SILNIKI PureTech: KOMPAKTOWE WYMIARY, ZWIĘKSZONA WYDAJNOŚĆ

/image/08/5/peugeot-308sw-2014-030-fr.180864.261085.jpg

ZOPTYMALIZOWANA KONSTRUKCJA SILNIKÓW

PEUGEOT zaprojektował nową rodzinę trzycylindrowych silników benzynowych PureTech, aby sprostać rygorystycznym normom emisji spalin. Silniki te są efektem strategii downsizingu, którą realizuje marka PEUGEOT.  

W rezultacie trzycylindrowy silnik PureTech jest lżejszy i bardziej kompaktowy niż jego czterocylindrowy odpowiednik, przy zachowaniu tego samego poziomu mocy. Moment obrotowy i osiągi są lepsze, moc jest dostępna w całym zakresie obrotów, silnik pracuje cicho zapewniając wysoki poziom komfortu akustycznego.

Dzięki temu silnik pozwala na redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 o 25% przy zachowaniu optymalnej przyjemności z jazdy.  

Jednostka napędowa jest oferowana w dwóch wersjach - wolnossącej i turbodoładowanej. Współdzielą one 40% części. Wersja z doładowaniem o dwóch wariantach mocy - 1.2 PureTech 110 S&S oraz 130 S&S - zdobyła tytuł Silnika Roku w swojej kategorii w 2015 r., 2016 r.i 2017 r.  

Moc, ekonomika, przyjemność z jazdy - silniki z rodziny PureTech to realizacja wizji PEUGEOT dotyczącej wyjątkowych wrażeń za kierownicą.

/image/08/3/peugeot-2008-1802styp001.180860.261083.jpg

SILNIK WOLNOSSĄCY

Silnik łączy dynamikę z prostą konstrukcją. Jest oferowany w modelach 208 i 2008.

Samochody te napędzają jednostki 1.2 PureTech 68, 1.2 PureTech 82 oraz 1.2 PureTech 82 S&S (Stop&Start). Emisja CO2 wynosi od 95 do 114 g/km.

/image/08/4/peugeot-3008-2016-154-fr.180862.261084.jpg

SILNIK TURBODOŁADOWANY

Doładowane silniki PureTech są wyposażone w wydajną turbinę najnowszej generacji, osiągającą do 240.000 obr/min.

Rozwiązanie to pozwala korzystać z pełni mocy przy niskich obrotach silnika. 95% momentu obrotowego jest do dyspozycji kierowcy w zakresie 1.500 - 3.500 obr/min.

Silniki 1.2 PureTech 110 S&S oraz 130 S&S są instalowane w modelach 208, 2008, 308, 308 SW, 3008 oraz 5008.