Jednym z priorytetów koncernu PEUGEOT jest ochrona środowiska, ale uważamy, że ten cel można zrealizować nie rezygnując z przyjemności z jazdy. Konstruktorzy marki PEUGEOT postanowili podjąć to wyzwanie opracowując szeroką gamę rozwiązań.

SILNIKI PureTech

/image/94/5/1_2lpuretech_1408tech002bis.9945.jpg

PEUGEOT prezentuje nową gamę 3-cylindrowych jednostek napędowych PureTech zaprojektowanych z wykorzystaniem innowacyjnych technologii, pozwalających na zmniejszenie zużycie paliwa.

Nowe silniki benzynowe są lżejsze i bardziej kompaktowe, a dzięki zmniejszeniu masy i wymiarów zapewniają większą efektywność energetyczną. Zoptymalizowaliśmy zużycie paliwa i zredukowaliśmy opory tarcia, czyli poprawiliśmy dwa czynniki, które gwarantują doskonałe osiągi nowych jednostek napędowych.

Silniki PureTech zapewniają niezrównaną przyjemność z jazdy nawet przy najniższej prędkości obrotowej. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 230 Nm (w najmocniejszej wersji silnikowej) przy 1750 obr./min sprawia, że jednostki napędowe z tej gamy zapewniają najlepszy na rynku stosunek prędkości do mocy. 95% momentu obrotowego jest dostępne w zakresie między 1500 i 3500 obr./min, co zapewnia doskonałe osiągi we wszystkich zakresach obrotów.

Przy tak znakomitych osiągach nowe silniki są jednocześnie bardzo oszczędne. Zużycie paliwa i emisja CO2 są nawet o 25% niższe w porównaniu z 4-cylindrowym silnikiem o porównywalnej mocy, dzięki czemu oszczędzamy około 1, 5 litra paliwa na 100 km,  nie tracąc przy tym ani trochę przyjemności z jazdy. Dzięki silnikowi PureTech nowy Peugeot 308 ustanowił rekord świata, pokonując najdłuższy dystans na jednym zbiorniku paliwa. 

SILNIKI BlueHDi

Koncern Peugeot opracował najbardziej skuteczną na rynku technologię oczyszczania spalin, co daje mu pozycję lidera w dziedzinie ochrony środowiska.

BlueHDi to nazwa handlowa produkowanych przez koncern PEUGEOT jednostek wysokoprężnych spełniających wymogi normy Euro 6. Zapewniają one najwyższe osiągi oraz minimalny poziom emisji spalin

Technologia BlueHDi to unikalne połączenie katalizatora utleniającego, układu selektywnej redukcji katalitycznej SCR z filtrem FAP (filtr cząstek stałych wykorzystujący specjalny dodatek do paliwa), co pozwoliło zredukować emisję NOx (tlenków azotu) aż o 90% oraz obniżyć emisję CO2 do 82 g/km, przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa i redukcji emisji wszystkich cząstek stałych nawet o 99,9% 

Technologia BlueHDi w pełni spełnia wymogi normy Euro 6, która od września 2014 roku obejmuje wszystkie nowe samochody, a od września 2015 roku będzie obowiązywać wszystkie pojazdy silnikowe. Technologia ta zostanie zastosowana we wszystkich modelach marki PEUGEOT wyposażonych w jednostki wysokoprężne. Jest to również najbardziej obiecująca technologia z perspektywy przyszłych norm oczyszczania spalin.

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW EAT6

/image/94/7/eat6_1408tech001bis.9947.jpg
/image/94/8/308sw_1401pc066.9948.jpg

Nowa skrzynia biegów EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) to automatyczna przekładnia o 6 przełożeniach, która zmniejsza zużycie paliwa i przekłada się na większą przyjemność z jazdy.

Głównym celem, jaki przyświecał jej konstruktorom było radykalne obniżenie emisji CO2  oraz zapewnienie niezwykle łatwej i wygodnej obsługi.

