/image/45/9/l500-dynamique-01-v2.18459.jpg

L500 R HYbrid

RACING CONCEPT

PEUGEOT L500 R HYbrid prowadzi się, jakby był przyklejony do asfaltu. Wykorzystuje swój potencjał od samego startu. To samochód stworzony dla wysokich osiągów – jest szeroki, niski (zaledwie metr wysokości) i lekki (1000 kg). Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 2,5 sekundy, po 19 sekundach samochód przejeżdża pierwszy kilometr. 500-konna hybryda plug-in, przygotowana przez zespół PEUGEOT Sport, składa się z dwóch silników elektrycznych – jeden zamontowano z przodu, drugi z tyłu – oraz 270-konnej jednostki benzynowej. Cały zespół napędowy osiąga 730 Nm momentu obrotowego. Stylowe, zgrabne linie nadwozia biegną od logo umieszczonego na grillu w stronę kierowcy i aerodynamicznego tyłu samochodu, będącego nawiązaniem do stylistyki przodka sprzed stu lat. Tylną partię nadwozia zdobią trzy lampy tworzące motyw pazura, charakterystyczny element obecnej identyfikacji świetlnej Marki PEUGEOT.

HOLOGRAFICZNY PEUGEOT i-COCKPIT®

/image/05/1/l500-inter02.31051.jpg

Wyścigowy PEUGEOT L500 R HYbrid został tak zaprojektowany, aby stanowić jeden organizm z kierowcą. Wrażenia z jazdy wzmacnia design wnętrza, które ma formę unoszącej się nad ziemią kapsuły, otulającej kierowcę.  

System PEUGEOT i-Cockpit zyskał w tym bolidzie nowy wymiar i charakter odpowiadający sportom motorowym. Symbolizuje to mały wolant, będący integralnym elementem struktury wnętrza oraz dwa hologramowe projektory, wyświetlające niezbędne informacje. Zespół konstruktorów PEUGEOT, nieustannie poszukując optymalnych rozwiązań aerodynamicznych, zreinterpretował architekturę dwumiejscowego L45.  Stworzony został w ten sposób jednomiejscowy bolid, oferujący wirtualnemu pilotowi szereg doznań w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem gogli VR. L500 R HYbrid to ponadczasowy PEUGEOT.

HOŁD ZŁOŻONY ZWYCIĘSTWOM MARKI PEUGEOT

/image/06/5/l500-dynamique-04.31065.jpg

PEUGEOT L500 R HYbrid to hołd złożony L45 i bogatej przeszłości marki PEUGEOT w Stanach Zjednoczonych.  Bolidy spod znaku lwa trzykrotnie zwyciężały na dystansie 500 mil na słynnym torze Indianapolis, drugim najstarszym tego typu obiekcie na świecie. L45 (nazwa wzięła się od pojemności silnika – 4,5 l), który kontynuował sukcesy L76, powstał w 1912 jako owoc pracy zespołu młodych, odważnych kierowców. „Charlatans” – pod tą nazwą byli znani − wyprodukowali całą serię wyścigówek, które zapoczątkowały nową erę w projektowaniu wyścigowych silników. Zespół funkcjonował do 1919 roku. L76 był pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w czterocylindrowy silnik, posiadający cztery zawory na każdy cylinder i dwa górne wałki rozrządu. Jako pierwszy nowoczesny samochód wyścigowy osiągnął prędkość 190 km/h. „Charlatans” za kierownicą pierwszych bolidów Marki Peugeot, L76, L57, L3 i L45, odnosili sukces za sukcesem na całym świecie. Kierowcy Georges Boillot, Jules Goux i Paolo Zuccarelli oraz inżynier Ernest Henry cieszyli się sławą odważnych innowatorów. Ten pionierski wysiłek w amerykańskich wyścigach przetarł ścieżkę następcom i zapoczątkował serię spektakularnych zwycięstw PEUGEOT Sport w USA: Ariego Vatanena w 1988 roku i Robby’ego Unsera w 1989 roku w PEUGEOT 405 T16 podczas legendarnego, górskiego wyścigu Pikes Peak oraz Sébastiena Loeba w PEUGEOT 208 T16 Pikes Peak (w 2013 roku pobił rekord przejeżdżając 20 kilometrów w drodze na szczyt w 8’13”878).

Marka PEUGEOT nigdy nie przestała walczyć o najwyższe trofea. Najlepszym przykładem jest wyczyn Stéphane’a Peterhansela, który uczcił powrót Marki do Dakaru czterokrotnym zwycięstwem z rzędu, od 1987 do 1990 roku.  

PEUGEOT L500 R HYbrid” to hołd złożony wyścigowemu dorobkowi marki, sięgającemu początków XX wieku. Przedstawiona wizja, pełna elegancji, zainspirowana duchem sportu i innowacji, reprezentująca najnowsze technologie, określa przyszłość Marki PEUGEOT w sporcie samochodowym” – tłumaczy Matthias Hossann, szef ds. samochodów koncepcyjnych i rozwoju technologicznego Marki PEUGEOT.