NOWY E-2008: HISTORIA ODRODZENIA

10/06/2023

Szacowany czas czytania: 6 minut

Do you want to receive our newsletters?  Sign up
Maj dobiega końca, a wraz z nim wiosna. Stoimy więc na progu lata, gotowi czerpać to, co najlepsze z budzącej się do życia przyrody. Początek sezonu letniego w Peugeot odbywa się pod szyldem innowacji wraz z pojawieniem się nowego E-2008. Gwiazdorski SUV z symbolem Lwa wraca na salony w odświeżonej wersji i zachwyca jeszcze bardziej niż dotychczas.
Jak powszechnie wiadomo, nie od razu Rzym zbudowano i to samo dotyczy nowego E-2008! Proces odświeżania auta trwa długo i dzieli się na kilka różnych etapów. Aby dać nam obraz tego, jak transformacja auta staje się faktem, Marion Bouvier (Product Manager w PEUGEOT) i Pierre-Paul Mattei (Project Design Manager w PEUGEOT) wyjaśniają, w jaki sposób samochody PEUGEOT zyskują drugą młodość. 

Jak powstaje nowy projekt samochodu?

Współczesność: kluczowy element procesu

Pierre-Paul Mattei : 

Często powtarzam, że projektanci są jak multisensoryczne gąbki. Inspiruje nas wszystko - trendy społeczne, środowiskowe, nurty w architekturze czy sztuce. Jesteśmy w samym sercu poruszającego się wokół świata, a nasza artystyczna praca karmi się tym, w jaki sposób rozumiemy naszą współczesność i przyszłość. 

Oczywiście nie bez znaczenia jest dla nas to, jakie kreatywne i śmiałe pomysły tworzą nasi konkurenci, jednak ważny jest dla nas także szacunek do własnej historii. Marka PEUGEOT ma silną osobowość i dokładnie wie, dokąd zmierza. To właśnie ten dokładnie określony i elastycznie modyfikowany kierunek nadaje ton pracy projektantów i pozwala znaleźć odpowiedni wyróżniający markę język formalny w naszej pracy. 

Jeśli chodzi o wznawianie modelu auta, kluczowe dla nas założenia to tożsamość i współczesność. Naszym podstawowym celem jest wpisanie się we współczesny świat motoryzacji. Ten celem wyznacza kierunek naszej pracy. 

Marion Bouvier : 
Jeśli chodzi o stronę produktową, zawsze najpierw analizujemy informacje pozyskane od klienta, aby dowiedzieć się, które cechy samochodu lubi, a które funkcje wymagają jego zdaniem poprawek w obszarze technologii czy multimediów. Badania ilościowe i jakościowe, którymi się posiłkujemy, pomagają nam także sprawdzić, jak model wypada na tle konkurencji. 

Liczy się odpowiedni moment

Marion Bouvier : 

Wznowienie modelu ma miejsce około 4 lata po jego rynkowym debiucie. Po roku prowadzenia działań marketingowych, wzięliśmy pod lupę osiąganie wyniki komercyjne. Następnie opracowaliśmy podsumowanie i scenariusze dotyczące stylistyki. 2 lata poprzedzające premierę to wystarczający okres, by przygotować nową odsłonę modelu.  Nasze plany produktowe krystalizują się z dużym wyprzedzeniem, dzięki czemu cała gama aut PEUGEOT dostępna w salonach jest zawsze bardzo spójna. 

Jednak w zależności o różnych nowinek technologicznych i informacji zwrotnych od klientów, możemy rozszerzać zakres planowanych początkowo zmian. Na przykład w przypadku E-2008 nasz plan zmieniał się w ślad za pojawieniem się celu Marki, by do 2023 r. wszystkie auta w ofercie były pojazdami w 100% elektrycznymi. Dużym wyzwaniem jest odpowiednie dostosowanie całkowitej wydajności pojazdu tak, by mieścił w sobie rozwiązania technologiczne umożliwiające większą autonomię prowadzenia. 

Pierre-Paul Mattei : 
Dodam, że ważne jest dla nas to, by nasza oferta pozostała spójna. Kiedy klient odwiedza nasz salon, nie może mieć wrażenia, że obok starych samochodów stoją te całkiem nowe. 

Za kulisami powstawania nowego E-2008

Nic nie tracimy, nic nie tworzymy: wszystko jest zmianą

Pierre-Paul Mattei:
Odświeżając stylistykę auta, ogranicza nas w dużym stopniu konieczność zachowania spójności. Odświeżenie modelu to nie to samo co tworzenie auta od zera: 80% pojazdu przechodzi transformację. Ważne, by zachować spójność z oryginalnym wzorem auta. To założenie wyznacza granice naszych działań, nawet jeśli bardzo chcemy dać upust swojej kreatywności. Bardzo lubię proces odświeżania modelu. W pewnym sensie przypomina program krótki w łyżwiarstwie figurowym: w programie muszą znaleźć się wymagane figury, ale jest także miejsce na osobistą twórczą ekspresję. To prawdziwie intelektualne zadanie. 

