SKIP TO CONTENT
Panoramic i-Cockpit

18/09/2023

Szacowany czas czytania: 3 minuty

PANORAMICZNY WYŚWIETLACZ PEUGEOT  I-COCKPIT®: 

spektakularny design

 

Historia i-Cockpit rozpoczyna się w 2012 roku, kiedy to po raz pierwszy zastosowano go w modelu PEUGEOT 208. Od tego czasu zdobył uznanie ponad 10 milionów kierowców na całym świecie. Opracowanie nowej wersji było więc nie lada wyzwaniem, na które odważnie odpowiedział zespół projektowy PEUGEOT. Efektem ich pracy okazał się innowacyjny Panoramic i-Cockpit©, który z sukcesem debiutuje w nowym E-3008. 

PANORAMICZNA DESKA ROZDZIELCZA PEUGEOT I-COCKPIT®: 

spektakularny design

 

Historia deski rozdzielczej i-Cockpit rozpoczyna się w 2012 roku, kiedy to po raz pierwszy zastosowano ją w modelu PEUGEOT 208. Od tego czasu zdobyla uznanie ponad 10 milionów kierowców na całym świecie. Opracowanie nowej wersji było więc nie lada wyzwaniem, na które odważnie odpowiedział zespół projektowy PEUGEOT. Efektem ich pracy okazał się innowacyjny Panoramic i-Cockpit©, który z sukcesem debiutuje w nowym E-3008. 

 

Udało nam się porozmawiać z Yannem Beurelem, szefem działu projektowego odpowiedzialnego za nowy E-3008. Zdaniem eksperta priorytetowym celem zespołu było „zapewnienie klientom niezapomnianych doświadczeń i przekroczenie dotychczasowych granic”. 

 

Beurel: „Szukaliśmy innowacyjnej myśli przewodniej, która pozwoliłaby nam odświeżyć pomysł przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnego układu trzech kluczowych elementów: wyświetlacza kierowcy, centralnego ekranu dotykowego i kompaktowej kierownicy”. Strzałem w dziesiątkę okazało się połączenie wyświetlacza z ekranem w 21-calowy panel o wysokiej rozdzielczości, który sprawia wrażenie, jakby lewitował nad deską rozdzielczą. 

 

Rozwiązanie twórców wyznaczyło nowe standardy w branży motoryzacyjnej, otwierając kolejny ekscytujący rozdział w historii designu samochodów.

INNOWACYJNE POMYSŁY WIĄŻĄ SIĘ Z WIELKIMI WYZWANIAMI

 

„Teraz może wydawać się to proste, ale stworzenie lewitującego panelu było dla nas ogromnym wyzwaniem" - kontynuuje Beurel. 

 

Didier Aufort, który na co dzień czuwa nad spójnością i stylistyką wnętrza nowego E-3008, dodaje: „Musieliśmy zastosować wyjątkowo lekkie i sztywne materiały, takie jak magnez, które były w stanie udźwignąć ciężar wyświetlacza, umożliwić mu unoszenie się w powietrzu i zabezpieczyć przed wibracjami zakłócającymi czytelność wyświetlanych obrazów.”

 

Ekran charakteryzuje się również wyjątkowo cienkimi brzegami, a umieszczenie wyświetlaczy na tym samym poziomie pomaga minimalizować zmęczenie wzroku, zwiększając komfort i przyjemność z jazdy.

 

Co więcej, ekran gwarantuje znakomitą jakość wyświetlania z doskonałym kontrastem i głębią czerni, bez niechcianych refleksów.

 

Aufort: „Przyznaję, że gdy po raz pierwszy prezentowaliśmy pomysł, nasi inżynierowie zareagowali zdziwieniem. Jakiś czas później wszystkie zespoły były zgodne, że zmierzamy we właściwym kierunku!”.

INNOWACYJNE POMYSŁY WIĄŻĄ SIĘ Z WIELKIMI WYZWANIAMI

 

„Teraz może wydawać się to proste, ale stworzenie lewitującego panelu było dla nas ogromnym wyzwaniem" - kontynuuje Beurel. 

 

Didier Aufort, który na co dzień czuwa nad spójnością i stylistyką wnętrza nowego E-3008, dodaje: „Musieliśmy zastosować wyjątkowo lekkie i sztywne materiały, takie jak magnez, które były w stanie udźwignąć ciężar wyświetlacza, umożliwić mu unoszenie się w powietrzu i zabezpieczyć przed wibracjami zakłócającymi czytelność wyświetlanych obrazów.”

 

Ekran charakteryzuje się również wyjątkowo cienkimi brzegami, a umieszczenie wyświetlaczy na tym samym poziomie pomaga minimalizować zmęczenie wzroku, zwiększając komfort i przyjemność z jazdy.

 

Co więcej, brak górnej obudowy gwarantuje znakomitą jakość wyświetlania z doskonałym kontrastem i głębią czerni, bez niechcianych refleksów.

