Dla PEUGEOT jako producenta samochodów ochrona środowiska ma absolutnie priorytetowe znaczenie, pod warunkiem że nadal udaje się zapewnić przyjemność jazdy. Inżynierowie i projektanci PEUGEOT opracowali cały zestaw wysoko wydajnych technologii.

SILNIKI PureTech

/image/54/6/1_2lpuretech_1408tech002bis.71546.jpg

PEUGEOT prezentuje nową rodzinę 3-cylindrowych silników PureTech: połączenie wysokiej wydajności i zaawansowanych technologii.

Kompaktowe i lekkie silniki benzynowe PureTech charakteryzują się większą sprawnością dzięki obniżonej masie i zmniejszonym wymiarom. Swoje wysokie osiągi zawdzięczają również optymalizacji procesu spalania i zmniejszeniu oporów tarcia.

Silniki PureTech zapewniają wysoki komfort prowadzenia samochodu już w niskim zakresie obrotów silnika. Osiągają (w najmocniejszej wersji) moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min i mogą się poszczycić najlepszym kompromisem na rynku między momentem obrotowym w niskich zakresach obrotów a mocą. Ponadto 95% momentu obrotowego jest dostępne w zakresie od 1500 do 3500 obr/min, co zapewnia jego optymalne wykorzystanie w każdych warunkach.

Przy tak znakomitych osiągach nowe silniki są jednocześnie bardzo oszczędne. Wykazują się nawet o 25% niższym zużyciem paliwa i niższą emisją CO2 w porównaniu z 4-cylindrowym silnikiem o porównywalnej mocy. Możesz zaoszczędzić ok. 1,5 l paliwa na 100 km przy zachowaniu optymalnego poziomu przyjemności prowadzenia. To właśnie silnik PureTech pozwolił nowemu Peugeot 308 na ustanowienie rekordu świata w pokonaniu najdłuższego dystansu na jednym zbiorniku paliwa.

SILNIKI BlueHDi

Jako twórca najskuteczniejszego na rynku układu redukcji emisji zanieczyszczeń marka PEUGEOT potwierdza swoją pozycję lidera w dziedzinie ochrony środowiska.

BlueHDi to nazwa handlowa silników wysokoprężnych Euro 6 marki PEUGEOT charakteryzujących się połączeniem wysokich osiągów z niską emisją zanieczyszczeń.

Technologia BlueHDi, stanowiąca unikalne połączenie redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction) i filtra cząstek stałych FAP z dodatkiem katalitycznym, zapewnia obniżenie emisji NOx (tlenków azotu) nawet o 90% oraz optymalizację emisji CO2.

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW EAT6

/image/54/7/eat6_1408tech001bis.71547.jpg
/image/54/8/308sw_1401pc066.71548.jpg

Nowa skrzynia biegów EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) to automatyczna skrzynia o sześciu przełożeniach zapewniająca optymalne zużycie paliwa przy pełni wrażeń z jazdy samochodem.

W założeniach konstrukcyjnych tej skrzyni uwzględniono radykalne obniżenie emisji CO2 przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu komfortu jazdy.

Dzięki zastosowaniu technologii Quickshift zapewniono wyjątkową płynność działania i jedne z najkrótszych czasów zmiany przełożeń na rynku.

Różnica poziomu emisji w porównaniu z manualną skrzynią biegów została zmniejszona do 5 g/km (wersje z tymi samymi oponami), co zapewnia skrzyni EAT6 doskonałe wyniki pod względem zużycia paliwa i przyjemności jazdy .

STOP AND START

Technologia e-HDi stosowana w silnikach benzynowych najnowszej generacji jest znana również pod nazwą Stop & Start.i

Dostosowana do warunków jazdy po mieście funkcja Stop & Start wyłącza automatycznie silnik przy każdym zatrzymaniu samochodu, na przykład na czerwonym świetle czy przed znakiem „Stop”. Gdy kierowca chce ruszyć w dalszą drogę, ponowny rozruch silnika następuje płynnie i natychmiastowo.

Technologia ta posiada liczne zalety: oszczędność paliwa (o 15% w ruchu miejskim o dużym nasileniu w porównaniu z samochodem konwencjonalnym), obniżenie emisji CO2 (zerowa emisja przy wyłączonym silniku) i cisza panująca po zatrzymaniu samochodu.

e-HDi umożliwia połączenie wydajnego rozwiązania ekologicznego z przyjemnością jazdy!

W celu dostosowania się do stylu jazdy kierowcy jest również możliwość wyłączenia systemu Stop & Start.

OBNIŻONA MASA

i

Stop zbędnym kilogramom! W nowych modelach samochodów inżynierowie PEUGEOT zastosowali najskuteczniejsze rozwiązania pozwalające zaoferować konstrukcje o mniejszych wymiarach i lżejsze. Z myślą o znacznym zmniejszeniu masy całego samochodu zaprojektowano wszystkie elementy pojazdu, opracowano użyte w nim technologie i materiały zastosowane do jego produkcji .

W wyniku tych prac uzyskano obniżenie masy pojazdu prowadzące do niższego zużycia paliwa i mniejszej emisji CO22 i niemające negatywnego wpływu na poziom bezpieczeństwa i osiągi.

HYbrid Air

/image/55/0/208hybridfe_1302cgi002.71550.jpg

HYbrid Air to nowy układ napędu hybrydowego wykorzystujący najnowszą generację 3-cylindrowych silników benzynowych oraz sprężone powietrze.

Inteligentny i innowacyjny napęd HYbrid Air dostosowuje się do każdego stylu prowadzenia samochodu.

W zależności od sytuacji na drodze oraz preferowanego sposobu prowadzenia samochodu silnik samoczynnie wybiera najkorzystniejszy tryb działania: z wykorzystaniem sprężonego powietrza (zerowa emisja), silnika benzynowego lub połączenia obu źródeł energii.

Podczas jazdy po mieście tryb sprężonego powietrza jest aktywny przez 80% czasu. Natomiast tryb pracy silnika benzynowego będzie częściej wykorzystywany na szosie czy autostradzie.

Technologia ta pozwala na radykalne obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 i jest kluczowym etapem na drodze do uzyskania docelowego spalania na poziomie 2,0 l/100 km.

Filtr cząstek stałych (FAP)

FAP (filtr cząstek stałych) z dodatkiem katalitycznym to rozwiązanie technologiczne wprowadzone przez markę PEUGEOT w silnikach wysokoprężnych w celu zmniejszenia emisji cząsteczek zanieczyszczeń. Filtr ten jest montowany we wszystkich modelach BlueHDi marki PEUGEOT.

Ten samooczyszczający się FAP wychwytuje cząstki stałe powstające w procesie spalania oleju napędowego w silniku i redukuje aż o 99,9% ich emisję niezależnie od ich rozmiarów i warunków eksploatacji samochodu.

Urządzenie to działa dwufazowo. Stałe cząstki zanieczyszczeń są najpierw gromadzone w filtrze zawierającym węglik krzemu o porowatej strukturze. Następnie, w fazie regeneracji filtra, cząstki te ulegają spaleniu w bardzo wysokiej temperaturze po przejechaniu kilkuset kilometrów. Proces ten jest automatyczny i całkowicie nieodczuwalny dla użytkownika.