Sytuacja zdrowotna (COVID 19) Dowiedz się więcej

TECHNOLOGIA HYBRYDOWA PLUG-IN

/image/43/3/peugeot-508phev-1809pb-301.456433.jpg
/image/43/3/peugeot-508phev-1809pb-301.456433.jpg

PEUGEOT odgrywał ważną rolę w każdej rewolucji technologicznej. Dziś z pewnością wchodzi w erę transformacji energetycznej z przekonaniem, że nowa technologia jak zawsze pozwoli zwiększyć przyjemności jazdy.  Technologia napędu hybrydowego plug-in łączy dwa źródła energii do napędu samochodu: silnik elektryczny z doładowywanym akumulatorem trakcyjnym i benzynowy silnik spalinowy. Umożliwia jazdę w trybie w 100% elektrycznym (do 59 km zasięgu WLTP, 69 km NEDC) w przypadku krótkich przejazdów bądź korzystanie z silnika spalinowego na dalekich trasach.

PEUGEOT oferuje całą gamę wersji z napędem hybrydowym plug-in, obejmującą nowe modele 508, 508 SW i SUV-a 3008 (dostępnego z napędem na 4 koła).

/image/35/7/peugeot-3008phev-hy4-1809pb-002.630357.jpg

NAPĘD HYBRYDOWY

Połączenie silnika elektrycznego z silnikiem benzynowym

/image/35/9/peugeot-hybrid-2018-005-fr-hd.630359.jpg

 SILNIK BENZYNOWY

Silnik 1,6 l PureTech został dostosowany do napędu hybrydowego m.in. poprzez wprowadzenie alternatora z funkcją rozrusznika oraz specjalnego czołowego układu chłodzącego. Rozwija on maksymalną moc 180 KM w wersji HYBRID i 200 KM w wersji HYBRID4.

NOWA, AUTOMATYCZNA, ZELEKTRYFIKOWANA SKRZYNIA BIEGÓW

Silnik PureTech współpracuje z nową, automatyczną, 8-stopniową zelektryfikowaną skrzynią biegów e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission), specjalnie opracowaną dla zespołów napędowych PEUGEOT PLUG-IN HYBRID.  Współpracujący ze skrzynią silnik elektryczny rozwija moc 110 KM/80 kW, przenoszoną na przednią oś.

/image/36/3/hybride-resized.630363.jpg

 

OPTYMALNE I NIEWYCZUWALNE PRZEŁĄCZANIE MIĘDZY NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM I SPALINOWYM

Dla zapewnienia optymalnego i niewyczuwalnego przełączania między napędem spalinowym a elektrycznym, sprzęgło hydrokinetyczne z wersji spalinowych zostało zastąpione mokrym sprzęgłem wielotarczowym. W efekcie zwiększono moment obrotowy o 60 Nm i skrócono czas reakcji układu.

ELEKTRYCZNIE NAPĘDZANA TYLNA OŚ  

W wersji HYBRID4, tylna oś z wielowahaczowym zawieszeniem jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 110 KM/80 kW z możliwością przenoszenia napędu na 4 koła. Rozwiązanie to nie spowodowało zmniejszenia przestronności kabiny.

AKUMULATOR

Zasięg do 59 km WLTP w trybie elektrycznym

/image/35/6/peugeot-508phev-1809tech-316.547045.43.630356.jpg

Wersje HYBRID i HYBRID4 (z napędem na 4 koła) są wyposażone w wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy (400 V) umieszczony pod tylnymi siedzeniami. Jego pojemność wynosi od 11,8i do 13,2 kWhi.Umożliwia pokonanie w trybie w 100% elektrycznym dystansu do 59 km zgodnie z protokołem  WLTPi (69 km zgodnie z protokołem NEDCi). Ma 8-letnią gwarancję lub do przebiegu 160 tys. km na 70% pojemności ładowania.

Dla zmniejszenia emisji CO2 podczas codziennej jazdy po mieście należy w maksymalnym stopniu korzystać z trybu elektrycznego. Przed przełączeniem do trybu spalinowego samochód może się poruszać w trybie elektrycznym z prędkością do 135 km/h.

 

ŁADOWANIE AKUMULATORA

Proste & szybkie

/image/35/8/peugeot-3008phev-hy4-2018-007-fr.630358.jpg

Pokrywa gniazda ładowania jest dyskretnie umieszczona w lewym tylnym błotnikui. Przewody ładowania można z łatwością pomieścić w specjalnym schowku pod podłogą bagażnika.

