TECHNOLOGIA PLUG-IN HYBRID

/image/83/5/peugeot-gamme-phev-1809pb-001.464835.jpg
/image/83/5/peugeot-gamme-phev-1809pb-001.464835.jpg

PEUGEOT wprowadza gamę PLUG-IN HYBRID - dla naszych klientów to gwarancja bezproblemowej i sprawiającej większą przyjemność jazdy w przyszłości.

TECHNOLOGIA PLUG-IN HYBRID

Silniki elektryczne HYBRID i HYBRID4 typu plug-in połączone z silnikami spalinowymi.
Do gry wkracza gama najnowocześniejszych technologii, które współpracują ze sobą w prosty i niezauważalny dla użytkownika sposób.

Peugeot Hybrid Engine

SILNIK BENZYNOWY

Silnik 1,6 l PureTech przeszedł modyfikację poprzez dodanie rozrusznika-alternatora i specjalnego układu chłodzenia. Jego moc wzrosła do 180 KM w wersji HYBRID i 225 KM w wersji HYBRID4.

Nowa, automatyczna, elektrycznie sterowana skrzynia biegów

Silnik PureTech współpracuje z nową, automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów e-EAT8 (Efficient Automatic Transmission), która jest przeznaczona do napędów PEUGEOT PLUG-IN HYBRID.

Silnik elektryczny współpracujący ze skrzynią rozwija moc 110 KM/80 kW, przenoszoną na przednią oś.

Dla optymalnego i płynnego przełączenia pomiędzy napędem elektrycznym i spalinowym, sprzęgło hydrokinetyczne z wersji spalinowych zostało zastąpione mokrym sprzęgłem wielotarczowym. Efektem tych zmian jest wzrost momentu obrotowego o 60 Nm*, a w konsekwencji skrócenie czasu reakcji układu.

Elektryczny napęd na tylną oś

W wersjach z napędem HYBRID4 tylna oś z wielowahaczowym zawieszeniem jest wyposażona w falownik, silnik elektryczny o mocy 110 KM/80 kW i reduktor umożliwiający przeniesienie napędu na cztery koła. 

Akumulator litowo-jonowy

Samochód jest wyposażony w wysokonapięciowy litowo-jonowy (300 V) akumulator umieszczony pod drugim rzędem siedzeń w wersji HYBRID i HYBRID4.

Akumulator ma jedną z najlepszych pojemności na rynku oferując od 11,8 kWh (HYBRID) do 13,2 kWh (HYBRID4). Umożliwia on w 100% elektryczny tryb jazdy na dystansie do 50 km zgodnie z WLTP(2) (60 km zgodnie z NEDC(1)).

Dla maksymalnej korzyści wynikającej z cichej pracy silnika, działa on domyślnie w trybie zerowej emisji. Włącza się za każdym razem, gdy akumulator jest odpowiednio naładowany. Jazda w trybie elektrycznym jest możliwa do prędkości 135 km/h, przy której następuje przełączenie na napęd spalinowy.

/image/83/6/peugeot-3008phev-hy4-1809tech-317.464836.jpg

PRZYDATNE FUNKCJE, KTÓRE ZWIĘKSZAJĄ PRZYJEMNOŚĆ JAZDY

/image/83/7/peugeot-508phev-1809pb-306.464837.jpg

Nowa funkcja Brake

Kierowca może skorzystać z nowej funkcji Brake, która umożliwia zmniejszenie prędkości jazdy bez użycia pedału hamulca. Funkcja wykorzystuje hamowanie silnikiem i umożliwia doładowanie akumulatora na przykład podczas jazdy w dół. W trybie Drive kierowca musi jeden raz pociągnąć do tyłu dźwignię automatycznej skrzyni biegów Shift and Park by wire. Kolejne pociągnięcie dźwigni dezaktywuje funkcję.

