SHOOTING BRAKE BY PEUGEOT

DESIGN

W opracowaniu sylwetki Peugeot Instinct Concept czerpano z bogatej tradycji słynnych projektantów karoserii. Wyraziste linie karoserii ciasno opinają mechaniczne podzespoły. Długa maska silnika każe się domyślać mocy 300 KM, rozwijanej przez hybrydowy układ napędowy typu PHEV. Wyprofilowane nadkola zapewniają doskonałe trzymanie się drogi, sugerując dynamiczne osiągi tego modelu z napędem na cztery koła.
Przednia część samochodu przykuwa wzrok pełną ekspresji identyfikacją świetlną. W centralnej części każdego reflektora LED umieszczono obiektyw kamery, przypominający źrenicę oka. Kamera śledzi otoczenie samochodu, dostarczając informacje systemom wspomagającym prowadzenie. Osłona chłodnicy w różnym stopniu przepuszcza powietrze. Pośrodku tej na wpół wklęsłej powierzchni umieszczono logo Marki, lwa, który podświetla się na biało po włączeniu trybu Autonomous.

WŁASNOŚCI AERODYNAMICZNE

W trakcie jazdy samochód przesuwa gromadzące się przed nim i stawiające opór masy powietrza. Inżynierowie zawsze starali się poprawiać aerodynamikę pojazdów, dążąc do zmniejszenia zużycia paliwa i poprawy komfortu pasażerów. W niedalekiej przyszłości komfort stanie się wartością priorytetową. Autonomiczna technologia zaoferuje pasażerom dostęp do nowego rodzaju aktywności i form relaksu.

i

Świetlna linia diod biegnie przez całą wysokość pasa przedniego, po obydwu stronach reflektorów. Przy prędkości powyżej 90 km/h, diody zapalają się w podwójnym celu. Obie listwy świetlne są połączone w dolnej części za pomocą spojlera, który zapewnia dodatkowy docisk aerodynamiczny przodu.
Z drugiej strony, odsłaniają prześwit zmniejszający opór powietrza podczas jazdy. Powietrze jest zasysane z przodu i wyrzucane na boczne powierzchnie kół. Te wirtualne owiewki kół mają wpływ na wyeliminowanie zjawiska interferencji aerodynamicznych w zawieszeniu pojazdu, w połączeniu z wykorzystaniem pięcioramiennych obręczy kół. Są one wykonane z aluminium i pokryte drobnymi rowkami, które zmniejszają ich masę. Podobne rozwiązanie zostało również zastosowane z tyłu. Strumień powietrza jest odprowadzany przez wylot, znajdujący się w przednich drzwiach. Powietrze kierowane jest następnie do dyfuzora, nad którym umieszczono światła z efektem 3D, połączone świetlnym pasem.
W górnej części nadwozia przeszklony dach o zakrzywionym profilu znajduje się blisko głów pasażerów. Jego kształt podkreśla ciemnoniebieski odcień trójwarstwowego lakieru pokrywającego całą karoserię.