SKIP TO CONTENT
JEDNOŚLADY

HISTORIA JEDNOŚLADÓW MARKI PEUGEOT

 

HISTORIA JEDNOŚLADÓW MARKI PEUGEOT

Dzięki wielkiej pasji i innowacjom PEUGEOT, motocykle i rowery marki stały na czele światowej czołówki, wygrywając zarówno w zawodach, jak i w oczach opinii publicznej. PEUGEOT jest jednym z nielicznych producentów, którzy nie mają sobie równych w segmencie dwu-, trzy- i czterokołowców.

1886

WPROWADZENIE NA RYNEK SERYJNIE PRODUKOWANYCH ROWERÓW DWU- I TRÓJKOŁOWYCH

Z Armandem Peugeotem na czele i po przeprowadzeniu testów na Grand Bi, PEUGEOT rozpoczyna seryjną produkcję swoich pierwszych rowerów i trójkołowców z napędem łańcuchowym w fabryce w Beaulieu.

1901

WPROWADZENIE PIERWSZEGO MOTOCYKLA PEUGEOT 1,5 KM

Po wprowadzeniu na rynek w 1898 roku motocykla trójkołowego, PEUGEOT zaprezentował swój pierwszy motocykl o pojemności 198 cm3 i mocy 1,5 KM.

1934

WPROWADZENIE NA RYNEK MOTOCYKLI O POJEMNOŚCI 500, 350 I 175 CM3 ORAZ MOTOROWERÓW O POJEMNOŚCI 100 CM3

W latach 1901-1939 PEUGEOT zaprezentował 61 modeli o pojemności od 100 do 745 cm3.

W 1934 r. model P515 (495 cm3) pobił dziewięć rekordów świata, w tym w wyścigu na 3000 km, w którym osiągnął średnią prędkość 118 km/h.

1952

ZWYCIĘSTWO W WYŚCIGACH MOTOCYKLOWYCH BOL D'OR I LE MANS P176

PEUGEOT oferowało teraz gamę motorowerów i motocykli o pojemności od 100 do 250 cm3.

1955

PREMIERA SKUTERA S55

PEUGEOT rozpoczął produkcję skuterów S55 i S57 o stylistyce nawiązującej do ich czterokołowej siostry, modelu 203.

1974

REKORDOWA SPRZEDAŻ DZIĘKI SERIOM P103 I P104

Rekordową sprzedaż odnotowały serie P103 i P104 na rynku motorowerów (z ograniczeniem do 50 cm3), na którym PEUGEOT zajmował czołową pozycję od 1949 roku.

1982

WPROWADZENIE SERII SC I SX

Skutery znów stał się modne, w związku z czym PEUGEOT wprowadziło na rynek serię SC i SX, pierwsze skutery z nadwoziem z tworzywa sztucznego.

1983

PY10 - PIERWSZY ROWER Z KOMPOZYTÓW WĘGLOWYCH

Model PY10 FC zrewolucjonizował rowery wyścigowe dzięki ramie wykonanej z kompozytu węglowego.  Zyskał on wielką renomę zarówno wśród profesjonalistów, jak i amatorów.

1984

VTT1 - PIERWSZY ROWER WPROWADZONY DO SPRZEDAŻY WE FRANCJI

Przewidując popyt wśród swoich klientów, PEUGEOT Cycles wprowadziło na francuski rynek pierwszy komercyjny rower górski.

1992

PARTNERSTWO Z CYCLEUROPE

Firma Cycleurope stała się odpowiedzialna zarówno za produkcję jak i marketing, by w końcu stać się również właścicielem całego procesu produkcyjnego.

2006

PREMIERA SATELIS, PIERWSZEGO DUŻEGO SKUTERA PEUGEOTA O POJEMNOŚCI 125 CM3

Po sukcesie modelu Elystar, pierwszego skutera PEUGEOT wyposażonego w ABS, o pojemności 125 cm3, marka wprowadziła na rynek skutery Satelis i Geopolis GT, inspirowane światem motoryzacji.

2009

ROWER A2B

Pierwszy rower PEUGEOT ze wspomaganiem elektrycznym (EAPC) został zaprezentowany jako przykład wizji mobilności firmy.

2015

MAHINDRA DOŁĄCZA DO ZESPOŁU

PSA sprzedała 51% PEUGEOT Scooters indyjskiemu producentowi Mahindra, zachowując 49% udziałów i prawo do wizerunku marki. Współpraca ta sprzyjała rozwojowi stosunków międzynarodowych i utorowała drogę nowym produktom.

2016

PRZYGODA Z DJANGO, 60 LAT PÓŹNIEJ!

Wykonując ukłon w stronę historii, dwaj poszukiwacze przygód pokonali trasę z Paryża do Ho Chi Minh City na skuterach Django, w hołdzie Serge'owi Gracium i Michelowi Vaslin, którzy w 1956 r. odbyli podróż w odwrotnym kierunku na PEUGEOT S57.

2017

e-KICK I eF01: INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA W ZAKRESIE MOBILNOŚCI

W świecie, w którym dostęp do centrów miast jest coraz bardziej ograniczony, PEUGEOT w 2017 roku stało się pierwszą marką samochodów, która wprowadziła na rynek nowe rozwiązania w zakresie mobilności w kilku trybach. Elektrycznie wspomagany skuter e-Kick oraz elektrycznie wspomagany rower składany eF01 uzupełniają najnowsze modele samochodów i pozwalają na większą swobodę w poruszaniu się po mieście.