SKIP TO CONTENT

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: 6 FRAZESÓW, KTÓRE NALEŻY SPROSTOWAĆ

12/05/2023

Szacowany czas czytania: 4 minuty

Każdy z nas słyszał, takie stwierdzenia jak „Wielki Mur Chiński jest widoczny gołym okiem z Księżyca” lub „wiek biedronki można określić licząc jej kropki”. Zazwyczaj nie staramy się dowiedzieć więcej i traktujemy te stwierdzanie jako niekwestionowalnie prawdziwe. Są one jednak fałszywe, co zostało udowodnione! Widoczność Wielkiego Muru Chińskiego z księżyca można porównać do patrzenia na 20 cm włos z odległości 13 km, a liczba kropek biedronki zależy tak naprawdę od jej gatunku. To się nazywa konwencjonalna mądrość! Żadna dziedzina nie jest jednak wolna od takich błędnych przekonań: mobilność elektryczna również spotyka się z wieloma uprzedeniami. 

FRAZES NR 1: SAMOCHODY ELEKTYCZNE SĄ DROGIE

Do 2035 roku sprzedaż nowych modeli pojazdów spalinowych nie będzie już możliwa na obszarze Unii Europejskiej.

 

Dlatego prawdą jest, że obecnie samochody elektryczne są droższe niż spalinowe (dla modelu porównywalnego pod względem mocy i wykończenia). Jednak różnica w cenach nieustannie się zmienia: diagnozy krótkoterminowe wskazują podobne ceny dwóch rodzajów silników.

 

Do 2035 roku sprzedaż nowych modeli pojazdów spalinowych nie będzie już możliwa na obszarze Unii Europejskiej.

 

Dlatego prawdą jest, że obecnie samochody elektryczne są droższe niż spalinowe (dla modelu porównywalnego pod względem mocy i wykończenia). Jednak różnica w cenach nieustannie się zmienia: diagnozy krótkoterminowe wskazują podobne ceny dwóch rodzajów silników.

 

Dodatkowo, w celu wspierania konwersji na czystą mobilność, rządy europejskie zapewniają pomoc finansową na zakup pojazdów elektrycznych, takie jak na przykład premia za konwersję i premia ekologiczna we Francji i Niemczech. Istnieje również konkretne wsparcie ze strony władz lokalnych.

Spalanie 

Rzeczywisty koszt samochodu nie ogranicza się do ceny zakupu, ale obejmuje również oszczędności poczynione w średnim okresie użytkowania. Na przykład koszt ładowania wynosi około 2 euro/100 km, czyli trzy razy mniej niż koszt paliwa (benzyny i diesla). Dlatego samochody elektryczne są bardziej opłacalne.

Utrzymanie

 Ponadto utrzymanie kosztuje o połowę mniej niż w przypadku samochodów z silnikiem spalinowym. Wynika to z faktu, że samochody elektryczne, które zasadniczo składają się z elementów elektronicznych, nie wymagają wielu czynności konserwacyjnych: nie trzeba wymieniać oleju, wymieniać świec zapłonowych ani pasków rozrządu.

FRAZES NR 2: AKUMULATOR NIE POZWALA NA DŁUGIE PODRÓŻE

Obecnie zasięg samochodów elektrycznych wynosi średnio 300 km, a w przypadku modeli z najwyższej półki zasięg potrafi wynosić nawet 500 km. Oznacza to, że w pełni elektryczne samochody idealnie sprawdzają się na dłuższe dystanse. Co więcej, sieć stacji ładowania powiększa się, a w przyszłości na autostradzie co 100 km będzie znajdować się stacja ładowania. Stacje szybkiego ładowania zapewniają zasięg około 250 km przy czasie ładowania wynoszącym około 30 minut.

Ponadto, akumulatory nowej generacji i hamowanie rekuperacyjne samochodów elektrycznych PEUGEOT pozwala na przejechanie do 400 km na jednym ładowaniu.

Obecnie zasięg samochodów elektrycznych wynosi średnio 300 km, a w przypadku modeli z najwyższej półki zasięg potrafi wynosić nawet 500 km. Oznacza to, że w pełni elektryczne samochody idealnie sprawdzają się na dłuższe dystanse. Co więcej, sieć stacji ładowania powiększa się, a w przyszłości na autostradzie co 100 km będzie znajdować się stacja ładowania. Stacje szybkiego ładowania zapewniają zasięg około 250 km przy czasie ładowania wynoszącym około 30 minut.

Ponadto, akumulatory nowej generacji i hamowanie rekuperacyjne samochodów elektrycznych PEUGEOT pozwala na przejechanie do 400 km na jednym ładowaniu.

FRAZES NR 3: ŁADOWNIE JEST SKOMPLIKOWANE Z POWODU NIEWYSTARCZAJĄCEJ LICZBY STACJI ŁADOWANIA

330 000: tyle stacji szybkiego ładowania dostępnych jest w Europie. Nowe stacje są regularnie instalowane, co sprawia, że ich sieć nieustannie się powiększa. Ponadto, dzięki dostosowanym technologiom takim jak aplikacja eSolution Charging masz łatwy dostęp do największej sieci stacji ładowania w Europie.

Ponadto Peugeot we współpracy z Free2Move eSolutions oferuje profesjonalną usługę montażu WallBox w domach prywatnych.

330 000: tyle stacji szybkiego ładowania dostępnych jest w Europie. Nowe stacje są regularnie instalowane, co sprawia, że ich sieć nieustannie się powiększa. Ponadto, dzięki dostosowanym technologiom takim jak aplikacja eSolution Charging masz łatwy dostęp do największej sieci stacji ładowania w Europie.

