308 R Concept – RADYKALNIE SPORTOWY KOMPAKT

/image/43/8/peugeot-308-r-concept-home.16617.329438.jpg

308 R Concept – RADYKALNIE SPORTOWY KOMPAKT

NOWY PEUGEOT 308 o czystych, rasowych liniach ulega przemianie w sportowy concept car, zachwycający wysmakowaną stylistyką i jakością. Nadwozie przyciąga wzrok sportowymi akcentami i nowatorskim połączeniem czerwonego i czarnego lakieru.

RADYKALNA CZYSTOŚĆ LINII

/image/43/9/peugeot-308-r-concept-radicale-600.16618.329439.jpg

Gorący temperament Peugeot 308 R Concept rzuca się w oczy od pierwszej chwili. Niskie, atletyczne nadwozie o szerokim rozstawie kół nie pozostawia cienia wątpliwości co do jego sportowego charakteru. Jednocześnie widoczne jest wyraźne pokrewieństwo z Nowym Peugeot 308.

Samochód koncepcyjny ma charakterystyczne dla seryjnie produkowanego modelu elementy stylistyczne, starannie dopracowane detale i rasową sylwetkę, zmodyfikowaną zgodnie ze sportowymi kanonami.

Wyczynowe zacięcie wpisane zostało w geny tego modelu. Wybór kolorów typowych dla samochodów wyścigowych był zatem oczywisty.

Natomiast ich połączenie stanowi jedyną w swoim rodzaju interpretację sportowych kanonów stylistycznych. Przód pokryty jest niemetalizowanym czerwonym lakierem, położonym na fluorescencyjnym podkładzie, nadającym mu płomienny odcień. Mocno kontrastuje z niebieskawą czernią tylnej części samochodu. Kontrastowe kolory łączą się wzdłuż ukośnego cięcia, w charakterystycznym układzie, zainspirowanym stylistyką Peugeot Onyx.

DESIGN NADWOZIA

Elementy nadwozia odróżniające Peugeot 308 R Concept od Nowego Peugeot 308 zostały w harmonijny sposób wpisane w karoserię. Wykonane z włókien węglowych drzwi, przednie błotniki, boki, progi, maska oraz przednie i tylne zderzaki są mocowane do metalowej konstrukcji samochodu. Z seryjnego modelu zachowano jedynie dach i pokrywę bagażnika.
Przód samochodu, z trzema wlotami powietrza umieszczonymi w dolnej części, odznacza się wyjątkowo dynamicznym charakterem. Wloty powietrza zajmują całą szerokość zderzaka, osłaniającego szerszy o 30 mm z każdej strony rozstaw kół. Cienkie, poziome listwy środkowego wlotu powietrza obramowane są chromowaną listwą w niebieskawym odcieniu Dark Chrome. Boczne wloty wyróżniają się charakterystyczną kratownicą z węglowych włókien. Całość doprowadza do silnika powietrze niezbędne do doładowania i chłodzenia potężnej jednostki napędowej o mocy 270 KM. Powietrze odprowadzane jest przez dwa wyloty powietrza na masce, umieszczone symetrycznie do listwy z nazwą producenta, wieńczącej osłonę chłodnicy.

Osłona chłodnicy, otoczona listwą w niebieskawym odcieniu Dark Chrome, uzyskała bardziej pionową formę dzięki innowacyjnej konstrukcji. Na matowym, czarnym tle rozmieszczono elementy układające się we wzór szachownicy, której trójwymiarowa forma zauważalna jest z boku. Patrząc z przodu, efekt perspektywy zawdzięcza się zmiennym formom poszczególnych elementów, z centralnie umieszczonym lwem, logo Marki.
Reflektory Full LED są identyczne jak w seryjnie produkowanym modelu. Moduły LED nadają 308 R Concept wygląd pełen energii.


Obniżone o 26 mm nadwozie jest dodatkowo podkreślone spojlerami progowymi, ozdobionymi czarnymi matowymi listwami. Przeprofilowane nadkola osłaniają 19-calowe koła. Na wszystkich obręczach widnieje chromowane logo marki w niebieskawym odcieniu Dark Chrome, a na jednym z pięciu ramion pojawia się oznaczenie „R” w matowoczerwonym kolorze.


