AKTUALNOŚCI

Dalej Następny
Inne | 31 01 2012
Wyniki sprzedaży Peugeot w Polsce w 2011 roku

Rynek samochodów w Polsce w 2011 roku odnotował spadek o 7,75 % w porównaniu do roku 2010. Marka Peugeot sprzedała 17 676 sztuk samochodów, notując spadek o zaledwie 4,98 % w porównaniu do wyników z roku 2010, co w konsekwencji zapewniło jej wzrost udziału w rynku do poziomu 5,11 % (4,97 % w 2010 r.).

Jeśli chodzi o samochody osobowe, w 2011 roku Peugeot w Polsce sprzedał 12 194 sztuk z udziałem w tym rynku wynoszącym 4,04 %. Jednym z najlepiej sprzedających się modeli był wprowadzony na polski rynek w marcu 2011 roku Peugeot 508, którego premierę również w Polsce należy uznać za duży sukces. Zgodnie z tendencjami na świecie, model 3008 i u nas cieszy się rosnącą popularnością.

W segmencie samochodów dostawczych marka odnotowała historyczny wynik, zajmując drugie miejsce w rankingu rejestracji według CEPiK, z udziałem w rynku wynoszącym aż 11,80 %. Największym powodzeniem w tym segmencie rynku cieszyły się modele Peugeot Boxer oraz Peugeot Partner.

Tomasz Chodkiewicz, Dyrektor Sprzedaży Peugeot Polska: „Wyniki sprzedaży za rok 2011 pozwalają nam bardzo optymistycznie patrzeć w przyszłość. Wynika to z faktu, iż osiągnęliśmy bardzo dobre rezultaty w trudnym czasie, gdy przeprowadzaliśmy gruntowną restrukturyzację sieci dealerskiej. W ubiegłym roku wymieniliśmy blisko 20 % sieci, a to naprawdę dużo. Dlaczego? Ponieważ priorytetem jest dla nas jakość obsługi klienta i ciągłe podnoszenie udziału w rynku. Ponadto mimo zmiany strategii dla modeli z segmentu B w roku 2011 sieć dealerów Peugeot w utrzymała założone wielkości sprzedaży, osiągając dobre wynikach w wyższych segmentach rynku. Rok 2011 to przede wszystkim bardzo mocny rynek samochodów dostawczych, na którym dynamika sprzedaży w stosunku do roku 2010 wyniosła aż 16%. Nasza marka na tym polu bardzo dobrze poradziła sobie z realizacją celów handlowych: jej sprzedaż wzrosła o ponad 28%, a to oznacza sprzedaż wyższą o ponad 1 200 samochodów.”

„Rok 2012 będzie obfitował w premiery nowych modeli Peugeot. Najważniejszym wydarzeniem dla marki będzie bez wątpienia wprowadzenie na rynek następcy popularnej 207-ki, czyli modelu 208, na początku maja. Również wiosną rozpocznie się sprzedaż pierwszego na świecie samochodu hybrydowego z silnikiem wysokoprężnym – Peugeot 3008 HYbrid4. W tym samym czasie na rynku pojawi się także luksusowy Peugeot 508 RXH z analogicznym napędem. Najmniejszy w rodzinie Peugeot model 107, który poddany został właśnie kuracji odmładzającej, będzie dostępny w salonach za kilka miesięcy. Przygotowaliśmy jeszcze sporo innych niespodzianek na ten rok, ale jest zbyt wcześnie, by zdradzić wszystkie szczegóły już w tej chwili." – zapowiada Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska.

 

Wyniki sprzedaży Peugeot w Polsce w 2011 roku:

Model

Sprzedaż (szt.)

107

623

206+

399

207 (Hatchback, SW, CC)

1 885

308 (Hatchback, Kombi, SW, CC)

2 466

3008

1 652

5008

921

407 (Sedan, SW, Coupé)

46

508 Sedan

1 327

508 SW

480

4007

82

807

23

RCZ

87

iOn

7

Bipper osobowy

39

Partner Origin osobowy

8

Partner osobowy

2 015

Expert osobowy

134

Suma (samochody osobowe)

12 194

Bipper dostawczy

690

Partner Origin dostawczy

115

Partner dostawczy

1 456

Expert dostawczy

246

Boxer

2 975

Suma (samochody dostawcze)

5 482

Sprzedaż ogółem 2011

17 676

 

 

Kontakt Peugeot Polska

Magdalena Klatka

Tel. +48 22 444 21 11, kom. +48 507 008 150

mailto:magdalena.klatka@peugeot.com

http://www.press-room.peugeot.pl

http://www.peugeot-pressepro.com