Lipiec 2025

3 minuty czytania

Chcesz otrzymywać nasz newsletter?
Chcesz otrzymywać nasz newsletter?

Nowy PEUGEOT E‑208 GTi: 280 KM zabawy!

Emblemat GTi powraca na jednym z najmocniejszych samochodów w swoim segmencie, czyli modelu PEUGEOT E-208. E-208 GTi, zaprojektowany przede wszystkim z myślą o emocjach za kierownicą, wyróżnia się najlepszymi osiągami wśród miejskich samochodów elektrycznych. Jego zespół napędowy rozwija 280 KM mocy i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. PEUGEOT E-208 GTi, zaprezentowany na legendarnym torze 24‑godzinnych wyścigów w Le Mans przez Alaina FAVEYA, dyrektora generalnego firmy PEUGEOT, oraz Jeana-Marca FINOTA, dyrektora generalnego Stellantis Motorsport, jest punktem zwrotnym w historii marki.

Nowy PEUGEOT E‑208 GTi: 280 KM zabawy!

Emblemat GTi powraca na jednym z najmocniejszych samochodów w swoim segmencie, czyli modelu PEUGEOT E-208. E-208 GTi, zaprojektowany przede wszystkim z myślą o emocjach za kierownicą, wyróżnia się najlepszymi osiągami wśród miejskich samochodów elektrycznych. Jego zespół napędowy rozwija 280 KM mocy i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. PEUGEOT E-208 GTi, zaprezentowany na legendarnym torze 24‑godzinnych wyścigów w Le Mans przez Alaina FAVEYA, dyrektora generalnego firmy PEUGEOT, oraz Jeana-Marca FINOTA, dyrektora generalnego Stellantis Motorsport, jest punktem zwrotnym w historii marki.

Mocny styl łączący tradycję z nowoczesnością

E-208 GTi inspirowany legendarnym modelem 205 GTi wykorzystuje kultowe motywy poprzednika w nowoczesnej interpretacji. Od nadwozia po nadkola, charakterystyczna i kultowa czerwień jest wszechobecna! Na uwagę zasługują perforowane 18‑calowe obręcze kół nawiązujące do wzoru felg ikony lat 80. W środku też nie brakuje intensywnych wrażeń: jaskrawoczerwone dywaniki i wykładzina podłogi, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, kompaktowa kierownica obszyta Alcantarą i tapicerka wyraźnie inspirowana modelem 205 GTi. „Chcieliśmy stworzyć samochód, który odwołuje się do naszej historii, ale zapewnia imponujące osiągi bez uszczerbku dla efektywności” – wyjaśnia Vincent Héride, menedżer produktu E-208 GTi. „Nieostentacyjny, ale mocno zaznaczający swoją obecność na drodze”.

Mocny styl łączący tradycję z nowoczesnością

 

E-208 GTi inspirowany legendarnym modelem 205 GTi wykorzystuje kultowe motywy poprzednika w nowoczesnej interpretacji. Od nadwozia po nadkola, charakterystyczna i kultowa czerwień jest wszechobecna! Na uwagę zasługują perforowane 18‑calowe obręcze kół nawiązujące do wzoru felg ikony lat 80. W środku też nie brakuje intensywnych wrażeń: jaskrawoczerwone dywaniki i wykładzina podłogi, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, kompaktowa kierownica obszyta Alcantarą i tapicerka wyraźnie inspirowana modelem 205 GTi. „Chcieliśmy stworzyć samochód, który odwołuje się do naszej historii, ale zapewnia imponujące osiągi bez uszczerbku dla efektywności” – wyjaśnia Vincent Héride, menedżer produktu E-208 GTi. „Nieostentacyjny, ale mocno zaznaczający swoją obecność na drodze”.

