HISTORIA JEDNOŚLADÓW MARKI PEUGEOT
HISTORIA JEDNOŚLADÓW MARKI PEUGEOT
Dzięki wielkiej pasji i innowacjom PEUGEOT, motocykle i rowery marki stały na czele światowej czołówki, wygrywając zarówno w zawodach, jak i w oczach opinii publicznej. PEUGEOT jest jednym z nielicznych producentów, którzy nie mają sobie równych w segmencie dwu-, trzy- i czterokołowców.
1886
WPROWADZENIE NA RYNEK SERYJNIE PRODUKOWANYCH ROWERÓW DWU- I TRÓJKOŁOWYCH
Z Armandem Peugeotem na czele i po przeprowadzeniu testów na Grand Bi, PEUGEOT rozpoczyna seryjną produkcję swoich pierwszych rowerów i trójkołowców z napędem łańcuchowym w fabryce w Beaulieu.
1901
WPROWADZENIE PIERWSZEGO MOTOCYKLA PEUGEOT 1,5 KM
Po wprowadzeniu na rynek w 1898 roku motocykla trójkołowego, PEUGEOT zaprezentował swój pierwszy motocykl o pojemności 198 cm3 i mocy 1,5 KM.
1934
WPROWADZENIE NA RYNEK MOTOCYKLI O POJEMNOŚCI 500, 350 I 175 CM3 ORAZ MOTOROWERÓW O POJEMNOŚCI 100 CM3
W latach 1901-1939 PEUGEOT zaprezentował 61 modeli o pojemności od 100 do 745 cm3.
W 1934 r. model P515 (495 cm3) pobił dziewięć rekordów świata, w tym w wyścigu na 3000 km, w którym osiągnął średnią prędkość 118 km/h.
1952
ZWYCIĘSTWO W WYŚCIGACH MOTOCYKLOWYCH BOL D'OR I LE MANS P176
PEUGEOT oferowało teraz gamę motorowerów i motocykli o pojemności od 100 do 250 cm3.
1955
PREMIERA SKUTERA S55
PEUGEOT rozpoczął produkcję skuterów S55 i S57 o stylistyce nawiązującej do ich czterokołowej siostry, modelu 203.
1974
REKORDOWA SPRZEDAŻ DZIĘKI SERIOM P103 I P104
Rekordową sprzedaż odnotowały serie P103 i P104 na rynku motorowerów (z ograniczeniem do 50 cm3), na którym PEUGEOT zajmował czołową pozycję od 1949 roku.
1982
WPROWADZENIE SERII SC I SX
Skutery znów stał się modne, w związku z czym PEUGEOT wprowadziło na rynek serię SC i SX, pierwsze skutery z nadwoziem z tworzywa sztucznego.
1983
PY10 - PIERWSZY ROWER Z KOMPOZYTÓW WĘGLOWYCH
Model PY10 FC zrewolucjonizował rowery wyścigowe dzięki ramie wykonanej z kompozytu węglowego. Zyskał on wielką renomę zarówno wśród profesjonalistów, jak i amatorów.
1984
VTT1 - PIERWSZY ROWER WPROWADZONY DO SPRZEDAŻY WE FRANCJI
Przewidując popyt wśród swoich klientów, PEUGEOT Cycles wprowadziło na francuski rynek pierwszy komercyjny rower górski.
1992
PARTNERSTWO Z CYCLEUROPE
Firma Cycleurope stała się odpowiedzialna zarówno za produkcję jak i marketing, by w końcu stać się również właścicielem całego procesu produkcyjnego.
2006
PREMIERA SATELIS, PIERWSZEGO DUŻEGO SKUTERA PEUGEOTA O POJEMNOŚCI 125 CM3
Po sukcesie modelu Elystar, pierwszego skutera PEUGEOT wyposażonego w ABS, o pojemności 125 cm3, marka wprowadziła na rynek skutery Satelis i Geopolis GT, inspirowane światem motoryzacji.
2009
ROWER A2B
Pierwszy rower PEUGEOT ze wspomaganiem elektrycznym (EAPC) został zaprezentowany jako przykład wizji mobilności firmy.
2015
MAHINDRA DOŁĄCZA DO ZESPOŁU
PSA sprzedała 51% PEUGEOT Scooters indyjskiemu producentowi Mahindra, zachowując 49% udziałów i prawo do wizerunku marki. Współpraca ta sprzyjała rozwojowi stosunków międzynarodowych i utorowała drogę nowym produktom.
2016
PRZYGODA Z DJANGO, 60 LAT PÓŹNIEJ!
Wykonując ukłon w stronę historii, dwaj poszukiwacze przygód pokonali trasę z Paryża do Ho Chi Minh City na skuterach Django, w hołdzie Serge'owi Gracium i Michelowi Vaslin, którzy w 1956 r. odbyli podróż w odwrotnym kierunku na PEUGEOT S57.
2017
e-KICK I eF01: INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA W ZAKRESIE MOBILNOŚCI
W świecie, w którym dostęp do centrów miast jest coraz bardziej ograniczony, PEUGEOT w 2017 roku stało się pierwszą marką samochodów, która wprowadziła na rynek nowe rozwiązania w zakresie mobilności w kilku trybach. Elektrycznie wspomagany skuter e-Kick oraz elektrycznie wspomagany rower składany eF01 uzupełniają najnowsze modele samochodów i pozwalają na większą swobodę w poruszaniu się po mieście.