NOWY PEUGEOT 308 GTi - TECHNOLOGIA

showroom

NOWY PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT

Regulacja ustawień zawieszenia, silnika, odgłosu układu wydechowego i hamulcowego… Wszystkie te możliwości są do dyspozycji kierowcy Nowego PEUGEOT 308 GTi i podkreślają sportowego ducha tego wyjątkowego samochodu.

PERFEKCYJNE OSIĄGI

/image/14/7/peugeot-308gti-2017-423-fr.291147.jpg

SPORTOWE SERCE GTi

Aby móc wykorzystać w pełni zalety dopracowanego zawieszenia, kierowca Nowego PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT dysponuje silnikiem 1.6 THP 270 S&S (Stop and Start)i. Jednostka została zaprojektowana z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii: tłoki wykonano z kutego aluminium, korbowody i ich mocowanie wzmocniono, panewki wykonano z zastosowaniem polimerów.   
Doświadczenie i know-how inżynierów dały efekt w postaci mocy sięgającej 200 kW i momentu obrotowego, którego maksymalna wartość wynosi 330 Nm. Moc i moment są rozwijane równomiernie nawet przy maksymalnej prędkości dzięki specjalnie zaprojektowanemu zaworowi spustowemu. 

/image/14/8/peugeot-308gti-2015-082-fr.291148.jpg

NIESPOTYKANA WYTRZYMAŁOŚĆ

Skrzynia biegów została wzmocniona, by przenieść duży moment obrotowy, sięgający 330 Nm. Oba wałki zostały poddane śrutowaniu, a zębatki wzmocniono w procesie węgloazotowania.

Ten termochemiczny proces wzmacnia element i uodparnia go na przedwczesne zużycie i uszkodzenia zwiększając zawartość węgla i azotu. Wał wychodzący ze skrzyni został skrócony, by poprawić przyspieszenie.  

PRZYGOTOWANY PRZEZ PEUGEOT SPORT

/image/14/9/peugeot-308gti-2017-011-fr.291149.jpg

SPORTOWY POTENCJAŁ

Nowy PEUGEOT 308 GTi ma duże możliwości dzięki wyjątkowej wytrzymałości, charakterystycznej dla prawdziwych samochodów sportowych. Za hamowanie odpowiadają czterotłoczkowe zaciski hamulcowe o średnicy 38 mm i 41 mm, wentylowane tarcze z przodu o średnicy 380 mm, zamontowane w aluminiowym gnieździe. Tylne tarcze mają średnicę 268 mm i zapewniają precyzyjne, skuteczne hamowanie.  

/image/15/0/peugeot-308gti-2015-077-fr.291150.jpg

OKIEŁZNAĆ KAŻDĄ NAWIERZCHNIĘ

Zawieszenie przednie ma zawansowaną konstrukcję: wyjątkowo sztywne sprężyny, regulowane amortyzatory z hydraulicznymi ogranicznikami, tłumiącymi hałas, progresywne odbojniki, które zostały usztywnione i powiększone, by reagowały odpowiednio wcześnie nawet, gdy samochód nie ma obciążenia.  


Aby lepiej współdziałać z osią tylną, stabilizator poprzeczny jest bardziej reaktywny. Wzmocniono wahacze, współczynnik daN/mm został zwiększony z 30 do 500 w osi poziomej i ze 170 do 490 w osi pionowej. 

PRECYZYJNY MECHANIZM

/image/15/2/peugeot-308gti-2015-070-fr.291152.jpg
/image/15/1/peugeot-308gti-2015-067-fr.291151.jpg

DYFERENCJAŁ TORSEN® O OGRANICZONYM UŚLIZGU

Dyferencjał Torsen o ograniczonym uślizgu, wbudowany w skrzynię biegów i sterowany elektronicznie, zapewnia optymalną dystrybucję momentu obrotowego, co przekłada się na doskonałą trakcję w zakrętach.  


Program sterujący został zaprojektowany tak, aby idealnie sprostać sportowemu charakterowi samochodu. Sposób pracy układów wspomagających prowadzenie doskonale współgra z charakterystyką pracy dyferencjału. Ma on również wpływ na pracę systemu kontroli trakcji. Zmodyfikowany układ ESP pozwala na więcej, z driftem włącznie. Można go całkowicie wyłączyć.  

ODKRYĆ NA NOWO NAJCIEKAWSZE TRASY

/image/15/3/peugeot-308gti-2017-422-fr.291153.jpg

Nowy PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT gwarantuje doskonałą przyczepność dzięki dużemu rozstawowi osi i specjalnym oponom Michelin Pilot Super Sport o rozmiarze 235/35 R 19. Projektanci zredukowali masę przedniej osi pseudo-McPherson, dzięki czemu opony pracują w bardziej optymalnych warunkach i nie zużywają się przedwcześnie.


Elastyczna belka skrętna przy tylnej osi to rozwiązanie idealnie łączące optymalną pracę zawieszenia z niską masą.