W drodze do zwycięstwa w Rajdzie Dakar 2018

W drodze do zwycięstwa w Rajdzie Dakar 2018

Ubiegłoroczny, potrójny triumf gwiazdorskiego składu zawodników zespołu PEUGEOT Total rozbudził apetyt na kolejne zwycięstwa. W tym roku grupa powtórnie rozpoczyna rywalizację z najlepszymi kierowcami globu i staje na starcie kolejnej edycji najtrudniejszego wyścigu świata – Rajdu Dakar.

40. odsłona Rajdu Dakar zapowiada się niezwykle ciekawie. Sportowych wrażeń na najwyższym poziomie dostarczy wyjątkowo trudna trasa obejmująca piaszczyste tereny Peru, wysokogórskie etapy Boliwii i długie odcinki Argentyny. Łącznie na śmiałków czeka dystans 8793 km, w którym znajdują się także odcinki specjalne o długości 4329 km.

Nowe wyzwania na trasie

Dodatkowym utrudnieniem, wprowadzonym w tej edycji rywalizacji, jest zmiana regulaminu sportowego rajdu. Piloci, inaczej niż w poprzednich latach, nie będą mogli posiadać map terenu, co przy licznych pułapkach i trudnościach nawigacyjnych może być nie lada wyzwaniem dla mniej doświadczonych ekip. Trudność może stanowić także obowiązkowy balast (70 kg), który kierowcy zabiorą na pokład swoich jednostek.

Siła doświadczenia

Te obawy nie dotyczą jednak doświadczonego Dream Teamu PEUGEOTA.  Na trasie zobaczymy cztery załogi, które święciły triumfy podczas ubiegłorocznej edycji, wygrywając 9 na 10 etapów rajdu. Są to Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz, Sebastien Loeb/Daniel Elena oraz Cyril Despres/David Castera. Każdy ze zgłoszonych samochodów posiada unikalny wygląd i wyróżnia się odmiennym kolorem przodu i dachu. Poszczególne ekipy startują w barwach: żółtej, niebieskiej, białej oraz czerwonej.  

Sprawdzone rozwiązania, maksymalne osiągi

Choć oficjalny początek  zmagań wyznaczono na 6 stycznia, prace trwają od miesięcy. Doświadczenie wyniesione z poprzednich edycji pozwoliło na jeszcze lepsze przygotowanie się do wyzwań czyhających na trasie.  Realnym owocem trudów inżynierów Teamu PEUGEOT Total jest nowy samochód PEUGEOT 3008DKR w wersji „Maxi”, który od połowy grudnia jest testowany na dużych wysokościach w Chile. Model zachowuje napęd na jedną oś, ale odznacza się wyższymi osiągami. Nowa wersja charakteryzuje się także większą szerokością wynoszącą 2400 mm, która ma za zadanie zapewnić wysoką stabilność podczas całego okresu zmagań.   

rajd dakar

Rajd Dakar w wypowiedziach kierowców