SKIP TO CONTENT
DWA STULECIA

INNOWACJE MARKI PEUGEOT

 

INNOWACJE MARKI PEUGEOT

Skupiając się na badaniach i rozwoju, PEUGEOT zawsze miało na uwadze aktualne potrzeby użytkowników, jednocześnie idąc o krok dalej. Dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, innowacje stanowią klucz do sukcesu naszych pojazdów i silników.

1890

PIERWSZY CZTEROKOŁOWIEC Z NAPĘDEM BENZYNOWYM WYPOSAŻONY W SILNIK DAIMLERA

Armand Peugeot porzuca parę na rzecz benzyny i produkuje pierwszy czterokołowiec PEUGEOT z napędem benzynowym: Typ 2. Był on wyposażony w silnik Daimlera.

1929 

PREMIERA MODELU 201

Był to pierwszy samochód, w którym zastosowano system numeracji z zerem pośrodku. Był to również pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód z niezależnymi kołami przednimi (1931). Jego sukces pomógł PEUGEOT przetrwać kryzys gospodarczy końca lat 20-tych.

1934

PIERWSZY SAMOCHÓD Z ROZKŁADANYM DACHEM: 401 ECLIPSE

Funkcjonalność ta była następnie kontynuowana w modelach 401, 402 i 601, a następnie w 206, 207, 307 i 308 CC (system opatentowany przez Paulin).

1936

 
PIERWSZA  PRODUKCJA SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH W SOCHAUX (HL50)

PEUGEOT w 1928 roku wprowadziło na rynek silniki wysokoprężne wraz z modelem HL50. Był on montowany we wszystkich vanach PEUGEOT, a następnie w limuzynie 402. Produkcja została wstrzymana w 1939 r. z powodu II Wojny Światowej.

1941

PRODUKCJA VLV, MAŁEGO POJAZDU ELEKTRYCZNEGO

Opracowanie VLV (Véhicule Léger Électrique - Lekki Pojazd Elektryczny) w serii 377 sztuk, jako rozwiązanie problemu ograniczeń paliwowych. W późniejszym czasie model Electric 106 stał się światowym rekordzistą sprzedaży samochodów o zerowej emisji zanieczyszczeń.

1955

WPROWADZENIE NA RYNEK MODELU 403 I PIERWSZA  WSPÓŁPRACA Z PININFARINĄ

PEUGEOT 403 był pierwszym francuskim samochodem wyposażonym seryjnie w silnik wysokoprężny, a w 1959 roku stał się również pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w wentylator ze sprzęgłem elektromagnetycznym (patent PEUGEOT).

1965

PREMIERA MODELU 204

Model 204 to pierwszy samochód PEUGEOT z napędem na przednią oś, wyposażony w silnik z lekkich stopów, z wałkiem górnego rozrządu, poprzeczną skrzynię biegów, cztery niezależne koła i przednie hamulce tarczowe.

1967

WPROWADZENIE NAJMNIEJSZEGO NA ŚWIECIE ALUMINIOWEGO SILNIKA WYSOKOPRĘŻNEGO

Do 1973 roku będzie on napędzał wszystkie hatchbacki PEUGEOT.

1998

POJAWIENIE SIĘ SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH HDi

Silniki wysokoprężne HDi po raz pierwszy pojawiły się w modelu 406. System common rail poprawił osiągi, zmniejszył zużycie paliwa i ograniczył emisję zanieczyszczeń.

 

Wdrażana i testowana w SUV-ach i sedanach PEUGEOT od 2013 roku, technologia BlueHDi redukuje emisję NOx nawet o 90%, a nawet najdrobniejszych cząstek stałych o 99,9%.  

2000

PEUGEOT wprowadziło pierwszy na świecie filtr cząstek stałych (PF) w modelu 607.

2011

PEUGEOT  WPROWADZA KOLEJNĄ ŚWIATOWĄ NOWOŚĆ W POSTACI PEŁNEGO NAPĘDU HYBRID 4 MONTOWANEGO W MODELU 3008.

Model ten oferował 35% redukcję zużycia paliwa, emisję CO2 na poziomie 99 g oraz tryb zerowej emisji CO2.

2015-2016

SILNIK ROKU W KATEGORII OD 1 DO 1,4 L

Podczas 17. i 18. edycji konkursu International Engine of the Year Awards w Stuttgarcie jury złożone z międzynarodowych dziennikarzy wręczyło nagrody za silnik roku 2015 i 2016 w kategorii od 1,0 l do 1,4 l 3-cylindrowemu silnikowi benzynowemu PureTech 1,2 l turbo, opracowanemu przez Grupę PSA.