ONYX: INTELIGENTNY UKŁAD NAPĘDOWY

/image/44/7/peugeot-onyx-concept-home.44329.329447.jpg

SILNIK 3.7 V8 HDi FAP HYbrid4

/image/46/4/peugeot-onyx-concept-motor-600.44348.329464.jpg

Innowacyjna rama samochodu została opracowana przez ekspertów Peugeot Sport we współpracy z inżynierami zespołu badawczo-rozwojowego.

Wykonana z monolitycznego karbonu centralna konstrukcja zawiera zaledwie dwanaście części. Obejmuje przednie i tylne podłużnice, co pozwoliło na rezygnację z dodatkowych płyt. Zoptymalizowano dzięki temu sztywność skrętną i masę konstrukcji – wynosi ona jedynie 100 kg.

Do karbonowej struktury nadwozia przytwierdzono hybrydowy układ napędowy, obejmujący silnik V8 HDi FAP o pojemności 3,7 litra, a także zawieszenie, opracowane przy wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia Peugeot Sport. Zastosowane podzespoły przeszły testy na torach wyścigowych całego świata.

Silnik V8, chłodzony powietrzem, doprowadzanym z wlotów typu NACA na dachu, przenosi swoją moc 600 KM na tylne koła za pomocą 6-przełożeniowej skrzyni biegów.

Samochód wyróżnia się także idealnymi proporcjami. Ma 4,65 m długości, 2,20 m szerokości i 1,13 m wysokości. Onyx spoczywa na 20-calowych obręczach kół, ze specjalnie zaprojektowanymi oponami Michelin o rozmiarze 275/30 z przodu i 345/30 z tyłu. Wyczynowe zawieszenie wykorzystuje podwójne wahacze poprzeczne ze zintegrowanymi sprężynami i amortyzatorami.

Inteligentna technologia HYbrid4 odzyskuje energię kinetyczną, która zwykle tracona jest w fazie hamowania. Składowana w bateriach litowo-jonowych jest następnie automatycznie oddawana przy przyspieszaniu, generując dodatkowe 80 KM mocy. Działanie układu sterującego tą funkcją jest w pełni automatyczne, dzięki czemu prowadzący może czerpać dodatkową radość z jazdy. Jednostka napędowa została przy tym zestrojona specjalnie z uwzględnieniem eksploatacji w typowych warunkach drogowych.
 
Przy masie niespełna 2 kg na 1 KM, Onyx uzyskuje imponujące osiągi, zachowując przy tym czyste i eleganckie linie sylwetki. W tym celu wyposażono go w płaską karbonową podłogę z włókna węglowego, która pozwala na wytworzenie potężnej siły docisku. Pozwoliło to ograniczyć elementy aerodynamiczne do niezbędnego minimum poprzez poszerzenie karbonowej konstrukcji i dodanie ruchomego spojlera, który umożliwia dociśnięcie tylnej osi podczas hamowania. Hamowanie zapewniają cztery karbonowe tarcze o średnicy 380 mm z przodu i 355 mm z tyłu.