Z tyłu 308 R Concept wydaje się gotowy do skoku, jak dziki kot chcący rzucić się na zdobycz. Masywny kształt tylnej części z wyraźnie zarysowanymi nadkolami sprawia, że samochód jest bardzo stabilny.
Tylne światła LED z motywem trzech pazurów wysuwają się w stronę poszerzonych nadkoli. Idealnym dopełnieniem tego ekstremalnie sportowego stylu są dwie symetryczne końcówki układu wydechowego, wkomponowane w polakierowane na czarno obramowania kratek wylotów powietrza.

SILNIK 1.6 THP 270 KM

/image/44/3/peugeot-308-r-concept-moteur-445.16622.329443.jpg
/image/44/4/peugeot-rcz-moteur-1-445.16623.329444.jpg

Peugeot 308 R Concept wyposażono w benzynowy silnik z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa 1.6 THP, montowany standardowo w nowym Peugeot RCZ R. Silnik 1.6 THP rozwija moc maksymalną 270 KM, przy 6000 obr/min, przy czym wysoki moment obrotowy dostępny jest w bardzo szerokim zakresie obrotów (330 Nm od 1900 do 5500 obr/min).

Uzyskanie tak niewiarygodnej, wyczynowej sprawności napędu wymaga zastosowania specjalnych części, które są w stanie zapewnić trwałość silnika. W jednostce napędowej EP6 CDTR liczne części zostały w specjalny sposób wzmocnione lub całkowicie przeprojektowane.

Przed obróbką mechaniczną blok silnika został poddany obróbce cieplnej, zastosowano również turbosprężarkę typu Twin Scroll, której parametry zaprojektowano z myślą o maksymalnej elastyczności silnika i wysokich osiągach.

GORĄCY TEMPERAMENT

/image/44/5/peugeot-308-r-concept-route-600.16624.329445.jpg

Aby w pełni wykorzystać potencjał samochodu, przednie zawieszenie wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen). Jego działanie jest szczególnie wyczuwalne w fazie przyspieszenia, hamowania – zapewnia wówczas większą stabilność – oraz na wirażach, kiedy samochód precyzyjnie wchodzi w najostrzejsze zakręty.

Można w pełni liczyć na układ hamulcowy Peugeot 308 R Concept. Jego parametry w pełni odpowiadają osiągom samochodu. Tarcze hamulcowe Alcon mają imponujące wymiary: 380 mm średnicy i 32 mm grubości z przodu i odpowiednio 330 mm i 22 mm z tyłu.

Są to tak zwane tarcze pływające, montowane w aluminiowych kielichach, ze stałymi, czterotłoczkowymi zaciskami. Uzyskiwaną – imponującą – moc hamowania przenoszą na podłoże opony 235/35 R19.

PEUGEOT i-COCKPIT®

/image/44/6/peugeot-308-r-concept-icockpit-1-600.16625.329446.jpg

Peugeot 308 R Concept to samochód stworzony do wyczynowej jazdy. Świadczy o tym kompaktowa konstrukcja, zmniejszony zwis i zredukowana masa.
Stanowisko Peugeot i-Cockpit zapewnia kierowcy idealną pozycję, pozwalającą w pełni wykorzystać potencjał samochodu. Rasowy design i energiczna sylwetka stanowią zapowiedź zupełnie nowych doznań.

Oswojenie się z tym modelem jest dla kierowcy równie proste i oczywiste jak przyjęcie właściwego toru jazdy. Kompaktowa kierownica zapewnia znacznie większą łatwość wykonywania manewrów i potęguje doznania z jazdy. Zegary umieszczono na wysokości wzroku kierowcy. Precyzyjnie zaprojektowane, ułatwiają natychmiastowy odczyt informacji, bez konieczności spuszczania drogi z oczu. I wreszcie duży ekran dotykowy 9,7” skupia szereg funkcji zapewniając doskonałą ergonomię i intuicyjnie prostą obsługę.