/image/40/0/peugeot_308gti_2015_115_fr_300x300.84400.png

PEUGEOT 308 GTi by Peugeot Sport

od 132 900 PLN z VAT *

INFORMACJE TECHNICZNE

/image/44/5/peugeot_308gti_2015_087_fr-690x310.84445.jpg

SILNIK BENZYNOWY 1.6 THP 270 S&S

W celu pełnego wykorzystania możliwości sportowego zawieszenia, pod maską Peugeot 308 GTi zamontowano silnik 1.6 e-THP 270 S&S.

Dzięki profesjonalnemu doświadczeniu zespołu inżynierów osiągnięto moc 200 kW i moment obrotowy 330 Nm, które można precyzyjnie regulować nawet w najwyższym zakresie obrotów dzięki specjalnej konstrukcji modułu sterowania pracą zaworu upustowego wastegate układu doładowania.

Kolektor wydechowy został wykonany ze stali, aby sprostać wysokim, sięgającym 1000°C temperaturom spalin.

/image/44/6/peugeot_308gti_2015_128_fr-211x211.84446.jpeg

Samochód wyposażono w zaawansowane technologicznie ruchome elementy: kute aluminiowe tłoki, wzmocnione pierścienie i korbowody, panewki korbowodów pokryte powłoką polimerową, wzmocnione śruby korbowodów. Aby zapewnić stałe, wysokie osiągi silnika, tłoki są chłodzone oddolnie dwiema dyszami natryskowymi oleju.

WZMOCNIONA SKRZYNIA BIEGÓW

/image/44/7/peugeot_308gti_2015_083_fr-960x460.84447.jpg

Manualna, 6-przełożeniowa skrzynia biegów została odpowiednio wzmocniona, aby sprostać maksymalnemu momentowi obrotowemu, wynoszącemu 330 Nm. Obydwa wałki skrzyni w procesie produkcji poddaje się kulkowaniu, a koła zębate są obrabiane powierzchniowo przez głębokie węgloazotowanie. Dzięki temu cieplno-chemicznemu procesowi zwiększono wytrzymałość części zarówno pod względem zużycia jak i zmęczenia materiału. Ponadto skrócono przełożenie mostu na wyjściu ze skrzyni biegów, co poprawiło parametry przyspieszenia.

STOSUNEK MOCY DO MASY

/image/44/8/peugeot_308gti_2015_121_fr-960x460.84448.jpg

Dzięki niskiej masie własnej (1205 kg), Peugeot 308 GTi by PEUGEOT SPORT może pochwalić się znakomitym stosunkiem mocy do masy (4,46 kg/KM), co zapewnia imponujące osiągi i ekologiczną jazdę. Średnia emisja CO2 w cyklu mieszanym to jedynie 139 g/km, a zużycie paliwa to 6,0 l/100 km w cyklu mieszanym, 8,1 l/100 km w cyklu miejskim i jedynie 4,9 l/100 km poza miastem (zgodnie z obowiązującą Dyrektywą 99/100/EC).

PEUGEOT I ŚRODOWISKO

/image/44/9/peugeot_308gti_2015_123_fr-633x400.84449.jpg

W każdym ze swoich samochodów Marka PEUGEOT wykorzystuje bogate doświadczenie technologiczne, aby ograniczyć zużycia paliwa i emisję zanieczyszczeń. Dążenie to jest doskonale widoczne również w Peugeot 308 GTi by PEUGEOT SPORT.

Obniżenie masy, doskonała aerodynamika, odpowiednie opony, nowoczesne technologie i doświadczenie mechaników zespołu PEUGEOT SPORT – Marka wykorzystała wszystkie te atuty w celu zmniejszenia oddziaływania samochodu na środowisko. Aby obniżyć masę wersji GTi, wykorzystano rozwiązania wprowadzone przy projektowaniu modelu 308: modułową platformę EMP2, materiały kompozytowe w konstrukcji pokrywy bagażnika i stal o bardzo wysokiej granicy sprężystości.

.

WYMIARY I POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

  • /image/45/1/peugeot_308gti_boot_1_200x100.84451.jpg

  • /image/45/3/peugeot_308gti_boot_2_200x100.84453.jpg

  • /image/45/5/peugeot_308gti_boot_3_200x100.84455.jpg

  • /image/45/7/peugeot_308gti_boot_4_200x100.84457.jpg