SKIP TO CONTENT

TARGI MOTORYZACYJNE AUTO SHANGHAI: ELEKTRYCZNE IMPERIUM

TARGI MOTORYZACYJNE AUTO SHANGHAI: ELEKTRYCZNE IMPERIUM

06/06/2023

6 minut czytania

Do you want to receive our newsletters?  Sign up
Po raz pierwszy od zażegnania kryzysu zdrowotnego i ponownego otwarcia granic między 18 a 27 kwietnia 2023 r. odbyły się Targi Motoryzacyjne Auto Shanghai. Było to bardzo ważne wydarzenie dla miedzynarodowych producentów samochodów, ponieważ Chiny są obecnie największym rynkiem samochodowym na świecie. Producenci z całego świata, jak również z Chin skorzystali z okazji, by podczas Targów zaprezentować aż sto nowych modeli pojazdów, głównie elektrycznych.

Targi Motoryzacyjne w Szanghaju są uznawane za najbardziej wpływową wystawę motoryzacyjną w Azji. Co roku przyciągają one tysiące zainteresowanych, dziennikarzy i profesjonalistów z branży motoryzacyjnej. Edycja 2023 r. mogła się pochwalić tytułem największej wystawy motoryzacyjnej, jaka kiedykolwiek odbyła się w Chinach, z łączną liczbą 906 000 odwiedzających i obecnością ponad 13 000 krajowych i międzynarodowych mediów. 

 

Państwo Środka w samym sercu globalnej strategii elektryfikacji

W 2022 r. chiński rynek pojazdów zasilanych nowymi źrodłami energii osiągnął imponujący wynik 6,8 mln sprzedanych egzemplarzy, co stanowiło dwie trzecie globalnej liczby sprzedanych pojazdów. Chiny są również największym eksporterem pojazdów elektrycznych, co odzwierciedla rosnący wpływ tego kraju na rozwój światowego przemysłu motoryzacyjnego.

 

Chiny są zatem uważane za idealny poligon doświadczalny dla pojazdów elektrycznych. Wiele Chińskich klientów korzysta z pojazdów elektrycznych, a wskaźnik penetracji napędu elektrycznego sięga 30% w I kw. 2023 r. Ponadto infrastruktura stacji ładowania jest dobrze rozwinięta w Chinach, znajdują się one na każdej stacji paliw, a w niektórych miastach 1 i 2 poziomu co najmniej 30% miejsc parkingowych w centrach handlowych jest zarezerwowanych dla pojazdów z napędem elektrycznym.

 

Rzeczywiście, w ciągu ostatnich dziesięciu lat rząd chiński stanowczo zachęcał do instalowania stacji ładowania i stacji wymiany akumulatorów. Ta proaktywna polityka usprawnia rozwój elektryfikacji kraju. Obecnie w Chinach można znaleźć oferty na samochody elektryczne w konkurencyjnych cenach w porównaniu do ofert na samochody z napędem tradycyjnym, co zapewnia klientom swobodę wyboru. Chińskie nowe marki pojazdów elektrycznych oferują platformę sprzedaży bezpośredniej i salony sprzedaży w centrach handlowych w celu zapewnienia klientom wyjątkowej obsługi.

Lew na chińskim rynku

Obecność PEUGEOT podczas wystawy motoryzacyjnej umożliwiła marce zaznaczenie swojej obecności na rynku chińskim. Podczas Targów motoryzacyjnych w Szanghaju Linda Jackson, dyrektor generalny marki, podkreśliła wizję elektryfikacji Peugeot, możliwości innowacyjne jakie zapewnia PEUGEOT 408X (wersja PEUGEOT 408 przeznaczona na rynek chiński) oraz model samochodu PEUGEOT INCEPTION Concept, które to oba modele zaprezentowano:

 

„Zarówno PEUGEOT 408X, jak i PEUGEOT INCEPTION CONCEPT stanowią doskonałą demonstrację możliości PEUGEOT w zakresie innowacji oraz idealne urzeczywistnienie trzech wartości marki: Wdzięku, Emocji, Doskonałości. Dzięki spektakularnemu wyglądowi te dwa modele zaprezentują chińskim klientom markę PEUGEOT w szczególnie atrakcyjnym, nowym świetle”.

Peugeot, symbol francuskiego stylu w Chinach

Na rynku, na którym pojawia się wiele marek (lokalnych i międzynarodowych), konieczne jest, żeby PEUGEOT wyróżniał się w oczach chińskich klientów.

Marka wykorzystująca wizerunek lwa wyróżnia się na tle innych, poprzez podkreślanie swojego francuskiego pochodzenia. Jest to skuteczne podejście, ponieważ wiemy, że to właśnie Peugeot przychodzi na myśl chińskim konsumentom, gdy myślą o przykładzie francuskiej marki.

 

W kulturze chińskiej nie ma zwyczaju używania terminu „Allure”, co oznacza urok: nie ma dosłownego tłumaczenia.

Marka wykorzystująca wizerunek lwa wyróżnia się na tle innych, poprzez podkreślanie swojego francuskiego pochodzenia. Jest to skuteczne podejście, ponieważ wiemy, że to właśnie Peugeot przychodzi na myśl chińskim konsumentom, gdy myślą o przykładzie francuskiej marki.

 

W kulturze chińskiej nie ma zwyczaju używania terminu „Allure”, co oznacza urok: nie ma dosłownego tłumaczenia.

Oto urok zapisany w ideogramie: 动感时尚的法式魅力. Oznacza to: “dynamiczny i stylowy francuski urok”. Tak szykownie!

Marka PUEGEOT wyróżnia się zatem poprzez podkreślanie dynamiki i francuskiej elegancji. 

 

Jeśli chodzi o Doskonałość: 质感 i Emocje: 动感, dajemy upust twoim umiejętnościom językowym... lub wyobraźni!

Find out more about Peugeot's electrified vehicules
Find out more about Peugeot's electrified vehicules
ODKRYJ WSZYSTKIE NASZE ARTYKUŁY