2025

3 minuty czytania

Chcesz otrzymywać nasz newsletter?
Chcesz otrzymywać nasz newsletter?

Rozmowa z Alainem Faveyem, 

dyrektorem zarządzającym PEUGEOT

Rozmowa z Alainem Faveyem, 

dyrektorem zarządzającym PEUGEOT

 

 

Magazyn PEUGEOT rozmawiał z Alainem Faveyem, dyrektorem generalnym PEUGEOT od lutego 2025 roku, odpowiedzialnym za wdrażanie strategii marki. Jako człowiek stojący za wprowadzeniem nowego E‑208 GTi jest przedstawicielem zarządu przygotowanego na przyszłość, która niesie ze sobą rozmach, wrażenia oraz nienaganną jakość produktów i usług. Rozmawialiśmy z liderem, który już teraz myśli o 2030 roku i o roli, jaką marka musi odegrać w dążeniu do bardziej zrównoważonej mobilności.

Motoryzacyjne korzenie

Motoryzacyjne korzenie

 

 

Alain Favey urodził się w lutym 1967 roku w L’Isle-Adam na północnych przedmieściach Paryża. Dorastał „w rodzinie z klasy średniej, a jego ojciec, który zaczynał karierę jako robotnik w fabryce w Poissy, ostatecznie został menedżerem w Fordzie”. Samochody zawsze były częścią jego codziennego życia: „Wciąż pamiętam premierę Fiesty, jakby to było wczoraj” – podsumowuje z uśmiechem.

Młody szef, który wyznacza kierunek

Młody szef, który wyznacza kierunek

 

 

Swoją karierę rozpoczął w 1991 roku jako menedżer ds. cen produktów w Citroënie, a w 1997 roku został jednym z najmłodszych menedżerów oddziałów grupy w Danii. „W tamtych czasach to było coś zupełnie nowego, żeby wysłać 30‑letniego dzieciaka z bardzo niewielkim doświadczeniem do zarządzania krajowym oddziałem” – wspominał. To wyzwanie podjął z rozmachem – przemowa inauguracyjna wygłoszona po duńsku, której nauczył się fonetycznie na pamięć, przyniosła mu owację na stojąco. Następnie wiele lat spędził w grupie Volkswagen, gdzie między innymi kierował markami Škoda i Bentley. „Zarządzanie marką wymaga dużo rygoru, uwagi i miłości do marki”.

Kierunek 2030

Kierunek 2030

 

 

W lutym 2025 roku przejął stery PEUGEOT z jasnym celem, by rozwinąć markę i wzmocnić jej pozycję na rynku motoryzacyjnym w Europie. „Obecnie PEUGEOT sprzedaje około 1,1 miliona samochodów na świecie. Do 2030 roku chcemy osiągnąć wynik 1,5 miliona”. W Europie celem jest zwiększenie udziału w rynku z 5,7% do 7%, przy jednoczesnym rozwoju na rynkach pozaeuropejskich: w Ameryce Południowej, na Bliskim Wschodzie i w Azji.

Projekt PEUGEOT E‑208 GTi wznowiony!

Projekt PEUGEOT E‑208 GTi wznowiony!

 

 

Źródłem sukcesu jest dla niego DNA PEUGEOT: „Rozmach, wrażenia z jazdy i jakość. PEUGEOT to francuska marka, nosząca w sobie surowość regionu Montbéliard z tą niewielką domieszką charyzmy, która czyni ją wyjątkową. A ponadto jest to marka, która musi zapewniać przyjemność z jazdy i nienaganną jakość”. To właśnie Alain Favey po dołączeniu do PEUGEOT wznowił projekt E‑208 GTi: „Nowy PEUGEOT E‑208 GTi to nie tylko produkt. To manifestacja – pokazanie, że elektryfikacja nie wyklucza pasji i wrażeń.

 

To kierunek rozwoju, który wymaga zarówno wysokich standardów, jak i przedsiębiorczości. Alain Favey opisuje swój styl zarządzania jako „partycypacyjny”. „Moją rolą jest wyznaczenie głównych kierunków strategicznych, ale daję oddziałom krajowym i zespołom dużo swobody”. Z jednym priorytetem: „Chcemy pokazać naszym klientom, że jesteśmy blisko nich i rozwiązujemy ich problemy, gdy tylko się pojawiają”.

Odpowiedzialność wobec przyszłych pokoleń

Odpowiedzialność wobec przyszłych pokoleń

 

 

W codziennej pracy dzieli czas między centralę w Poissy, gdzie zarządza wydajnością przedsiębiorstwa i oddziałów krajowych, oraz centrum designu w Vélizy, gdzie wraz z designerami i inżynierami pracuje nad produktami jutra. „Moje życie jako menedżera marki skupia się na okolicy lat 2028–2030. Moim zadaniem jest określenie, czym będzie PEUGEOT za pięć lat”.

 

Pomimo napiętego grafiku Alain Favey pozostaje wierny kilku wartościom: rodzinie, naturze i górom. „Uwielbiam wędrówki po górach we Francji czy w Austrii, gdzie mam rodzinę”.

 

Na temacie rodziny Alain Favey zakończył wywiad, a następnie przedstawił swoją misję – przygotowanie PEUGEOT na przyszłość i wspieranie przejścia na niskoemisyjną mobilność. „Naszym zadaniem jest zapewnienie, by dzisiejsze szczęście było trwałe i przynosiło korzyści dla przyszłych pokoleń”.

Pięć dat z życia Alaina Faveya

Pięć dat z życia Alaina Faveya

 

 

  •  1967 – narodziny w L’Isle-Adam (Val d’Oise)
  •  1989 – ukończenie szkoły handlowej HEC w Paryżu
  •  1991 – rozpoczęcie pracy jako menedżer ds. cennika produktów w Citroënie
  •  1997 – objęcie stanowiska dyrektora Citroën Dania w wieku zaledwie 30 lat
  •  2025 – dołączenie do PEUGEOT jako dyrektor generalny