Maszyna do generowania emocji, zaprojektowana przez entuzjastów

Dla niego ten samochód to nie tylko projekt techniczny: „To prawdziwy powód do dumy. Przywrócenie znaczka GTi przypomina o chlubnym dziedzictwie marki PEUGEOT. Wszyscy włożyliśmy w ten projekt mnóstwo zaangażowania”. PEUGEOT E-208 GTi z silnikiem o mocy 280 KM rozwijającym 345 Nm momentu obrotowego oferuje najlepszy w swoim segmencie stosunek masy do mocy (5,7 kg/KM). Taki wskaźnik udało się uzyskać dzięki licznym modyfikacjom wprowadzonym w podwoziu przez inżynierów PEUGEOT Sport, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. „Miałem okazję testować prototyp. Jest niesamowity! Przy wychodzeniu z zakrętu można użyć całej mocy, a elektronika w tym nie przeszkadza”. Zespół PEUGEOT Sport wprowadził też inne zmiany: samochód ma poszerzony rozstaw kół (o 56 mm z przodu i 27 mm z tyłu), zawieszenie obniżone o 30 mm, amortyzatory z hydraulicznymi blokadami, czterotokowe przednie hamulce z tarczami 355 mm oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2. „Zależało nam przede wszystkim na osiągach”. Akumulator o pojemności 54 kWh zapewnia zasięg 350 km w cyklu WLTP, a specjalny system chłodzenia umożliwia wyczynową eksploatację.

Maszyna do generowania emocji, zaprojektowana przez entuzjastów

Dla niego ten samochód to nie tylko projekt techniczny: „To prawdziwy powód do dumy. Przywrócenie znaczka GTi przypomina o chlubnym dziedzictwie marki PEUGEOT. Wszyscy włożyliśmy w ten projekt mnóstwo zaangażowania”. PEUGEOT E-208 GTi z silnikiem o mocy 280 KM rozwijającym 345 Nm momentu obrotowego oferuje najlepszy w swoim segmencie stosunek masy do mocy (5,7 kg/KM). Taki wskaźnik udało się uzyskać dzięki licznym modyfikacjom wprowadzonym w podwoziu przez inżynierów PEUGEOT Sport, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. „Miałem okazję testować prototyp. Jest niesamowity! Przy wychodzeniu z zakrętu można użyć całej mocy, a elektronika w tym nie przeszkadza”. Zespół PEUGEOT Sport wprowadził też inne zmiany: samochód ma poszerzony rozstaw kół (o 56 mm z przodu i 27 mm z tyłu), zawieszenie obniżone o 30 mm, amortyzatory z hydraulicznymi blokadami, czterotokowe przednie hamulce z tarczami 355 mm oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2. „Zależało nam przede wszystkim na osiągach”. Akumulator o pojemności 54 kWh zapewnia zasięg 350 km w cyklu WLTP, a specjalny system chłodzenia umożliwia wyczynową eksploatację.

Ikona w nowej odsłonie

PEUGEOT E-208 GTi jest dowodem na to, że samochód elektryczny może dostarczać emocji za kierownicą. Zaprojektowany przez entuzjastów i dla entuzjastów, ściśle według współczesnych reguł, ale z nawiązaniem do tradycji, otwiera nowy rozdział sagi GTi. „To początek nowej historii dla marki PEUGEOT” – podsumowuje Vincent Héride. „Jesteśmy dumni, że opowiadamy ją właśnie tym samochodem”. Dla Jeana-Marca Finota, ta wersja E-208 jest symboliczna: „Jako że uczestniczyłem w pracach nad oryginalnym 205 GTi 40 lat temu, innowacyjny E-208 GTi, który daje początek nowej erze, jest dla mnie modelem o szczególnym znaczeniu. Cieszę się, że odnajduję w nim zwinność i właściwości jezdne typowe dla modeli marki PEUGEOT w wersji GTi.

Ikona w nowej odsłonie

PEUGEOT E-208 GTi jest dowodem na to, że samochód elektryczny może dostarczać emocji za kierownicą. Zaprojektowany przez entuzjastów i dla entuzjastów, ściśle według współczesnych reguł, ale z nawiązaniem do tradycji, otwiera nowy rozdział sagi GTi. „To początek nowej historii dla marki PEUGEOT” – podsumowuje Vincent Héride. „Jesteśmy dumni, że opowiadamy ją właśnie tym samochodem”. Dla Jeana-Marca Finota, ta wersja E-208 jest symboliczna: „Jako że uczestniczyłem w pracach nad oryginalnym 205 GTi 40 lat temu, innowacyjny E-208 GTi, który daje początek nowej erze, jest dla mnie modelem o szczególnym znaczeniu. Cieszę się, że odnajduję w nim zwinność i właściwości jezdne typowe dla modeli marki PEUGEOT w wersji GTi.