308 R Concept – RADYKALNIE SPORTOWY KOMPAKT

/image/43/8/peugeot-308-r-concept-home.16617.329438.jpg

classe énergétique

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur? At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet ut et voluptates repudiandae sint et molestiae non recusandae. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

détails du financement

montants exprimés TTC

prix du véhicule(1) 21 458,25 €
premier loyer 2499,03 €

dont loyer financier

2499,03 €

contrat garantie et entretien (2)

offert

35 loyers suivants 253,21 €

dont loyer financier

253,21 €

contrat garantie et entretien (2)

offert

durée

36mois

Kilométrage annuel

10 000 km

Option d'achat

13 570,34 €

montant total du en cas d'acquisition 24 931,71 €

offre de location avec option d'achat, sans assurance facultative, proposée par PSA finance France. Offre valable pour toute commande dans le cadre du site internet Citroen.fr, réservée aux particuliers majeurs résidant en France métropolitaine, sous réserve d'acceptation du dossier par CREDIPAR, locataire gérant de CLV, SA au capital de 138 517 008, RCS Nan terre 317 425 981,9 rue henri Barbusse 92230 Gennevilliers, n° ORIAS 07004921 (www.orias.fr). PSA finance France est une dénomination commerciale de CREDIPAR.

(1) Le montant du prix et des loyers n'inclut pas le cout du certificat d'immatriculation qui reste à la charge du locataire.

(2) Prestation Citroen Contract Garantie et Entretien offerte pour 36 mois et/ou 30 000 Km, au premier des 2 termes durée/ kilométrage atteint, selon conditions générales disponibles sur internet

308 R Concept – RADYKALNIE SPORTOWY KOMPAKT

NOWY PEUGEOT 308 o czystych, rasowych liniach ulega przemianie w sportowy concept car, zachwycający wysmakowaną stylistyką i jakością. Nadwozie przyciąga wzrok sportowymi akcentami i nowatorskim połączeniem czerwonego i czarnego lakieru.

RADYKALNA CZYSTOŚĆ LINII

/image/43/9/peugeot-308-r-concept-radicale-600.16618.329439.jpg

Gorący temperament Peugeot 308 R Concept rzuca się w oczy od pierwszej chwili. Niskie, atletyczne nadwozie o szerokim rozstawie kół nie pozostawia cienia wątpliwości co do jego sportowego charakteru. Jednocześnie widoczne jest wyraźne pokrewieństwo z Nowym Peugeot 308.

Samochód koncepcyjny ma charakterystyczne dla seryjnie produkowanego modelu elementy stylistyczne, starannie dopracowane detale i rasową sylwetkę, zmodyfikowaną zgodnie ze sportowymi kanonami.

Wyczynowe zacięcie wpisane zostało w geny tego modelu. Wybór kolorów typowych dla samochodów wyścigowych był zatem oczywisty.

Natomiast ich połączenie stanowi jedyną w swoim rodzaju interpretację sportowych kanonów stylistycznych. Przód pokryty jest niemetalizowanym czerwonym lakierem, położonym na fluorescencyjnym podkładzie, nadającym mu płomienny odcień. Mocno kontrastuje z niebieskawą czernią tylnej części samochodu. Kontrastowe kolory łączą się wzdłuż ukośnego cięcia, w charakterystycznym układzie, zainspirowanym stylistyką Peugeot Onyx.

DESIGN NADWOZIA

Elementy nadwozia odróżniające Peugeot 308 R Concept od Nowego Peugeot 308 zostały w harmonijny sposób wpisane w karoserię. Wykonane z włókien węglowych drzwi, przednie błotniki, boki, progi, maska oraz przednie i tylne zderzaki są mocowane do metalowej konstrukcji samochodu. Z seryjnego modelu zachowano jedynie dach i pokrywę bagażnika.
Przód samochodu, z trzema wlotami powietrza umieszczonymi w dolnej części, odznacza się wyjątkowo dynamicznym charakterem. Wloty powietrza zajmują całą szerokość zderzaka, osłaniającego szerszy o 30 mm z każdej strony rozstaw kół. Cienkie, poziome listwy środkowego wlotu powietrza obramowane są chromowaną listwą w niebieskawym odcieniu Dark Chrome. Boczne wloty wyróżniają się charakterystyczną kratownicą z węglowych włókien. Całość doprowadza do silnika powietrze niezbędne do doładowania i chłodzenia potężnej jednostki napędowej o mocy 270 KM. Powietrze odprowadzane jest przez dwa wyloty powietrza na masce, umieszczone symetrycznie do listwy z nazwą producenta, wieńczącej osłonę chłodnicy.

