10/06/2023
Szacowany czas czytania: 6 minut
Jak powstaje nowy projekt samochodu?
Współczesność: kluczowy element procesu
Często powtarzam, że projektanci są jak multisensoryczne gąbki. Inspiruje nas wszystko - trendy społeczne, środowiskowe, nurty w architekturze czy sztuce. Jesteśmy w samym sercu poruszającego się wokół świata, a nasza artystyczna praca karmi się tym, w jaki sposób rozumiemy naszą współczesność i przyszłość.
Oczywiście nie bez znaczenia jest dla nas to, jakie kreatywne i śmiałe pomysły tworzą nasi konkurenci, jednak ważny jest dla nas także szacunek do własnej historii. Marka PEUGEOT ma silną osobowość i dokładnie wie, dokąd zmierza. To właśnie ten dokładnie określony i elastycznie modyfikowany kierunek nadaje ton pracy projektantów i pozwala znaleźć odpowiedni wyróżniający markę język formalny w naszej pracy.
Jeśli chodzi o wznawianie modelu auta, kluczowe dla nas założenia to tożsamość i współczesność. Naszym podstawowym celem jest wpisanie się we współczesny świat motoryzacji. Ten celem wyznacza kierunek naszej pracy.
Liczy się odpowiedni moment
Wznowienie modelu ma miejsce około 4 lata po jego rynkowym debiucie. Po roku prowadzenia działań marketingowych, wzięliśmy pod lupę osiąganie wyniki komercyjne. Następnie opracowaliśmy podsumowanie i scenariusze dotyczące stylistyki. 2 lata poprzedzające premierę to wystarczający okres, by przygotować nową odsłonę modelu. Nasze plany produktowe krystalizują się z dużym wyprzedzeniem, dzięki czemu cała gama aut PEUGEOT dostępna w salonach jest zawsze bardzo spójna.
Jednak w zależności o różnych nowinek technologicznych i informacji zwrotnych od klientów, możemy rozszerzać zakres planowanych początkowo zmian. Na przykład w przypadku E-2008 nasz plan zmieniał się w ślad za pojawieniem się celu Marki, by do 2023 r. wszystkie auta w ofercie były pojazdami w 100% elektrycznymi. Dużym wyzwaniem jest odpowiednie dostosowanie całkowitej wydajności pojazdu tak, by mieścił w sobie rozwiązania technologiczne umożliwiające większą autonomię prowadzenia.
Za kulisami powstawania nowego E-2008
Nic nie tracimy, nic nie tworzymy: wszystko jest zmianą
Odświeżenie krok po kroku
Określanie celów
W przypadku nowej wersji E-2008 sformułowaliśmy trzy podstawowe cele:
- Aktualizacja sylwetki, aby nasz SUV stał się bardziej atrakcyjny i bardziej spójny z ofertą marki. Dla naszym klientów liczą się po pierwsze względy stylistyczne.
- Ugruntowanie rozwiązań technologicznych i łączności samochodu.
- W 2030 r.: Wszystkie pojazdy w ofercie PEUGEOT będą w pełni elektryczne, dlatego ważne jest, by wypozycjonować E-2008 po pierwsze jako samochód elektryczny i zagwarantować minimalny zasięg na poziomie 400 km.
W przypadku nowej wersji E-2008 sformułowaliśmy trzy podstawowe cele:
- Aktualizacja sylwetki, aby nasz SUV stał się bardziej atrakcyjny i bardziej spójny z ofertą marki. Dla naszym klientów liczą się po pierwsze względy stylistyczne.
- Ugruntowanie rozwiązań technologicznych i łączności samochodu.
- W 2030 r.: Wszystkie pojazdy w ofercie PEUGEOT będą w pełni elektryczne, dlatego ważne jest, by wypozycjonować E-2008 po pierwsze jako samochód elektryczny i zagwarantować minimalny zasięg na poziomie 400 km.