Pełne naładowanie akumulatora trwa:

  •  7 godzin ze zwykłego gniazda (z ładowarką 3,7 kW / 16 A).
  •  4 godziny ze wzmocnionego gniazda typu Green’up® (z ładowarką 3,7 kW/14 A),
  • 1 godzinę i 45 minut z terminala ładowania typu Wallbox (z ładowarką 7,4 kW, 32 A dostępną w opcji).

W drodze, w domu czy w miejscu pracy, wszędzie możesz doładować swój samochód.  Dzięki naszej ofercie usług Charge My Cari możesz łatwo przygotować się do każdej podróży i doładować samochód z publicznych stacji ładowania.

NOWE FUNKCJE

Jeszcze większa przyjemność jazdy

/image/36/1/peugeot-508phev-2019-008-fr-small.630361.jpg

NOWA FUNKCJA BRAKE

Kierowca może aktywować jedyną w swoim rodzaju funkcję Brake, która pozwala wyhamować samochód bez wciskania pedału hamulca. Funkcja pełni rolę hamulca silnikowego, a dodatkowo umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego, na przykład podczas jazdy w dół. W celu włączenia trybu Brake wystarczy - w trybie Drive - raz pociągnąć do tyłu dźwignię automatycznej skrzyni biegów Shift and Park by wire.

NOWA FUNKCJA e-SAVE

Przyjemność jazdy w trybie elektrycznym, kiedy chcemy, jest możliwa dzięki funkcji e-SAVE.  Funkcja e-SAVE umożliwia kierowcy zarezerwowanie odpowiedniego zapasu energii elektrycznej, z którego może skorzystać podczas zaplanowanej podróży. Funkcja pozwala na przykład zachować zapas energii, który przyda się w strefie ograniczonego ruchu.

Można ją włączyć w dedykowanym menu e-SAVE na ekranie dotykowym. Wystarczy wybrać tryb zeroemisyjny (ZEV) pokrętłem wyboru trybu jazdy, aby aktywować jazdę wyłącznie z napędem elektrycznym, gdy tylko będziesz chciał.  

 

PEUGEOT i-Cockpit®

Elektryzujące doświadczenie

/image/36/4/peugeot-3008phev-hy4-2019-004-fr.546424.63.630364.jpg

PEUGEOT i-Cockpit®

PEUGEOT i-Cockpit® umożliwia wyświetlanie w polu widzenia kierowcy informacji dotyczących jazdy (tryb jazdy, poziom energii elektrycznej i dostępny zasięg...). Pozwala również na zmianę ustawień i pełną personalizację.

Po prawej stronie cyfrowego zespołu zegarów, w miejscu obrotomierza, znajduje się miernik zużycia mocy (powermeter). Składa się z trzech łatwo rozpoznawalnych stref:

  •     strefa ECO odpowiada jeździe optymalizującej zużycie energii,
  •     strefa POWER odpowiada bardziej dynamicznemu stylowi jazdy, który zapewnia maksymalne osiągi,
  •     strefa CHARGE informuje kierowcę o fazach odzyskiwania energii, podczas których jest doładowywany akumulator, głównie gdy zdejmujesz nogę z pedału gazu.


Po obu stronach zespołu zegarów umieszczone są dwa wskaźniki poziomu - zapasu paliwa i zapasu energii elektrycznej. Pod każdym jest wyświetlany pozostały zasięg, wyrażony w kilometrach.

NOWA PRZYJEMNOŚĆ JAZDY

Ergonomiczna, prosta & intuicyjna obsługa

i

Podczas ładowania, na zespole zegarów są wyświetlane informacje o odzyskanym zasięgu, poziomie naładowania akumulatora trakcyjnego, szybkości ładowania akumulatora oraz czasie potrzebnym do pełnego naładowania.

Na ekranie jest również wyświetlane specjalne menu dla wersji hybrydowych menu. Kierowca ma dostęp do takich informacji jak:

  •     przepływy energii, które pokazują działanie systemu hybrydowego
  •     terminale ładowania, wyświetlane podobnie jak stacje benzynowe w ramach punktów POI
  •     zasięg samochodu w trybie w 100% elektrycznym
  •     całkowity zasięg samochodu w kombinowanym trybie elektrycznym i spalinowym.

USŁUGI MOBILNE MYPEUGEOT®

Zachowaj stałą łączność z samochodem

/image/36/5/508phev.630365.png

W celu zapewnienia użytkownikom maksymalnej swobody, wzbogacono funkcjonalności mobilnej aplikacji MyPeugeot. Obecnie aplikacja pozwala, w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca, na zdalną aktywację ładowania akumulatora, śledzenie postępu i stanu jego naładowania, wstępne schłodzenie lub ogrzanie kabiny z odpowiednim wyprzedzeniem czy też sprawdzenie zużycia energii elektrycznej i paliwa.

MYPEUGEOT APP

  • Mentions Légales