SKIP TO CONTENT

1 sierpnia 2022 r.

 

4 minuty czytania

PEUGEOT 9X8 DEBIUTUJE NA LEGENDARNYM TORZE MONZA   
Zespół PEUGEOT TotalEnergies zaliczył w lipcu swój pierwszy występ w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC) FIA podczas sześciogodzinnej rywalizacji na włoskim torze Monza. Oto nasza relacja z pierwszego startu  PEUGEOT 9X8 Hypercar.  
TECHNOLOGICZNE I SPORTOWE WYZWANIE 

PEUGEOT 9X8 to prototyp elektrycznej hybrydy z napędem na cztery koła, którego silnik został opracowany pod ścisłym nadzorem członków zespołu Peugeot Sport. 

 

Testy na torze rozpoczęły się 1 grudnia 2021 roku i były prowadzone na pięciu różnych obiektach o bardzo zróżnicowanej charakterystyce (Portimao, Le Castellet, Motorland Aragon, Barcelona i Magny-Cours). W ciągu 25 dni testów PEUGEOT 9X8 przejechał ponad 10 tys. kilometrów, 

 

ale dla ekipy Peugeot TotalEnergies wyścig w Monzie jest pierwszą okazją, żeby sprawdzić możliwości nowego wyczynowego modelu na prawdziwym torze podczas toczącej się rywalizacji. Po etapie wewnętrznych jazd testowych jest to kolejny krok, który pozwala nam zebrać wiele danych i określić ewentualne problemy, które wymagają szybkiego rozwiązania.  

 

Przed sześciogodzinnym wyścigiem we Włoszech stworzono dwa zespoły, w skład których weszło sześciu kierowców: Paul Di Resta (ECO), Loïc Duval (FRA), Mikkel Jensen (DAN), Gustavo Menezes (USA/BRA), James Rossiter (GBR) i Jean-Éric Vergne (FRA).  
PRZYGOTOWANIA DO STARTU 9X8 NA TORZE 

Po zakończeniu kwalifikacji, sytuacja dwóch hipersamochodów 9X8, które startują w wyścigu, wygląda nieco inaczej: 

  • Samochód z numerem 94, za którego kierownicą startuje Loïc Duval, znajduje się na wysokiej, piątej pozycji, a jego rywalami są zespoły z kategorii Hypercar.   
  • Prowadzony przez Mikkela Jensena samochód z numerem 93 startuje z pozycji 36., bo zajął niższą lokatę podczas kwalifikacji.     

Duval musi przede wszystkim zdobyć przewagę czasową, a celem Jensena jest zwiększenie swojej przewagi w licznej grupie. Po przejechaniu pięciu okrążeń samochód z numerem 93 kwalifikuje się do najlepszej dziesiątki, a po szóstym kółku jest już w kategorii Hypercar. Problemy techniczne rozwiązywane podczas rywalizacji skłoniły zespół techniczny do zmiany ustawień i wprowadzenia korekt, które są niezbędne, by poprawić wyniki podczas kolejnych imprez.  

Nowy PEUGEOT 9X8 nie brał udziału w tegorocznej edycji wyścigu 24 H Le Ma

Nowy PEUGEOT 9X8 nie brał udziału w tegorocznej edycji wyścigu 24 H Le Mans, ale marka postanowiła zaznaczyć swoją obecność na imprezie wystawą zatytułowaną ”ALLURE - LE MANS” poświęconą historii startów marki PEUGEOT w departamencie Sarthe. Nowy bolid pojawi się po raz piierwszy na starcie w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans w 2023 roku. 

 

Ale zanim zawodnicy ustawią się na linii startu, modele PEUGEOT 9X8 wystartują we wrześniu w sześciogodzinnym wyścigu w Fuji, a w listopadzie będą walczyć o zwycięstwo w ośmiogodzinnym wyścigu długodystansowym w Bahrajnie.  

Odkryj wszystkie nasze artykuły