PEUGEOT DAKAR 2018

i

/image/82/3/peugeot-dakar-we-love-dust.359823.jpg

Po przebyciu 8793 kilometrów piaszczystych wydm, górskich przełęczy, skalistych tras Peru, Boliwii i Argentyny, załoga Carlos Sainz/Lucas Cruz osiągnęła pierwszorzędne zwycięstwo w czterdziestej edycji Rajdu Dakar. Sportowcy poruszali się Peugeot 3008DKR Maxi.
Trzeci z rzędu triumf drużyny Peugeot-Total na najbardziej wymagającym rajdzie świata odzwierciedla komercyjny sukces modelu PEUGEOT 3008 SUV, który otrzymał tytuł „Samochód Roku” 2017.

2018 to jubileuszowy rok dla Marki PEUGEOT, która 30 lat temu po raz pierwszy zwyciężyła w Dakarze.
W 1987 r. Ari Vatanen i Bernard Giroux zdobyli główne trofeum za kierownicą PEUGEOT 205T16 Grand Raid.

Załoga spod znaku lwa wróciła na Dakar w 2015 r. i napisała kolejny rozdział historii tego niezwykłego rajdu. W 2016 r. PEUGEOT 2008DKR zakończył rywalizację na pierwszym miejscu. To, co stało się rok później, było jeszcze bardziej spektakularne - PEUGEOT 3008DKR zdobył pierwsze, drugie i trzecie miejsce! Natomiast w tym roku zwycięstwo osiągnął PEUGEOT 3008DKR Maxi.

Nasi łowcy przygód

PEUGEOT 3008DKR MAXI

PEUGEOT 3008DKR został poddany gruntownym modyfikacjom, aby sprostać wyzwaniom tegorocznego Rajdu Dakar. Ekipa techniczna zespołu PEUGEOT SPORT dała z siebie wszystko, aby Lew był jeszcze bardziej solidny, stabilny i szybki!

Trasa 40-tej edycji Rajdu Dakar okazała się bardzo wymagająca z mechanicznego punktu widzenia. Po tak surowym teście wytrzymałości (niemal 9000 kilometrów), PEUGEOT 3008DKR Maxi nie tylko wygrał 7 z 13 odcinków na trasie, ale zaprezentował się niezwykle efektywnie.

Architektura Nowego PEUGEOT 3008DKR Maxi bazuje na konstrukcji seryjnego SUV-a PEUGEOT 3008. Napędza go trzylitrowy, podwójnie doładowany silnik, którego moc przenoszona jest na dwa koła. Najbardziej widoczną zmianą jest poszerzenie nadwozia o 20 cm, co przekłada się na większą stabilność przy dużych prędkościach. Zmodyfikowano także nastawy zawieszenia, dzięki czemu samochód jest bardziej zwrotny i lepiej reaguje na polecenia kierowcy.

Długość: 4312 mm
Szerokość: 2400 mm
Wysokość: 1799 mm
Rozstaw osi: 3000 mm
Napęd: na jedną oś
Silnik 340 hp twin-turbo V6
Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm
Skrzynia biegów: sekwencja
Średnica tarcz hamulcowych:  355 mm
Pojemność baku paliwa: 400 L

Z RAJDOWYCH TRAS NA DROGI

/image/83/9/peugeot-dakar-suv.359839.jpg

Co roku wracamy  na Dakar, ponieważ dzięki temu najbardziej wymagającemu na świecie rajdowi stale zdobywamy nową wiedzę. Owoce tej nauki i wynikające z niej innowacje wykorzystujemy w gamie seryjnych SUV-ów Peugeot.

BEST OF