FOOD TRUCK: BISTRO MARKI PEUGEOT

/image/39/2/foodtruck_header.43677.329392.jpg

FOOD TRUCK: BISTRO MARKI PEUGEOT

2 kwietnia 2015 roku, w paryskim Carreau du Temple, PEUGEOT zaprezentował po raz pierwszy swoją wersję food trucka, innowacyjną syntezę nowych doświadczeń w dziedzinie mobilnych usług gastronomicznych wysokiej jakości.

Food truck PEUGEOT, znany jako Le Bistrot du Lion (Bistro Lwa), zaprojektowany przez Peugeot Design Lab, globalne studio projektowe Marki, gościło 14 kwietnia na Milan Design Week 2015, a następnie w pawilonie francuskim na Expo w Mediolanie, które odbywało się pod hasłem „Wyżywienie planety, energia dla życia”.

HISTORIA

/image/39/3/famillepeugeot_usp1.43678.329393.jpg

Historia PEUGEOT rozpoczęła się ponad dwa wieki temu we Francji, ojczyźnie wyśmienitej kuchni i motoryzacji. I nie jest to dziełem przypadku, jako że w obu dziedzinach niezbędna jest precyzja, innowacja i szczypta alchemii.

W 1810 roku, w młynie należącym do rodziny Peugeot rozpoczęto produkcję brzeszczotów do pił. Firma prężnie się rozwijała i w 1840 roku pojawił się pierwszy młynek do kawy PEUGEOT, zaś w 1874 pierwszy młynek do pieprzu PEUGEOT, którego mechanizm objęty był bezterminową gwarancją. W 1882 powstał bicykl, pierwszy pojazd Marki, a wkrótce potem kolejny wizjonerski produkt – pierwszy automobil PEUGEOT. Od tamtej pory, na drogi całego świata wyjechało ponad 65 milionów pojazdów PEUGEOT.

W 2015 PEUGEOT jako jedyna marka na świecie nadal zajmuje się zarówno wytwarzaniem ekskluzywnych akcesoriów kuchennych, jak i designem oraz produkcją pojazdów – samochodów, rowerów, skuterów – produkowanych w milionach sztuk.

Obejmująca te dwieście lat działalność, obfitująca w kreatywne projekty o ciekawej stylistyce, przynosi dziś owoce w postaci innowacyjnej koncepcji food trucka. To wyjątkowa wizja mobilnych usług gastronomicznych PEUGEOT, gwarantujących zadowolenie i rozkosz dla zmysłów.

DOŚWIADCZENIE TECHNOLOGICZNE

/image/39/4/foodtruck_savoir_industriel.43679.329394.jpg

Od początku swojego istnienia Marka PEUGEOT projektowała i wytwarzała tysiące przedmiotów użytku domowego, a także środków transportu. Dowodzi to technologicznego doświadczenia i wszechstronności Marki, zawsze skłonnej dbać o funkcjonalny charakter nowych wytworów.
Food truck PEUGEOT jest częścią tego dziedzictwa: to samochód, ruchomy obiekt, który po zaparkowaniu zmienia się w przestrzeń restauracyjną, opartą na zasadach rzadko spotykanych w świecie food trucków. Pragniemy odwoływać się do różnych zmysłów – wzroku, smaku, węchu, słuchu, dotyku – opierając się przy tym na charakterystycznym dla Peugeot zamiłowaniu do nowoczesności i harmonii.

UDANY PRZEPIS

„We wszystkich projektach zawsze działamy z myślą o użytkownikach. W przypadku Food trucka PEUGEOT mieliśmy na względzie zarówno tych, którzy gotują, jak i konsumentów. Zaciera się granica między światem zewnętrznym i wnętrzem Food trucka PEUGEOT. Każdy może zobaczyć, co szykuje szef kuchni i jak przygotowywane są poszczególne potrawy, szef jest zawsze blisko gości. Poprzez formę chcieliśmy także wyrazić przenikanie dwóch wersji Food trucka PEUGEOT”

„Kiedy Food truck PEUGEOT się przemieszcza, jest to kompaktowy van, kwintesencja stylistycznych atutów Marki.

