/image/04/3/exalt.17043.jpg

TECHNOLOGIA HYbrid4

/image/05/3/technologie_hybrid4.17053.jpg

PEUGEOT EXALT, ważący zaledwie 1700 kg, jest zasilany hybrydą plug-in HYbrid4, osiągającą moc 340 KM i przenoszącą napęd na cztery koła. Wycyzelowana maska kryje spalinowy silnik 1.6 THP o mocy 270 KM, zaprojektowany przez PEUGEOT Sport. Ta wydajna, czterocylindrowa, benzynowa jednostka, połączona z sześciobiegowa skrzynią automatyczną, osiąga niemal 170 KM z litra pojemności. To jeden z najlepszych wyników na świecie. Silnik elektryczny o mocy 50 kW został zamontowany przy tylnej osi, umożliwiając podróżowanie w trybie elektrycznym lub hybrydowym. Jednostka jest wyposażona w system odzysku energii, ładujący akumulatory podczas hamowania i zwalniania. W ten sposób system HYbrid4 produkuje prąd elektryczny z energii kinetycznej, która w innym wypadku zostałaby zmarnowana i zamieniłaby się w ciepło, emitowane za pośrednictwem tarcz i klocków hamulcowych. Inteligentna technologia HYbrid4 dostosowuje się do oczekiwań kierowcy, wybierając najbardziej odpowiedni tryb jazdy – elektryczny, spalinowy lub hybrydowy.

Technologia ta jest również dostępna w PEUGEOT 3008 Hybrid4 i 508 Hybrid4.

PURE BLUE SYSTEM

/image/05/4/exalt_pure_blue.17054.jpg

Aby zapewnić pasażerom maksymalny komfort, PEUGEOT EXALT został wyposażony w innowacyjny system wentylacyjny Pure Blue. Podczas postoju, bez pasażerów, system oczyszcza wnętrze rozpylając środki bakteriobójcze i grzybobójcze. Gdy PEUGEOT EXALT rusza, aktywny filtr poprawia jakość powietrza, zanim dostanie się do kabiny, eliminując lotne związki organiczne i pyły zawieszone. Bez względu na warunki, pasażerowie podróżują w czystym środowisku.

PRZEŁĄCZNIKI – TOGGLE SWITCHES

/image/05/5/toggle_switches.17055.jpg

Przełączniki we wnętrzu PEUGEOT EXALT tworzą dwie grupy – dwa z nich znajdują się na lewo od niewielkiej kierownicy, siedem umieszczono po prawej stronie. Polecenia i funkcje, które obsługują, definiuje kierowca. Toggle Switches  mogą również aktywować system black light. Technologia ta, wbudowana w lampy przednie, jest szczególnie użyteczna, gdy dzień przechodzi w noc. Widoczność jest wtedy ograniczona. Emitowany przez lampy strumień „czarnego światła” poprawia kontrast, dzięki czemu kierowca lepiej widzi oznaczenia na drodze.

.