KWIECIEŃ 2025

4 minuty czytania

Chcesz otrzymywać nasz newsletter?
Chcesz otrzymywać nasz newsletter?

Wywiad: Malthe Jakobsen,
nowy talent w Team PEUGEOT TotalEnergies w WEC!

 
Sezon 2025 Wytrzymałościowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA zapowiada się obiecująco dla Team PEUGEOT TotalEnergies, do którego trafił nowy oficjalny kierowca, Malthe Jakobsen. Dwudziestojednoletni Duńczyk od kilku lat pnie się po szczeblach kariery w zespole i właśnie osiągnął gotowość do podjęcia najwyższego wyzwania w kategorii hipersamochodów. Poznajmy wschodzącą gwiazdę.

Wywiad: Malthe Jakobsen,
nowy talent w Team PEUGEOT TotalEnergies w WEC!
 

Sezon 2025 Wytrzymałościowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA zapowiada się obiecująco dla Team PEUGEOT TotalEnergies, do którego trafił nowy oficjalny kierowca, Malthe Jakobsen. Dwudziestojednoletni Duńczyk od kilku lat pnie się po szczeblach kariery w zespole i właśnie osiągnął gotowość do podjęcia najwyższego wyzwania w kategorii hipersamochodów. Poznajmy wschodzącą gwiazdę.
 

STOPNIOWA INTEGRACJA

 
Chociaż Malthe Jakobsen został oficjalne ogłoszony jako pełnoetatowy kierowca dopiero teraz, jego współpraca z Team PEUGEOT TotalEnergies rozpoczęła się dużo wcześniej. „Pierwszy raz spotkałem się z zespołem pod koniec 2022 roku jako nowicjusz podczas testów w Bahrajnie. W 2023 roku byłem już młodszym kierowcą, a w zeszłym roku awansowałem na kierowcę rezerwowego. Moja integracja z zespołem jest stopniowa, co pozwala na swobodne wchodzenie w to nowe środowisko” – powiedział w wywiadzie dla PEUGEOT Magazine. Czy Malthe Jakobsen czuje jakąś różnicę po nominacji na oficjalnego kierowcę? „Na razie jeszcze nie, ale przypuszczam, że dotrze to do mnie podczas pierwszego wyścigu w Dosze zaplanowanego na 28 lutego. Na szczęście jestem dobrze przygotowany i otoczony ludźmi gotowymi mnie wspierać”.

STOPNIOWA INTEGRACJA

 
Chociaż Malthe Jakobsen został oficjalne ogłoszony jako pełnoetatowy kierowca dopiero teraz, jego współpraca z Team PEUGEOT TotalEnergies rozpoczęła się dużo wcześniej. „Pierwszy raz spotkałem się z zespołem pod koniec 2022 roku jako nowicjusz podczas testów w Bahrajnie. W 2023 roku byłem już młodszym kierowcą, a w zeszłym roku awansowałem na kierowcę rezerwowego. Moja integracja z zespołem jest stopniowa, co pozwala na swobodne wchodzenie w to nowe środowisko” – powiedział w wywiadzie dla PEUGEOT Magazine. Czy Malthe Jakobsen czuje jakąś różnicę po nominacji na oficjalnego kierowcę? „Na razie jeszcze nie, ale przypuszczam, że dotrze to do mnie podczas pierwszego wyścigu w Dosze zaplanowanego na 28 lutego. Na szczęście jestem dobrze przygotowany i otoczony ludźmi gotowymi mnie wspierać”.

POZNAWANIE 9X8

 
Malthe Jakobsen miał już okazję jeździć samochodem PEUGEOT 9X8 i nie kryje swojego entuzjazmu. „Przesiadka z LMP3 do hipersamochodu do ogromny skok. Zastosowano w nim tyle technologii… a liczba inżynierów pracujących przy programie jest niewiarygodna. Adaptacja była wyzwaniem, ale teraz czuję się w pełni gotowy! Jedną z największych zmian jest dodanie przedniego silnika elektrycznego, który daje samochodowi napęd na wszystkie koła. Zwiększa to stopień skomplikowania i wymaga wprowadzenia wielu różnych ustawień uwzględniających stan toru, poziom paliwa i inne parametry. Kierowca musi się tego wszystkiego nauczyć, co przypomina trochę »wykuwanie« podręcznika”.