Osłona chłodnicy, otoczona listwą w niebieskawym odcieniu Dark Chrome, uzyskała bardziej pionową formę dzięki innowacyjnej konstrukcji. Na matowym, czarnym tle rozmieszczono elementy układające się we wzór szachownicy, której trójwymiarowa forma zauważalna jest z boku. Patrząc z przodu, efekt perspektywy zawdzięcza się zmiennym formom poszczególnych elementów, z centralnie umieszczonym lwem, logo Marki.
Reflektory Full LED są identyczne jak w seryjnie produkowanym modelu. Moduły LED nadają 308 R Concept wygląd pełen energii.


Obniżone o 26 mm nadwozie jest dodatkowo podkreślone spojlerami progowymi, ozdobionymi czarnymi matowymi listwami. Przeprofilowane nadkola osłaniają 19-calowe koła. Na wszystkich obręczach widnieje chromowane logo marki w niebieskawym odcieniu Dark Chrome, a na jednym z pięciu ramion pojawia się oznaczenie „R” w matowoczerwonym kolorze.


Z tyłu 308 R Concept wydaje się gotowy do skoku, jak dziki kot chcący rzucić się na zdobycz. Masywny kształt tylnej części z wyraźnie zarysowanymi nadkolami sprawia, że samochód jest bardzo stabilny.
Tylne światła LED z motywem trzech pazurów wysuwają się w stronę poszerzonych nadkoli. Idealnym dopełnieniem tego ekstremalnie sportowego stylu są dwie symetryczne końcówki układu wydechowego, wkomponowane w polakierowane na czarno obramowania kratek wylotów powietrza.

SILNIK 1.6 THP 270 KM

/image/44/3/peugeot-308-r-concept-moteur-445.16622.329443.jpg
/image/44/4/peugeot-rcz-moteur-1-445.16623.329444.jpg

Peugeot 308 R Concept wyposażono w benzynowy silnik z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa 1.6 THP, montowany standardowo w nowym Peugeot RCZ R. Silnik 1.6 THP rozwija moc maksymalną 270 KM, przy 6000 obr/min, przy czym wysoki moment obrotowy dostępny jest w bardzo szerokim zakresie obrotów (330 Nm od 1900 do 5500 obr/min).

Uzyskanie tak niewiarygodnej, wyczynowej sprawności napędu wymaga zastosowania specjalnych części, które są w stanie zapewnić trwałość silnika. W jednostce napędowej EP6 CDTR liczne części zostały w specjalny sposób wzmocnione lub całkowicie przeprojektowane.

Przed obróbką mechaniczną blok silnika został poddany obróbce cieplnej, zastosowano również turbosprężarkę typu Twin Scroll, której parametry zaprojektowano z myślą o maksymalnej elastyczności silnika i wysokich osiągach.

GORĄCY TEMPERAMENT

/image/44/5/peugeot-308-r-concept-route-600.16624.329445.jpg

Aby w pełni wykorzystać potencjał samochodu, przednie zawieszenie wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen). Jego działanie jest szczególnie wyczuwalne w fazie przyspieszenia, hamowania – zapewnia wówczas większą stabilność – oraz na wirażach, kiedy samochód precyzyjnie wchodzi w najostrzejsze zakręty.

Można w pełni liczyć na układ hamulcowy Peugeot 308 R Concept. Jego parametry w pełni odpowiadają osiągom samochodu. Tarcze hamulcowe Alcon mają imponujące wymiary: 380 mm średnicy i 32 mm grubości z przodu i odpowiednio 330 mm i 22 mm z tyłu.

Są to tak zwane tarcze pływające, montowane w aluminiowych kielichach, ze stałymi, czterotłoczkowymi zaciskami. Uzyskiwaną – imponującą – moc hamowania przenoszą na podłoże opony 235/35 R19.

PEUGEOT i-COCKPIT®

/image/44/6/peugeot-308-r-concept-icockpit-1-600.16625.329446.jpg

Peugeot 308 R Concept to samochód stworzony do wyczynowej jazdy. Świadczy o tym kompaktowa konstrukcja, zmniejszony zwis i zredukowana masa.
Stanowisko Peugeot i-Cockpit zapewnia kierowcy idealną pozycję, pozwalającą w pełni wykorzystać potencjał samochodu. Rasowy design i energiczna sylwetka stanowią zapowiedź zupełnie nowych doznań.

Oswojenie się z tym modelem jest dla kierowcy równie proste i oczywiste jak przyjęcie właściwego toru jazdy. Kompaktowa kierownica zapewnia znacznie większą łatwość wykonywania manewrów i potęguje doznania z jazdy. Zegary umieszczono na wysokości wzroku kierowcy. Precyzyjnie zaprojektowane, ułatwiają natychmiastowy odczyt informacji, bez konieczności spuszczania drogi z oczu. I wreszcie duży ekran dotykowy 9,7” skupia szereg funkcji zapewniając doskonałą ergonomię i intuicyjnie prostą obsługę.