 

Aufort: „Przyznaję, że gdy po raz pierwszy prezentowaliśmy pomysł, nasi inżynierowie zareagowali zdziwieniem. Jakiś czas później wszystkie zespoły były zgodne, że zmierzamy we właściwym kierunku!”.

Dobre samopoczucie na pokładzie

 

Oprócz zakrzywionego, lewitującego 21-calowego wyświetlacza i braku przycisków w górnej części deski rozdzielczej, Panoramic i-Cockpit© kryje w sobie także ściśle „techniczne” walory.

 

Projektantom Yannowi Beurelowi i Didierowi Aufortowi zależało na tym, by perfekcyjnie wyważyć je w przytulnym wnętrzu samochodu: „Czerpaliśmy inspirację ze świata mebli, szczególnie pod względem użycia tkanin, które wieńczą deskę na całej długości, aż do linii drzwi”. 

 

Nie zapomniano również o wygodzie pasażerów siedzących z przodu: „Konstrukcja konsoli centralnej gwarantuje dużo przestrzeni i łatwy dostęp do schowka. Możemy zapomnieć o jakimkolwiek poczuciu ciasnoty czy ścisku, ponieważ w kabinie dominuje uczucie niezrównanego komfortu. Co więcej, pasażerowie mają bezpośredni dostęp do centralnego wyświetlacza lub mogą korzystać z dedykowanej aplikacji do zarządzania różnymi parametrami, takimi jak klimatyzacja czy radio”.

Dobre samopoczucie na pokładzie

 

Oprócz zakrzywionego, lewitującego 21-calowego wyświetlacza i braku przycisków w górnej części deski rozdzielczej, Panoramic i-Cockpit© kryje w sobie także ściśle „techniczne” walory.

 

Projektantom Yannowi Beurelowi i Didierowi Aufortowi zależało na tym, by perfekcyjnie wyważyć je w przytulnym wnętrzu samochodu: „Czerpaliśmy inspirację ze świata mebli, szczególnie pod względem użycia tkanin, które wieńczą deskę na całej długości, aż do linii drzwi”. 

 

Nie zapomniano również o wygodzie pasażerów siedzących z przodu: „Konstrukcja konsoli centralnej gwarantuje dużo przestrzeni i łatwy dostęp do schowka. Możemy zapomnieć o jakimkolwiek poczuciu ciasnoty czy ścisku, ponieważ w kabinie dominuje uczucie niezrównanego komfortu. Co więcej, pasażerowie mają bezpośredni dostęp do centralnego wyświetlacza lub mogą korzystać z dedykowanej aplikacji do zarządzania różnymi parametrami, takimi jak klimatyzacja czy radio”.

APOGEUM PRACY ZESPOŁOWEJ

 

Pełen entuzjazmu Yann Beurel z nieokrywaną radością podsumowuje: „Nigdy nie zapomnę tej ekscytującej chwili, w której po raz pierwszy zobaczyliśmy gotowy wyświetlacz Panoramic i-Cockpit®. Po prostu czysta magia! Wszyscy zaangażowani w projekt z wielką satysfakcją obserwowali, jak nasza wizja staje się rzeczywistością. To było idealne zwieńczenie miesięcy intensywnej pracy każdego z nas, a widząc finalny efekt, przestałem mieć jakiekolwiek wyrzuty sumienia o zawracanie głowy tak wielu osobom. Początkowo ten pomysł rzeczywiście mógł wydawać się stylistyczną ekstrawagancją, ale to właśnie jego konsekwentna realizacja pomogła nam osiągnąć niezrównaną jakość. Nie da się opisać uczucia, kiedy uświadamiasz sobie, że razem z zespołem stworzyłeś coś, co wcześniej wydawało się absolutnie nieosiągalne".

APOGEUM PRACY ZESPOŁOWEJ

 

Pełen entuzjazmu Yann Beurel z nieukrywaną radością podsumowuje: „Nigdy nie zapomnę tej ekscytującej chwili, w której po raz pierwszy zobaczyliśmy gotową deskę rozdzielczą Panoramic i-Cockpit©. Po prostu czysta magia! Wszyscy zaangażowani w projekt z wielką satysfakcją obserwowali, jak nasza wizja staje się rzeczywistością. To było idealne zwieńczenie miesięcy intensywnej pracy każdego z nas, a widząc finalny efekt, przestałem mieć jakiekolwiek wyrzuty sumienia o zawracanie głowy tak wielu osobom. Początkowo ten pomysł rzeczywiście mógł wydawać się stylistyczną ekstrawagancją, ale to właśnie jego konsekwentna realizacja pomogła nam osiągnąć niezrównaną jakość. Nie da się opisać uczucia, kiedy uświadamiasz sobie, że razem z zespołem stworzyłeś coś, co wcześniej wydawało się absolutnie nieosiągalne".