POZNAWANIE 9X8

 
Malthe Jakobsen miał już okazję jeździć samochodem PEUGEOT 9X8 i nie kryje swojego entuzjazmu. „Przesiadka z LMP3 do hipersamochodu do ogromny skok. Zastosowano w nim tyle technologii… a liczba inżynierów pracujących przy programie jest niewiarygodna. Adaptacja była wyzwaniem, ale teraz czuję się w pełni gotowy! Jedną z największych zmian jest dodanie przedniego silnika elektrycznego, który daje samochodowi napęd na wszystkie koła. Zwiększa to stopień skomplikowania i wymaga wprowadzenia wielu różnych ustawień uwzględniających stan toru, poziom paliwa i inne parametry. Kierowca musi się tego wszystkiego nauczyć, co przypomina trochę »wykuwanie« podręcznika”.

JASNO OKREŚLONY CEL: CZOŁÓWKA KATEGORII HIPERSAMOCHODÓW

 
Wejście do najwyższej klasy wyścigów wytrzymałościowych to ważne osiągnięcie dla młodego duńskiego kierowcy, który spędził pięć sezonów w europejskiej serii Le Mans. Ale Jakobsen zdaje sobie sprawę, przed jak wielkim wyzwaniem stoi. „W kategorii hipersamochodów panuje zawzięta rywalizacja, w której uczestniczą najlepsze zespoły z kierowcami światowej klasy. Moim celem jest udowodnić, że potrafię walczyć na tym poziomie i utrzymać się tu przez wiele lat. Wśród wszystkich imprez w kalendarzu jedna wyróżnia się szczególnie: 24‑godzinny wyścig Le Mans. To na ten wyścig wszyscy czekają i przygotowują się do niego przez cały rok. Wystartowanie w nim w najwyższej kategorii i dla tak legendarnej francuskiej marki jak PEUGEOT to ogromny zaszczyt”.

JASNO OKREŚLONY CEL: CZOŁÓWKA KATEGORII HIPERSAMOCHODÓW

 
Wejście do najwyższej klasy wyścigów wytrzymałościowych to ważne osiągnięcie dla młodego duńskiego kierowcy, który spędził pięć sezonów w europejskiej serii Le Mans. Ale Jakobsen zdaje sobie sprawę, przed jak wielkim wyzwaniem stoi. „W kategorii hipersamochodów panuje zawzięta rywalizacja, w której uczestniczą najlepsze zespoły z kierowcami światowej klasy. Moim celem jest udowodnić, że potrafię walczyć na tym poziomie i utrzymać się tu przez wiele lat. Wśród wszystkich imprez w kalendarzu jedna wyróżnia się szczególnie: 24‑godzinny wyścig Le Mans. To na ten wyścig wszyscy czekają i przygotowują się do niego przez cały rok. Wystartowanie w nim w najwyższej kategorii i dla tak legendarnej francuskiej marki jak PEUGEOT to ogromny zaszczyt”.

INSPIRACJA I FILOZOFIA

 
Zapytany o to, który z kierowców był dla niego największą inspiracją, Malthe Jakobsen bez wahania wskazuje na Toma Kristensena, swojego rodaka i dziewięciokrotnego zwycięzcę Le Mans. „Miał ogromny wpływ na duński sport samochodowy. Jako dziecko oglądałem zawody z jego udziałem i wtedy zacząłem marzyć o tym, by samemu startować w wyścigach wytrzymałościowych”. Skoro o dzieciństwie mowa, zapytaliśmy Malthe o to, co poradziłby najmłodszym zawodnikom, którzy jak on kiedyś zaczynają ścigać się gokartami. „Najlepiej być sobą i nie poddawać się presji. Każdy krok to wyzwanie, ale nie powinno się zmieniać tego, kim się jest. Skromność i ciężka praca ostatecznie zawsze się opłacą”.