Zastosowano w niej technologię Quickshift, która zapewnia niezwykle płynną jazdę oraz najszybszą zmianę biegów na rynku, dzięki czemu różnice w poziomie emisji między automatyczną i ręczną skrzynią biegów zmniejszono do 5 g/km (testy przeprowadzone przy takich samych oponach), co plasuje EAT6 na niezwykle wysokiej pozycji pod względem przyjemności z jazdy i zużycia paliwa.

SYSTEM STOP & START

Stosowana w najnowszych generacjach silników benzynowych technologia e-HDi jest lepiej znana użytkownikom jako system Stop & Start.

Stop & Start to idealne rozwiązanie podczas jazdy po mieście - układ wyłącza automatycznie silnik przy każdym zatrzymaniu samochodu, na przykład, na czerwonym świetle lub przed znakiem „Stop”.  Gdy kierowca chce znów ruszyć z miejsca, ponowny rozruch silnika następuje płynnie i natychmiastowo.

Technologia ta posiada liczne zalety: oszczędność paliwa (spalanie niższe o 5% podczas jazdy na zatłoczonej miejskiej ulicy w porównaniu z samochodem, który nie posiada tego układu), obniżenie emisji CO2 (zerowa emisja przy wyłączonym silniku) i cisza panująca w stojącym samochodzie.     

Innymi słowy, technologia e-HDi to połączenie ekologicznych osiągów i pełnej przyjemności z jazdy!

System Stop & Start może zostać wyłączony, aby dostosować tryb pracy samochodu do indywidualnego stylu jazdy kierowcy.

OBNIŻONA MASA

Mówimy stop zbędnym kilogramom! W nowych modelach samochodów konstruktorzy marki PEUGEOT wykorzystali swoją wiedzę techniczną, aby opracować konstrukcje o mniejszych wymiarach i masie. Każdy zaprojektowany na nowo element, każda wykorzystana technologia i wszystkie komponenty zostały zaprojektowane w przemyślany sposób, aby miały na celu obniżenie masy samochodu.

Efektem tych prac jest  obniżenie masy pojazdu oraz związane z tym niższe zużycie paliwa i mniejszy poziom emisji CO2, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa i osiągów.

RZECZYWISTE ZUŻYCIE PALIWA

Grupa PSA chce dostarczać swoim klientom bardziej wiarygodnych informacji i właśnie dlatego zaproponowała wprowadzenie testów badających rzeczywiste spalanie paliwa, które są prowadzone przez niezależne, certyfikowane ośrodki badawcze. Projekt jest realizowany przez koncern Peugeot we współpracy z europejską federacją organizacji pozarządowych Transport & Environment oraz stowarzyszeniem France Nature Environment, które wspólnie z producentem opracowały procedurę pomiarową mierzącą rzeczywisty poziom zużycia paliwa, weryfikowaną przez Bureau Veritas.

W ramach testu mierzone są rzeczywiste parametry spalania samochodów na liczącej 92,3 km trasie, która przebiega przez różnego rodzaju drogach: miejskich ulicach, drogach poza miastem i autostradach. Testowane samochody jeżdżą po drogach publicznych w normalnych warunkach jazdy, wioząc po różnych nawierzchniach bagaże i pasażerów, który korzystają w kabinie z klimatyzacji i ogrzewania.

W ten sposób Grupa PSA po raz kolejny potwierdza, że działa w sposób przejrzysty dla swoich klientów.

HYbrid4

/image/95/0/peugeot_gam_2013_003_fr.9950.jpg
/image/95/1/3008hybrid4_1007tech_dbis.9951.jpg
/image/95/2/peugeot_3008hy4_2013_028_fr.9952.jpg

Firmowany przez markę Peugeot silnik HYbrid4 udowadnia, że przyjazna dla środowiska jednostka napędowa może gwarantować niezwykłe doświadczenia za kierownicą.

Technologia Hybrid4, którą wykorzystano do zaprojektowania pierwszego na świecie w pełni hybrydowego silnika umożliwia kierowcy wybór optymalnego trybu jazdy na każdej trasie.

