Peugeot 308 R HYbrid: DYNAMICZNY I WYDAJNY NAPĘD

/image/40/2/308_r_hybrid.16901.329402.jpg

MODEL OPRACOWANY PRZEZ PEUGEOT SPORT

i

Zespół PEUGEOT Sport starannie analizuje właściwości poszczególnych elementów samochodu i ich idealne umiejscowienie w samochodzie, odwołując się przy tym do swojego technicznego know-how i osiągnięć w wyścigach samochodowych. Układ napędowy w Peugeot 308 R HYbrid stanowi połączenie trzech źródeł mocy, przy czym każde z nich może służyć jako niezależny napęd. Są to:

  •  4-cylindrowy silnik benzynowy 1.6 l THP 270 S&S, o najwyższej na świecie mocy jednostkowej wśród silników o takiej pojemności skokowej,
  • silnik elektryczny o mocy 85 kW / 115 KM, połączony z 6-stopniową skrzynią biegów,
  • silnik elektryczny o identycznych parametrach, napędzający oś tylną.


Swoje idealne zachowanie na drodze, adekwatne do tak wyjątkowych osiągów, Peugeot 308 R HYbrid zawdzięcza maksymalnemu obniżeniu i ześrodkowaniu poszczególnych podzespołów. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 3 kWh i doskonałym stosunku mocy do wymiarów znajduje się pod tylną kanapą w miejscu zbiornika paliwa. Natomiast 50-litrowy zbiornik paliwa został przeniesiony do bagażnika i umieszczony nad tylnym silnikiem elektrycznym i dwoma transformatorami. W dążeniu do perfekcji, konstruktorzy PEUGEOT Sport zmodyfikowali dno zbiornika, by jak najdokładniej dopasować jego kształt do podzespołów auta. Zyskano tym sposobem kilka dodatkowych milimetrów w pionie, z korzyścią dla osiągów.

Dzięki napędowi na 4 koła PEUGEOT 308 R HYbrid imponuje wyjątkowo dynamicznym zachowaniem na drodze, zwłaszcza przy wychodzeniu z zakrętów. Układ hamulcowy jest doskonale dostosowany do zakresu możliwości samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid wyposażono w przejęte z 308 GTi przednie tarcze wentylowane o średnicy 380 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami i tylne tarcze o średnicy 290 mm. Nie są one jednak wykorzystywane przy każdym hamowaniu.

PEUGEOT Sport zaprojektował układ napędowy w sposób umożliwiający hamowanie silnikami elektrycznymi w pełnym zakresie prędkości, czyli nawet przy 250 km/h. Pozwala to nie tylko na oszczędzanie tarcz i klocków hamulcowych. Ten sposób hamowania z odzyskiwaniem energii jest także jednym ze sposobów doładowywania akumulatora trakcyjnego.