INSPIRACJA I FILOZOFIA

 
Zapytany o to, który z kierowców był dla niego największą inspiracją, Malthe Jakobsen bez wahania wskazuje na Toma Kristensena, swojego rodaka i dziewięciokrotnego zwycięzcę Le Mans. „Miał ogromny wpływ na duński sport samochodowy. Jako dziecko oglądałem zawody z jego udziałem i wtedy zacząłem marzyć o tym, by samemu startować w wyścigach wytrzymałościowych”. Skoro o dzieciństwie mowa, zapytaliśmy Malthe o to, co poradziłby najmłodszym zawodnikom, którzy jak on kiedyś zaczynają ścigać się gokartami. „Najlepiej być sobą i nie poddawać się presji. Każdy krok to wyzwanie, ale nie powinno się zmieniać tego, kim się jest. Skromność i ciężka praca ostatecznie zawsze się opłacą”.

MIĘDZY DYSCYPLINĄ A PASJĄ

 
Malthe Jakobsen, kiedy akurat się nie ściga, spędza czas z najbliższymi i oddaje się swoim innym pasjom. Uwielbiam piłkę ręczną, która w Danii jest bardzo popularna. Gdy byłem młodszy, w weekendy grywałem mecze z kolegami w halach sportowych”. Dzisiaj jego codzienny rytm wyznaczają treningi i przygotowanie fizyczne, które ma zasadnicze znaczenie dla wyników i wydajności na najwyższym poziomie. Jakie ma nadzieje na 2025 rok? „Świetny sezon WEC no i przede wszystkim udany wyścig w Le Mans. To jest nasz nadrzędny cel!”. Malthe Jakobsen jest gotowy, by zapisać nowy rozdział w historii uczestnictwa Team PEUGEOT TotalEnergies w wyścigach wytrzymałościowych. Do zobaczenia na torze!

MIĘDZY DYSCYPLINĄ A PASJĄ

 
Malthe Jakobsen, kiedy akurat się nie ściga, spędza czas z najbliższymi i oddaje się swoim innym pasjom. Uwielbiam piłkę ręczną, która w Danii jest bardzo popularna. Gdy byłem młodszy, w weekendy grywałem mecze z kolegami w halach sportowych”. Dzisiaj jego codzienny rytm wyznaczają treningi i przygotowanie fizyczne, które ma zasadnicze znaczenie dla wyników i wydajności na najwyższym poziomie. Jakie ma nadzieje na 2025 rok? „Świetny sezon WEC no i przede wszystkim udany wyścig w Le Mans. To jest nasz nadrzędny cel!”. Malthe Jakobsen jest gotowy, by zapisać nowy rozdział w historii uczestnictwa Team PEUGEOT TotalEnergies w wyścigach wytrzymałościowych. Do zobaczenia na torze!

MALTHE JAKOBSEN – SZEŚĆ NAJWAŻNIEJSZYCH DAT
 

  • Październik 2003: urodziny (29 października)
  • 2006: debiut w kartingu jako trzylatek
  • Czerwiec 2010: pierwsza wizyta na Le Mans z ojcem jako widz; wybór modelu PEUGEOT jako ulubionej miniatury samochodu
  • Grudzień 2023: ukończenie technikum mechanicznego
  • Lipiec 2024: Oficjalna nominacja na pełnoetatowego kierowcę Team PEUGEOT TotalEnergies w sezonie 2025
  • Styczeń 2025: przeprowadzka do pierwszego własnego mieszkania

MALTHE JAKOBSEN – SZEŚĆ NAJWAŻNIEJSZYCH DAT
 

  • Październik 2003: urodziny (29 października)
  • 2006: debiut w kartingu jako trzylatek
  • Czerwiec 2010: pierwsza wizyta na Le Mans z ojcem jako widz; wybór modelu PEUGEOT jako ulubionej miniatury samochodu
  • Grudzień 2023: ukończenie technikum mechanicznego
  • Lipiec 2024: Oficjalna nominacja na pełnoetatowego kierowcę Team PEUGEOT TotalEnergies w sezonie 2025
  • Styczeń 2025: przeprowadzka do pierwszego własnego mieszkania