RESPONSIVE i-COCKPIT

Samochód autonomiczny generuje nowe formy kreatywności, związane z nowymi zasadami użytkowania. Dzięki Peugeot Instinct Concept oraz Responsive i-Cockpit, możemy w pełni wykorzystać atuty najnowszych modeli Marki. Oferujemy dostęp do niespotykanych dotąd emocji, związanych z jazdą, mających swoje źródło w interfejsach, architekturze wnętrza, czy w stylistyce samochodu. Samochód autonomiczny nie musi być przecież nijaki w wyglądzie i użytkowaniu.


– Matthias Hossann, Manager ds. samochodów koncepcyjnych Peugeot.

INNOWACYJNA KINEMATYKA

i

Podczas przejścia z trybu Drive do trybu Autonomous, otoczenie kierowcy przeobraża się, przywodząc na myśl rozwiązania stosowane w lotnictwie. Kompaktowa kierownica i konsola z przełącznikami chowają się w desce rozdzielczej. Jednocześnie pedał przyspieszenia znika w przegrodzie czołowej.
Bez względu na to, który tryb został włączony, kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem. O ile jest to oczywiste w przypadku trybu Drive, o tyle w trybie Autonomous ta właściwość PEUGEOT Instinct Concept jest zaskakująca. I-Device, umieszczony obok 9,7” ekranu, wbudowanego w konsolę środkową, pozwala sterować samochodem. Jeden ruch wystarczy, żeby wyprzedzić jadący przed nami pojazd lub zmienić charakter jazdy z Soft na Sharp.

W trybie Drive holograficzny zestaw wskaźników informuje o parametrach jazdy, takich jak prędkość pojazdu, rozdział mocy pomiędzy dwoma napędami układu hybrydowego typu PHEV, ładowanie akumulatora. Cyfrowe lusterko wsteczne ostrzega o obecności pojazdu w martwym polu widzenia.

W trybie Autonomous na zestawie wyświetlane są inne informacje, istotne z punktu widzenia czasu, który staje się ważnym elementem podróży. Dzięki temu pasażerowie otrzymują informacje dotyczące aktualnej godziny, czasu pozostałego do osiągnięcia celu, postępów w podróży.
Każdy tryb wiąże się z inną scenerią w kabinie. Oprócz wyświetlanych informacji zmienia się także ustawienie foteli, oświetlenie i nagłośnienie wnętrza.

ARCHITEKTURA WNĘTRZA I MATERIAŁY

i

Responsive i-Cockpit zapewnia każdemu pasażerowi przywilej indywidualnej przestrzeni, nawet w samochodzie kompaktowym. W budowie foteli wykorzystano technologię lotniczą, aby zagwarantować odpowiednią ilość miejsca każdemu pasażerowi. Ich struktura nośna oddzielona jest od powierzchni stykających się z ciałem – siedzenia, oparcia i zagłówka. Wykonana z aluminium konstrukcja jest stabilna. Natomiast strefy styku są ruchome i obracają się wokół osi poprzecznej. Pasażer zmienia do woli ustawienia i dopasowuje je do aktualnie wykonywanych czynności. Może wybrać pozycję leżącą w czasie odpoczynku, pozycję siedzącą w czasie prowadzenia pojazdu lub pozycję pośrednią, podczas oglądania filmu lub pracy.
Wszyscy pasażerowie mogą komunikować się z samochodem poprzez chatbota, osobistego wirtualnego asystenta, który daje dostęp do bogatej gamy usług. Można na przykład zarezerwować bilet do kina albo dokonać zakupu online, przez polecenie głosowe.

Zastosowane materiały wykończenia zachęcają do rozkoszowania się odzyskanym czasem. Podłogę pokryto cienką warstwą betonu o jedwabistej powierzchni, która kusi do zdjęcia obuwia i zrelaksowania się. Tapicerka z efektem 3D otula i podtrzymuje ciało. Pokrywa ona boczne panele konsoli centralnej i boczne powierzchnie drzwi, siedzenia i oparcia foteli. Głowę można wygodnie oprzeć na zagłówku wykonanym ze skóry i elastycznej siatki z efektem 3D.