Nowy układ hamulcowy z elektrycznym wspomaganiem

Dla zwiększenia zasięgu samochodu w trybie elektrycznym zastosowano układ hamulcowy i-Booster o wysokiej sprawności energetycznej. Odzyskuje on energię podczas hamowania lub zwalniania, bez użycia pedału hamulca (w wersjach spalinowych energia ta jest tracona). Układ i-Booster jest wyposażony w elektryczną pompę wspomagania w miejsce wspomagania podciśnieniowego stosowanego w wersjach spalinowych. 

Nowa funkcja e-SAVE

Funkcja e-SAVE zapewnia przyjemność jazdy w trybie elektrycznym, kiedy tylko chcesz. E-SAVE umożliwia kierowcy zaplanowanie podróży i zarezerwowanie odpowiedniego zasięgu. Funkcja jest łatwo dostępna z menu e-SAVE na ekranie dotykowym. Po zaprogramowaniu informacja jest wyświetlana na ekranie zespołu zegarów z podaniem zarezerwowanego zasięgu w kilometrach. Wystarczy wybrać pokrętłem tryb zeroemisyjny (ZEV), aby w odpowiednim momencie aktywować napęd elektryczny.

SZYBKIE I ŁATWE ŁADOWANIE AKUMULATORA

Maksymalny czas potrzebny do ponownego naładowania akumulatora wynosi:

  • 8 godzin przy użyciu standardowego gniazda (ładowarka: 3,3 kW, 8 A),
  • 4 godziny przy użyciu gniazda przyspieszonego ładowania, typu Green'up® (ładowarka: 3,3 kW, 14 A),
  • mniej niż 2 godziny w przypadku terminala ściennego typu Wallbox (ładowarka: 6,6 kW, 32 A dostępna w opcji).

Wskaźniki znajdujące się wokół gniazda ładowania umożliwiają szybkie i łatwe odczytanie poziomu naładowania akumulatora. Po podłączeniu samochodu do stacji ładowania zmieniające się kolory informują o postępie ładowania.

Pokrywa gniazda ładowania znajduje się w tylnym lewym błotniku (symetrycznie względem pokrywy wlewu paliwa). Przewód ładowania można z łatwością umieścić we wnęce pod podłogą bagażnika.

PEUGEOT 3008  HYBRID4 :

  • Średni zasięg(1): 50 km WLTP/60 km NEDC(2)
  • Emisja CO2 w cyklu mieszanym(1): 49g/km WLTP/49g/km NEDC(2)
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym(1): 2,2 l/100 km WLTP/ 2,2 l/100 km NEDC(2)

PEUGEOT 508 and 508 SW HYBRID :

  • Średni zasięg(1): 40 km WLTP/50 km NEDC(2)
  • Emisja CO2 w cyklu mieszanym(1): 49g/km WLTP/49g/km NEDC(2)
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym(1): 2,2 l/100 km WLTP / 2,2 l/100 km NEDC(2)

(1) Dane szacunkowe, podane wyłącznie w celach orientacyjnych, z zastrzeżeniem uzyskania homologacji.

(2) Podane wartości zostały uzyskane na podstawie protokołu WLTP. Od 1 września 2018 roku wszystkie nowe modele podlegają homologacji z wykorzystaniem światowej zharmonizowanej procedury badania samochodów lekkich (WLTP), będącej nową procedurą, umożliwiającą pomiar zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zasięgu doładowywanych modeli hybrydowych. Procedura, z testami przeprowadzanymi w bardziej realistycznych warunkach, zastępuje w całości stosowany dotychczas nowy europejski cykl jazdy (NEDC). Zasięg mierzony zgodnie z procedurą WLTP dla modeli hybrydowych typu plug-in jest w wielu przypadkach mniejszy niż mierzony według procedury NEDC. Podane wartości zasięgu są wartościami średnimi dla samochodów w gamie. Wszystkie podane wartości mogą się zmieniać w zależności od poziomu wyposażenia, zainstalowanych opcji i rodzaju ogumienia.