Ponadto Peugeot we współpracy z Free2Move eSolutions oferuje profesjonalną usługę montażu WallBox w domach prywatnych.

FRAZES NR 4: ŁADOWNIE AKUMULATORÓW TRWA ZBYT DŁUGO

To nie prawda! Wszystko zależy od sposobu ładowania jaki wybierzesz.

Przykładowo, w publicznym punkcie szybkiego ładowania naładowanie baterii twojego Peugeota e-208 do 100% zajmie około 1,5 godziny przy mocy ładowania pomiędzy 100 kW a 50 kW!

Prawdą jest jednak, że ładowanie w domu przy użyciu zwykłego gniazdka elektrycznego może zająć dużo czasu. Istnieją jednak obecnie mocniejsze systemy ładowania, które mogą znacznie skrócić jego czas. Przykładowo: z wtyczką WallBox odzyskanie 80% energii zajmie tylko 4 godziny (w porównaniu do 25 godzin wtyczką domową).

To nie prawda! Wszystko zależy od sposobu ładowania jaki wybierzesz.

Przykładowo, w publicznym punkcie szybkiego ładowania naładowanie baterii twojego Peugeota e-208 do 100% zajmie około 1,5 godziny przy mocy ładowania pomiędzy 100 kW a 50 kW!

Prawdą jest jednak, że ładowanie w domu przy użyciu zwykłego gniazdka elektrycznego może zająć dużo czasu. Istnieją jednak obecnie mocniejsze systemy ładowania, które mogą znacznie skrócić jego czas. Przykładowo: z wtyczką WallBox odzyskanie 80% energii zajmie tylko 4 godziny (w porównaniu do 25 godzin wtyczką domową).

FRAZES NR 5: ELEKTRYCZNOŚĆ NIE JEST PRZYJAZNA DLA ŚRODOWISKA

Ładowanie 

Należy zauważyć, że ładowanie samochodu elektrycznego w domu zużywa tyle samo, co bojler. Nic specjalnego! Aby zrekompensować to dodatkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną, specjaliści myślą o innych realistycznych sposobach, takich jak inteligentne zarządzanie stacjami ładowania i nocne ładowanie, które już stosujemy np. w przypadku urządzeń AGD.

Ładowanie

Należy zauważyć, że ładowanie samochodu elektrycznego w domu zużywa tyle samo, co bojler. Nic specjalnego! Aby zrekompensować to dodatkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną, specjaliści myślą o innych realistycznych sposobach, takich jak inteligentne zarządzanie stacjami ładowania i nocne ładowanie, które już stosujemy np. w przypadku urządzeń AGD.

Recykling akumulatorów

Szacuje się, że średnio w przypadku samochodu elektrycznego, który przejeżdża 20 000 km/rok, żywotność akumulatora wynosi od 10 do 15 lat. To dłużej niż średnia żywotność pojazdu z silnikiem spalinowym. Po wykorzystaniu akumulatora w samochodzie elektrycznym jest on ponownie wykorzystywany, a następnie poddawany recyklingowi w 50% lub nawet 90%, dzięki czemu zawarte w nim surowce są ponownie wykorzystywane. Akumulator może być wykorzystany do przechowywania odnawialnej energii. Ostatecznie, produkcja akumulatorów litowo-jonowych nie wymaga już pierwiastków ziem rzadkich, a materiały pochodzą z kopalń podlegających surowym przepisom.

Wpływ ekologiczny 

Przez cały okres eksploatacji pojazdu elektrycznego ślad węglowy samochodu elektrycznego jest 4 razy niższy niż w przypadku modelu z silnikiem spalinowym. Jeśli dodamy do tego rozwój zielonej energii elektrycznej, zmniejszysz swój ogólny wpływ na środowisko.

FRAZES NR 6: ELEKTRYCZNE SAMOCHODY NIE DAJĄ SATYSFAKCJI Z JAZDY

Wręcz przeciwnie, jazda samochodem elektrycznym stanowi nowe i bardzo przyjemne doświadczenie!

 

  • Moc przyspieszenia: Dzięki mocy i momentowi obrotowemu silnika e-208 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,1 sekundy.
  • Cisza: samochód elektryczny nie wytwarza wibracji a silnik elektryczny jest cichy. W znaczący sposób zwalcza to hałas i zapewnia kierowcy znaczny komfort i spokój ducha.
  • Gładka, płynna jazda bez konieczności zmiany biegów, idealna do jazdy w korkach i ruchu miejskim.
  • Zwinna i intuicyjna jazda dzięki Peugeot i-Cockpit 3 D.
  • Brak nieprzyjemnych zapachów paliwa i spalania.

Wręcz przeciwnie, jazda samochodem elektrycznym stanowi nowe i bardzo przyjemne doświadczenie!

 

  • Moc przyspieszenia: Dzięki mocy i momentowi obrotowemu silnika e-208 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,1 sekundy.
  • Cisza: samochód elektryczny nie wytwarza wibracji a silnik elektryczny jest cichy. W znaczący sposób zwalcza to hałas i zapewnia kierowcy znaczny komfort i spokój ducha.
  • Gładka, płynna jazda bez konieczności zmiany biegów, idealna do jazdy w korkach i ruchu miejskim.
  • Zwinna i intuicyjna jazda dzięki Peugeot i-Cockpit 3 D.
  • Brak nieprzyjemnych zapachów paliwa i spalania.

Ponadto pojazd elektryczny nie podlega ograniczeniom w ruchu drogowym, a w niektórych miastach parkowanie nim jest bezpłatne. 

 

Teraz jesteś gotowy wyruszyć w drogę elektrycznej mobilności!

OKRYJ WSZYSTKIE ARTYKUŁY