/image/25/7/11.72257.jpg

Peugeot Boxer może być napędzany jednym z 3 silników Diesla w technologii BlueHDi zgodnych z normą Euro 6, o pojemności 1997cm3 i mocy od 110 do 163 KM.

Silnik 2.0 BlueHDi 110 KM o mocy 81 kW i momencie obrotowym 304 Nm przy 1750 obr./min. Ten czterocylindrowy, turbodoładowany silnik posiada aluminiową głowicę, 16 zaworów i dwa wałki rozrządu w głowicy. Odznacza się dobrą dynamiką i niewielkim zużyciem paliwa  (5,6 - 6,6 l/1oo km) czyli dwoma cennymi atutami przy użytkowaniu w mieście.

Silniki 2.0 BlueHDi 130 KM , 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik 16 zaworowy, o mocy 96 kW i momencie obrotowym wynoszącym 340 Nm przy 2000 obr./min. W porównaniu z wersją o mocy 110 KM wyróżnia się on odmiennym chłodzeniem tłoków i mapą wtrysków. Dzięki temu idealnie spełnia oczekiwania użytkowników, zarówno w mieście, jak i na drodze, nawet na najdłuższych trasach. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,8 - 6,6 l/100 km. Ten silnik może być wyposażony w technologię Stop & Start.

2.0 BlueHDi 163 KM o mocy 120kW i wyjątkowo wysokim jak na tę kategorię, sięgającym 350 Nm przy 2000 obr./min momencie obrotowym. Jego układ wtrysku typu Common Rail umożliwia regulację ciśnienia paliwa w granicach od 450 do 1800 barów w zależności od potrzeb. Technologia ta zapewnia wysokie osiągi niezbędne na dalekich, wielogodzinnych trasach oraz w przypadku dużych obciążeń, przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa (5,8 - 6,4 l/100 km). 

/image/26/7/silnik1.72267.jpg

Technologia BlueHDi, będąca unikalnym połączeniem redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reductioni) i filtra cząstek stałych FAP z dodatkiem katalitycznym, umożliwia znaczne zmniejszenie zużycia paliwa, obniżenie do 90% emisji NOx (tlenków azotu), optymalizację emisji CO2 oraz eliminację cząstek stałych do 99,9%. 

Przeglądy

/image/26/8/przeglady.72268.jpg

Koszty przeglądów nowego Peugeot Boxera są jednymi z najniższych na rynku dzięki:

  • silnikom wyposażonym w niewymagający żadnej wymiany łańcuch rozrządu, w przypadku którego okresy międzyprzeglądowe zostały wydłużone do 48 000 km lub 2 lat,
  • mocniejszemu układowi hamulcowemu, skuteczniejszemu i odporniejszemu na zużycie,
  • lepszemu rozkładowi masy oraz napędowi na przednie koła umożliwiającemu montaż najbardziej ekonomicznych na rynku standardowych, 15-calowych opon.