PEUGEOT wprowadza gamę PLUG-IN HYBRID - dla naszych klientów to gwarancja bezproblemowej i sprawiającej większą przyjemność jazdy w przyszłości.
Silniki elektryczne HYBRID i HYBRID4 typu plug-in połączone z silnikami spalinowymi.
Do gry wkracza gama najnowocześniejszych technologii, które współpracują ze sobą w prosty i niezauważalny dla użytkownika sposób.
Elektryczny napęd na tylną oś
W wersjach z napędem HYBRID4 tylna oś z wielowahaczowym zawieszeniem jest wyposażona w falownik, silnik elektryczny o mocy 110 KM/80 kW i reduktor umożliwiający przeniesienie napędu na cztery koła.
Akumulator litowo-jonowy
Samochód jest wyposażony w wysokonapięciowy litowo-jonowy (300 V) akumulator umieszczony pod drugim rzędem siedzeń w wersji HYBRID i HYBRID4.
Akumulator ma jedną z najlepszych pojemności na rynku oferując od 11,8 kWh (HYBRID) do 13,2 kWh (HYBRID4). Umożliwia on w 100% elektryczny tryb jazdy na dystansie do 50 km zgodnie z WLTP(2) (60 km zgodnie z NEDC(1)).
Dla maksymalnej korzyści wynikającej z cichej pracy silnika, działa on domyślnie w trybie zerowej emisji. Włącza się za każdym razem, gdy akumulator jest odpowiednio naładowany. Jazda w trybie elektrycznym jest możliwa do prędkości 135 km/h, przy której następuje przełączenie na napęd spalinowy.
Nowa funkcja e-SAVE
Funkcja e-SAVE zapewnia przyjemność jazdy w trybie elektrycznym, kiedy tylko chcesz. E-SAVE umożliwia kierowcy zaplanowanie podróży i zarezerwowanie odpowiedniego zasięgu. Funkcja jest łatwo dostępna z menu e-SAVE na ekranie dotykowym. Po zaprogramowaniu informacja jest wyświetlana na ekranie zespołu zegarów z podaniem zarezerwowanego zasięgu w kilometrach. Wystarczy wybrać pokrętłem tryb zeroemisyjny (ZEV), aby w odpowiednim momencie aktywować napęd elektryczny.
PEUGEOT 3008 HYBRID4 :
PEUGEOT 508 and 508 SW HYBRID :
(1) Dane szacunkowe, podane wyłącznie w celach orientacyjnych, z zastrzeżeniem uzyskania homologacji.
(2) Podane wartości zostały uzyskane na podstawie protokołu WLTP. Od 1 września 2018 roku wszystkie nowe modele podlegają homologacji z wykorzystaniem światowej zharmonizowanej procedury badania samochodów lekkich (WLTP), będącej nową procedurą, umożliwiającą pomiar zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zasięgu doładowywanych modeli hybrydowych. Procedura, z testami przeprowadzanymi w bardziej realistycznych warunkach, zastępuje w całości stosowany dotychczas nowy europejski cykl jazdy (NEDC). Zasięg mierzony zgodnie z procedurą WLTP dla modeli hybrydowych typu plug-in jest w wielu przypadkach mniejszy niż mierzony według procedury NEDC. Podane wartości zasięgu są wartościami średnimi dla samochodów w gamie. Wszystkie podane wartości mogą się zmieniać w zależności od poziomu wyposażenia, zainstalowanych opcji i rodzaju ogumienia.