Kiedy Food truck PEUGEOT się zatrzymuje, przeistacza się w restaurację Bistro Lwa, funkcjonalną przestrzeń o niespotykanej dotąd aranżacji.”

– wyjaśnia Cathal Loughnane, kierujący Peugeot Design Lab.


Ze swoim nadwoziem o napiętych liniach, Food truck PEUGEOT to kompaktowy pojazd, doskonale przystosowany do miejskiego ruchu. Krótkie zwisy zapewniają mu zwrotność, a duży rozstaw osi umożliwia zabudowanie obszernej przestrzeni użytkowej.

Po dotarciu do celu Food truck PEUGEOT ulega transformacji i podwaja swoją wielkość, zmieniając się w prawdziwy amfiteatr. Bistro Lwa składa się z przestrzeni służącej do przygotowania posiłków, z części restauracyjnej i kawiarnianej. Oferuje także możliwość słuchania mixów muzycznych, dzięki uruchomionej niedawno przez Markę platformie cyfrowej PEUGEOT MUSIC, dającej dostęp do radia internetowego i wyjątkowych, niepowtarzalnych zestawów z playlisty.

PROFESJONALNE WYPOSAŻENIE

/image/40/0/foodtruck_usp4.43685.329400.jpg

Chcąc zagwarantować w pełni funkcjonalny charakter Food trucka PEUGEOT i jego zgodność z normami higieny i homologacji, odwołano się do doświadczeń firmy EUROMAG, wyspecjalizowanej w produkcji food trucków. Samochód wyposażono w całkowicie profesjonalne, wielofunkcyjne urządzenia i sprzęt kuchenny, tak aby wyjść naprzeciw potrzebom wszystkich szefów kuchni i każdego rodzaju sztuki kulinarnej: od wykwintnych dań, poprzez potrawy w stylu fusion, aż po kuchnię molekularną.

Food truck PEUGEOT oferuje także talerze, sztućce, wysokie stoliki i parasole UMBROSA: wszystko, co niezbędne, by bez mała 30 osób mogło wygodnie zjeść posiłek w pobliżu Bistra, ciesząc się w całej pełni tą chwilą. Wszystko to odbywa się zgodnie z zasadami odpowiedzialności za środowisko, jako że Bistro Lwa nie pozwala, by po konsumpcji na miejscu pozostał choćby ślad odpadów.

SVEN CHARTIER ZA STERAMI

Szef kuchni Sven Chartier za sterami Bistra Lwa, z okazji inauguracji Food trucka PEUGEOT

Utalentowany francuski szef kuchni Sven Chartier (restauracje Saturne i Le Clown Bar w Paryżu) kierował kuchnią Bistra Lwa jako pierwszy. PEUGEOT postanowił powierzyć swoją mobilną restaurację szefowi znanemu z przywiązania do regionalnej tradycji, promującego lokalne produkty i rolnictwo ekologiczne. Wielbiciele gastronomii mogą obserwować każdy ruch szefa kuchni, transmitowany na 46-calowym ekranie, z systemem audio autorstwa firmy FOCAL, francuskiego lidera w tej branży.  

Do rąk Svena Chartiera trafił również zaprojektowany przez Peugeot oryginalny młynek do pieprzu, połączony z solniczką, noszący nazwę MILAN. To przedmiot, w którym sztuka kulinarna łączy się z designem, zaprojektowany z myślą o Food trucku PEUGEOT i jego kulinarnych podróżach. Podwójny MILAN, pierwszy produkowany seryjnie młynek projektu Peugeot Design Lab, dostępny był w pawilonie francuskim przez cały czas trwania Expo, by trafić później do punktów sprzedaży PSP Peugeot (Poivrières Salières Production).

Młynki PEUGEOT cieszą się renomą na całym świecie. Ich roczna produkcja sięga 2,5 mln sztuk, zyskały przy tym uznanie kucharzy za sprawą precyzyjnego, bezawaryjnego mechanizmu.