/image/40/0/peugeot_308gti_2015_115_fr_300x300.84400.png

PEUGEOT 308 GTi by Peugeot Sport

od 132 900 PLN z VAT *

TECHNOLOGIA

Niepodważalne atuty 308 GTi to obniżone i utwardzone zawieszenie, silnik o niezwykłej mocy, samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen®, Pakiet Sport. Elementy te sprawiają, że auto trzyma się drogi w zakrętach jak przyklejone.

TECHNOLOGIA PEUGEOT SPORT

/image/43/7/peugeot_308gti_2015_077_fr-960x460.84437.jpg

Konstrukcja przedniego zawieszenia ma specyficzne właściwości:

  • sztywne sprężyny,
  • nastawy amortyzatorów z hydraulicznym tłumikiem odbicia, aby przytłumić hałasy zawieszenia,
  • progresywne tłumiki odbicia, usztywnione i wydłużone w celu zapewnienia ich działania od początku fazy ściskania amortyzatorów, gdy w kabinie znajduje się tylko kierowca.

Sztywność stabilizatora poprzecznego została zwiększona, aby zapewnić odpowiednią równowagę z tylnym zawieszeniem. W zawieszeniu tylnym została zwiększona sztywność belki skrętnej oraz elementów tłumiących z 30 do 500 daN/mm w płaszczyźnie poprzecznej i z 170 do 490 daN/mm w płaszczyźnie pionowej.

UKŁAD ZAWIESZENIA

/image/43/8/peugeot_308gti_2015_118_fr-960x460.84438.jpg

Precyzyjne ustawienia układu jezdnego umożliwiają dynamiczną i dającą poczucie pełnego bezpieczeństwa jazdę. Przednie zawieszenie typu McPherson zapewnia wyjątkową precyzję toru jazdy, podczas gdy tylne zawieszenie z belką skrętną w naturalny sposób podąża za przednim. Elementy te wpływają również na obniżenie masy pojazdu – stabilizator poprzeczny jest częściowo wydrążony, a przednie wahacze są wykonane z aluminium.

Dbałość o szczegóły przejawia się również w twardszych silentblockach silnika. Zaleta tego rozwiązania jest odczuwalna natychmiast. Przy wchodzeniu w zakręt samochód skręca błyskawicznie, bez niepożądanych przechyłów nadwozia.

SAMOBLOKUJĄCY MECHANIZM RÓŻNICOWY TORSEN®

i

Montowany wyłącznie w wersji GTi samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen® jest zespolony ze skrzynią biegów, co pozytywnie wpływa na dynamikę pokonywania zakrętów. Dzięki skierowaniu momentu obrotowego silnika na koło o największej przyczepności, umożliwia on również wcześniejsze przyspieszanie przy wychodzeniu z zakrętów.

Wyczucie nawierzchni jest wyjątkowo dokładne, kierowca w każdej chwili wie, co dzieje się z samochodem. Samochód precyzyjnie reaguje też na każdy ruch kierownicy.

/image/43/9/peugeot_308gti_2015_067_fr-690x310-v2.84439.jpeg

PRECYZYJNA MECHANIKA

Zastosowanie samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsen® wymagało również optymalizacji pracy systemu stabilizacji toru jazdy. Bardziej sportowe nastawy ESP (istnieje możliwość całkowitego odłączenia systemu) pozostawiają kierowcy więcej swobody, w szczególności jeśli chodzi o uślizgi przy pokonywaniu serii zakrętów. Zwiększony poziom tarcia ślimakowych kół zębatych, które przenoszą moment obrotowy, sprawia, że oba przednie koła mają zbliżoną prędkość na zakręcie, dzięki czemu samochód precyzyjnie trzyma się toru jazdy.

/image/44/0/peugeot_308gti_2015_070_fr-211x211.84440.jpg

Elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia także zostały dopasowane do sportowego temperamentu auta. Algorytm elektrycznego wspomagania układu elektronicznego dobrano pod kątem zapewnienia jego synchronizacji z pracą samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsen®.

PAKIET SPORT

Przyjemność z jazdy wzrasta dodatkowo po uruchomieniu sportowego trybu jazdy Pakietu Sport. Służy do tego umieszczony na konsoli centralnej przycisk SPORT. Po jego naciśnięciu kolor podświetlenia zegarów zmienia się z białego na czerwony, na centralnym wyświetlaczu pojawiają się dodatkowe informacje (moc, moment obrotowy, ciśnienie doładowania, przyspieszenie boczne i wzdłużne), brzmienie silnika zostaje poddane cyfrowemu wzmocnieniu i zmienia się charakter pracy pedału przyspieszenia.

MyPeugeot

Łącząc się przez moduł Bluetooth z ekranem dotykowym 7'', aplikacja Link MyPeugeot gromadzi i zapamiętuje informacje związane z eksploatacją samochodu. Pozwala to przesłać do systemu kompatybilnego smartfona niektóre parametry, jak lokalizacja, przebieg, zużycie paliwa, ostrzegawcza aktywność kontrolek. Umożliwia to uruchomienie następujących usług:

  • Daty przeglądów okresowych i alerty: przypomnienia o najbliższych operacjach obsługowych.
  • Find My Car (Zlokalizuj samochód): pozwala zapamiętać i zlokalizować miejsce, w którym samochód został zaparkowany.
  • Last Mile Guidance(Kontynuacja nawigacji): pozwala zaplanować pieszą trasę do celu po opuszczeniu zaparkowanego samochodu (pod warunkiem posiadania aplikacji nawigacyjnej).
  • Rezerwa i zasięg: pozwala określić dystans do przejechania na pozostałym w baku paliwie.
  • Dane statystyczne: po zakończeniu podróży można przeanalizować i porównać dane, takie jak przebieg i czas trwania podróży, a także średnie zużycie paliwa.

PEUGEOT Connect Packs

Chcąc zapewnić optymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa w podróży, oferujemy trzy nowe pakiety usług mobilnych:

  • Pakiet Monitoring (bezpłatny): wirtualna książka serwisowa (automatyczny zapis przebiegu i przypomnienia o terminach przeglądów) i wskazówki dotyczące ekojazdy (w oparciu o informacje, dotyczące stylu prowadzenia).
  • Pakiet Mapping: lokalizacja zaparkowanego samochodu i wysyłane pocztą elektroniczną powiadomienia dotyczące jego eksploatacji (poza informacjami na temat ustalonych tras i godzin użytkowania).
  • Pakiet Tracking: dane lokalizacyjne samochodu wysyłane do odpowiewiednich służb powiadomionych o zdarzeniu.