Odświeżenie krok po kroku 

Pierre-Paul Mattei : 
Cykl życia pojazdu to około 8 lat, a odświeżenie jego stylistyki ma miejsce mniej więcej w połowie tego okresu. Aby wcielić w życie planowane zmiany w modelu, Marka tworzy brief, w którym opisuje swoje oczekiwania i wskazuje możliwe ulepszenia. W tym momencie rozpoczyna się stylistyczny konkurs: z pośród kilku projektów wybiera się jeden, który następnie poddawany jest ostatnim szlifom, biorąc pod uwagę szereg różnych ograniczeń. Na tym etapie wprowadza się narzędzia przemysłowe potrzebne do produkcji nowego pojazdu. Cały proces trwa około 2 lata. Oznacza to, że pomysły dotyczące odświeżenia konkretnego modelu marki pojawiają się już w drugim roku jego obecności na rynku. 
Marion Bouvier : 
Mamy zatem 2 lata na to, by przyjrzeć się, jak dany model radzi sobie na rynku w poszczególnych krajach, a następnie przygotować brief dotyczący zmiany stylistyki. Tyle czasu potrzebujemy, by zidentyfikować zmiany, jakie warto wprowadzić. 

Określanie celów

Marion Bouvier: 

W przypadku nowej wersji E-2008 sformułowaliśmy trzy podstawowe cele:

 

  • Aktualizacja sylwetki, aby nasz SUV stał się bardziej atrakcyjny i bardziej spójny z ofertą marki. Dla naszym klientów liczą się po pierwsze względy stylistyczne.
  • Ugruntowanie rozwiązań technologicznych i łączności samochodu. 
  • W 2030 r.: Wszystkie pojazdy w ofercie PEUGEOT będą w pełni elektryczne, dlatego ważne jest, by wypozycjonować E-2008 po pierwsze jako samochód elektryczny i zagwarantować minimalny zasięg na poziomie 400 km. 
Marion Bouvier: 

W przypadku nowej wersji E-2008 sformułowaliśmy trzy podstawowe cele:

 

  • Aktualizacja sylwetki, aby nasz SUV stał się bardziej atrakcyjny i bardziej spójny z ofertą marki. Dla naszym klientów liczą się po pierwsze względy stylistyczne.
  • Ugruntowanie rozwiązań technologicznych i łączności samochodu. 
  • W 2030 r.: Wszystkie pojazdy w ofercie PEUGEOT będą w pełni elektryczne, dlatego ważne jest, by wypozycjonować E-2008 po pierwsze jako samochód elektryczny i zagwarantować minimalny zasięg na poziomie 400 km. 

Wartości Marki w czystej postaci 

Urok, Doskonałość, Emocje: nowy punkt widzenia

Nowy emblemat podkreśla urok samochodu. Podświetlone oznakowanie dopełnia luksusową stylistykę, szczególnie dzięki trzem wielkim pazurom i grillowi w kolorze nadwozia.
Nowy emblemat podkreśla urok samochodu. Podświetlone oznakowanie dopełnia luksusową stylistykę, szczególnie dzięki trzem wielkim pazurom i grillowi w kolorze nadwozia.
Emocją, która liczy się dla nas najbardziej, jest przyjemność z jazdy. Dlatego też wprowadziliśmy zmiany w układzie kabiny i-cockpit, czyniąc ją jeszcze bardziej stylową i zaawansowaną technologicznie dzięki 10-calowym ekranom HD. Przeprojektowaliśmy grafikę panelu wskaźników 3D, który teraz zapewnia jeszcze więcej funkcji łączności i łatwiej dostosować go do indywidualnych potrzeb. 
Emocją, która liczy się dla nas najbardziej, jest przyjemność z jazdy. Dlatego też wprowadziliśmy zmiany w układzie kabiny i-cockpit, czyniąc ją jeszcze bardziej stylową i zaawansowaną technologicznie dzięki 10-calowym ekranom HD. Przeprojektowaliśmy grafikę panelu wskaźników 3D, który teraz zapewnia jeszcze więcej funkcji łączności i łatwiej dostosować go do indywidualnych potrzeb. 
Nowy, mocniejszy w 100% elektryczny silnik pozwolił osiągnąć doskonałość: dzięki nowym bateriom o 15% zwiększyliśmy moc z 136 do 156 KM.  Zasięg wynosi nawet 406 km. 
OKRYJ WSZYSTKIE ARTYKUŁY