Dzięki swoim wynalazkom i licznym sukcesom Marka Peugeot zapisała jedne z najpiękniejszych kart historii motoryzacji. Dziś Marka mierzy się z wyzwaniami XXI wieku i stawia na dynamiczny rozwój.
Podczas światowej wystawy w Paryżu Armand Peugeot przedstawia pierwszy automobil, noszący nazwę Peugeot. To trójkołowy pojazd samobieżny z silnikiem parowym, skonstruowany na spółkę z inżynierem Léon Serpolletem (nie podjęto produkcji tego modelu).
Peugeot 203 to pierwszy model Marki wyprodukowany po II wojnie światowej. Był to pierwszy samochód jednobryłowy, wyposażony w głowicę Aplax o komorach półkolistych, z silnikiem w układzie V i pierwszy model Peugeot, wyprodukowany w liczbie ponad pół miliona egzemplarzy.
Peugeot 404 opracowany został przez pracownię słynnego Sergio Pininfariny. Wyraziste linie i duża powierzchnia szyb współtworzyły elegancką, nowoczesną sylwetkę, kontrastującą z modelami z lat '50.
Od 1961 roku Peugeot 404 mógł być napędzany silnikiem z wtryskiem paliwa.
Peugeot 504, obdarzony tytułem europejskiego samochodu roku 1969, to najdłużej produkowany spośród wszystkich modeli Peugeot (do roku 2006 wprowadzono na rynek 3 700 000 sztuk). Przeznaczony był dla klientów z klasy średniej, a ponieważ doskonale sprawdzał się w trudnych warunkach jazdy, stał się także prawdziwym pogromcą szos w Ameryce Południowej i Afryce.
Slogan reklamujący ten model („Cały Peugeot w 3,58 metra”) miał zwrócić uwagę na fakt, iż był to wówczas najkrótszy 4-drzwiowy hatchback na świecie.
Reprezentacyjny, prestiżowy styl modelu 604 sprawił, że stał się modelem chętnie kupowanym przez najwyższych rangą dygnitarzy.
Był to pierwszy w Europie samochód osobowy napędzany silnikiem turbodiesel.
Dzięki modelowi 205 Marka Peugeot odniosła wielki międzynarodowy sukces. Kierowcy Peugeot 205 dwukrotnie zdobyli tytuł mistrza świata WRC, ponadto model ten dwa razy wygrał rajd Paryż - Dakar. Peugeot 205 został najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji i najczęściej eksportowanym modelem francuskim.
W 1988 marka Peugeot po raz kolejny zdobyła tytuł europejskiego samochodu roku, za sprawą nowego samochodu rodzinnego Peugeot 405.
Dzięki swojej ponadczasowej stylistyce model ten zyskał wartość kolekcjonerską. Był to pierwszy model coupé oferowany z silnikiem Diesla (2001).
Peugeot 206 trzykrotnie zdobył mistrzowski tytuł WRC. Wersja CC (2000) wznowiła modę na „cabrio-coupé”, zainicjowaną przez markę Peugeot w 1934 roku.
Peugeot 3008, chwalony za stylową sylwetkę, design wnętrza i osiągi, został wybrany Samochodem Roku 2017. O wyniku decyduje jury, składające się z 58 europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych.
To pierwszy SUV, który zdobył ten tytuł, od czasu ustanowienia tej nagrody w 1964 roku i piąty model Peugeot z tytułem Car of the Year, po modelu 308 (2014), 307 (2002), 405 (1988) i 504 (1969).
POTRZEBUJESZ POMOCY ?
GAMA PEUGEOT