Od roku 2009 Marka PEUGEOT zajmuje wiodącą pozycję na rynku crossoverów. Quartz to nowatorska wizja samochodu tej kategorii. Wyrazisty SUV nowej generacji jest wyposażony w moc charakterystyczną dla modeli Marki PEUGEOT o najwyższym potencjale.

SPORTOWY CROSSOVER

PEUGEOT QUARTZ, crossover o wybitnie sportowym charakterze, od pierwszej chwili fascynuje stanowczym, dynamicznym stylem i mocną konstrukcją. Atletyczna sylwetka o szerokości 2,06 metra łączy nadwozie SUV-a z kabiną hatchbacka. Samochód na szerokich oponach (305 mm) ma niezwykłe właściwości jezdne i doskonałą stabilność.
Zarówno w nadwoziu, jak i we wnętrzu sportowe kanony zinterpretowano w niekonwencjonalny sposób. Model odznacza się spektakularnym designem i zastosowaniem innowacyjnych materiałów: bazaltu, tkaniny uzyskanej w procesie druku cyfrowego i ciekawie barwionych skór.

NADWOZIE

Wygląd przodu potwierdza uwagę, z jaką Marka podchodzi do właściwości jezdnych. Długą pokrywę silnika podkreślono wyrazistymi wlotami powietrza, zapewniającymi lepsze chłodzenie. Wydłużona linia nadwozia odzwierciedla dynamiczny charakter samochodu. Nowe rozwiązania konstrukcyjne pozwoliły wyeliminować słupek środkowy, dzięki czemu wprowadzono otwierane do góry, przeciwstawne drzwi. Składany, elektrycznie sterowany stopień ułatwia pasażerom wsiadanie do luksusowej kabiny.
Precyzyjnie zaprojektowano każdy element, mając na uwadze efektywność PEUGEOT QUARTZ. Dwa spojlery, będące przedłużeniem przeszklonego dachu, zapewniają lepszy docisk aerodynamiczny. Wieńczą oś kontrastowego podziału między dwoma odcieniami nadwozia: intensywnie turkusowa barwa przodu zestawiona jest z matową czernią tylnych błotników, zaakcentowaną drobnymi białymi i czerwonymi elementami. PEUGEOT QUARTZ wyposażono w przyciągające wzrok, olbrzymie, 23-calowe obręcze kół.

WNĘTRZE

W wykończeniu PEUGEOT QUARTZ, między innymi w konsoli centralnej, zastosowano bazalt, kamień łączący w sobie siłę i lekkość. PEUGEOT QUARTZ jest też pierwszym modelem na świecie, który wykończono tkaniną uzyskaną w procesie druku cyfrowego. Kierowca, stabilnie zabezpieczony pasami, może bez trudu kontrolować wysokie osiągi samochodu, mając do dyspozycji PEUGEOT i-Cockpit.

Wyświetlacz head-up składa się z dużego panelu o regulowanych ustawieniach. W jego centralnej części znajduje się pochylona pod kątem 45° płytka z poliwęglanu, wyświetlająca dodatkowe informacje. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać efekt głębi.

Górna część kabiny przywodzi na myśl monolityczną bryłę, w której wyodrębniono poszczególne funkcje. Każdy z pasażerów dysponuje własnym, kubełkowym fotelem, zapewniającym maksymalną ilość miejsca. Nowatorskie rozwiązanie konstrukcyjne pozwoliło na eliminację środkowego słupka. W nawiązaniu do sportowego stylu pozostałe słupki i sufit pokryto czarną skórą, natomiast siedzenia i oparcia foteli wykonane są ze skóry w płowym odcieniu, o nierównym wybarwieniu.

Sportowego charakteru PEUGEOT QUARTZ dodaje system PEUGEOT i-Cockpit, zaprojektowany z myślą o potrzebach kierowcy. Zainspirowana modelami wyczynowymi i zapewniająca optymalną efektywność kompaktowa kierownica ma wbudowane przyciski sterujące funkcjami samochodu. Kierowca jednym ruchem ręki może zmienić bieg, włączyć inny tryb jazdy czy kierunkowskazy.

EFEKTYWNOŚĆ NAPĘDU

Koncepcyjny PEUGEOT QUARTZ, długi na 4,5 metra, zapewnia wyjątkowe doznania. Połączono w nim wysokie osiągi i precyzję prowadzenia z intuicyjną obsługą, co w efekcie daje nadzwyczajną przyjemność z jazdy. Marka PEUGEOT zaprezentowała samochód sportowy klasy premium.

Pod maską kryje się silnik 1.6 THP o mocy 270 koni mechanicznych, zaprojektowany przez zespół PEUGEOT Sport. 6-przełożeniowa automatyczna skrzynia biegów współpracuje z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o momencie obrotowym 330 Nm i maksymalnej mocy jednostkowej sięgającej niemal 170 KM z litra pojemności skokowej, co daje tej jednostce pozycję w światowej czołówce. Zespół napędowy typu full-hybrid plug-in pozwala na rozwinięcie mocy 500 KM. Składa się z silnika spalinowego i dwóch silników elektrycznych.

Kierowcy zaoferowano możliwość wyboru jednego z trzech trybów. Pierwszym z nich jest całkowicie elektryczny tryb ZEV, o zasięgu do 50 km. Drugi – tryb Route, opiera się na pracy silnika spalinowego i przedniego silnika elektrycznego, co oszczędza akumulator. Natomiast tryb Race wykorzystuje wszystkie trzy silniki, co pozwala na optymalne rozłożenie momentu obrotowego pomiędzy koła w zależności od ich przyczepności, gwarantując maksymalne, sportowe osiągi.