Jest to niezwykle prosta w obsłudze funkcja. Na umieszczonym na centralnej konsoli wyświetlaczu kierowca może wybrać jeden z czterech trybów jazdy. Dostępne są tryby Auto (standardowy tryb jazdy wykorzystujący napęd elektryczny i silnik wysokoprężny), Sport (zapewniający bardziej dynamiczną jazdę), Electric (cicha jazda po mieście przy zerowej emisji spalin) oraz 4 Wheel Drive (doskonała przyczepność na każdej nawierzchni).

HYbrid Air

/image/95/3/208hybridfe_1302cgi002.9953.jpg

HYbrid Air to nowy układ napędu hybrydowego wykorzystujący najnowszą generację 3-cylindrowych silników benzynowych oraz sprężone powietrze.

Inteligentny i innowacyjny napęd HYbrid Air dostosowuje się do każdego stylu jazdy.

W zależności od sytuacji na drodze oraz preferowanego stylu jazdy silnik samoczynnie wybiera optymalny tryb pracy: tryb wykorzystujący sprężone powietrze (zerowa emisja), tryb pracy silnika benzynowego lub połączenie obu źródeł energii.

Podczas jazdy po mieście tryb sprężonego powietrza jest aktywny przez 80% czasu. Natomiast tryb pracy silnika benzynowego jest częściej wykorzystywany na szosie czy autostradzie.

Technologia ta pozwala znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 i jest kluczowym elementem, który umożliwi docelowe obniżenie zużycia paliwa do poziomu 2,0 l/100 km. 

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE

/image/95/4/ion_2010_041_fr.9954.jpg

Lekkie pojazdy dostawcze, samochody osobowe, skutery i motorowery - Peugeot jest obecnie jedynym producentem, który ma w swojej gamie pełną ofertę pojazdów elektrycznych.

Samochody elektryczne o zerowej emisji CO2 są nie tylko przyjazne dla środowiska, ale zapewniają też niskie koszty eksploatacji . Dzięki ciszy i wytłumieniu drgań przyjemność z prowadzenia i jazdy jest gwarantowana.

Poznaj model iOn - niezwykle kompaktowy samochód stworzony do jazdy po mieście oraz nowy Partner Electric, elektryczny samochód dostawczy zaprojektowany z myślą o firmach działających w miastach.

Oba samochody są zasilane nowatorskimi akumulatorami litowo-jonowymi, które mogą być ładowane z gniazdka elektrycznego w domu lub z terminalu ładowania. Mają one zdecydowanie dłuższą żywotność, a cała moc jest natychmiast dostępna po wciśnięciu pedału gazu.

iOn i Partner Electric umożliwiają odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości i hamowania. Połączenie systemu Stop & Start z akumulatorem trakcyjnym o zasięgu 150 kilometrów (170 km w przypadku modelu Partner Electric) daje możliwości znacznie wykraczające poza codzienne potrzeby każdego kierowcy.

Filtr cząstek stałych FAP

Filtr FAP (filtr cząstek stałych aktywowany przez specjalny dodatek do paliwa) to rozwiązanie stosowane przez koncern PEUGEOT w celu zminimalizowania emisji cząstek stałych z silników wysokoprężnych. Technologia ta jest stosowana praktycznie we wszystkich firmowanych przez markę modelach, które są wyposażone w jednostki z gamy DHi.

System FAP jest samoobsługowy, ponieważ znajdujące się w nim sadze podlegają samowypalaniu. Gazy powstałe w wyniku spalania oleju silnikowego są oczyszczane, w wyniku czego usuwane jest z nich nawet 99,9% emitowanych cząstek stałych, bez względu na ich rozmiary oraz warunki eksploatacji samochodu.

Proces samowypalania przebiega w dwóch etapach - w pierwszej kolejności cząstki stałe są zatrzymane w porowatym filtrze z węglika krzemu. Po przejechaniu kilkuset kilometrów następuje faza regeneracji, podczas której cząstki zostają wypalone w bardzo wysokiej temperaturze. Proces przebiega automatycznie i jest niezauważalny dla kierowcy.