AKTUALNOŚCI

Dalej Następny
Inne | 28 01 2013
Szczegóły sojuszu strategicznego PSA i GM

Detroit / Paryż. Steve Girsky, Wiceprezes GM, i Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën, odpowiedzieli wczoraj na pytania dziennikarzy podczas konferencji zorganizowanej w brukselskim ośrodku Maison de l'Automobile.

 

Konferencja umożliwiła szczegółowe omówienie kroków podjętych przez obie firmy w ramach globalnego sojuszu strategicznego ogłoszonego 29 lutego 2012 r.

Zgodnie z tym, co przedstawiciele obu partnerów powiedzieli 20 grudnia 2012 r., ostateczne umowy dotyczące zakupów, logistyki i opracowywania wspólnych projektów pojazdów zostały podpisane zgodnie z pierwotnie ogłoszonym harmonogramem.

 

Równowaga w zakresie wspólnego rozwoju produktów

Zadania i obowiązki dotyczące programów wspólnego rozwoju produktów podzielono w równy i sprawiedliwy sposób. Umożliwi to obu partnerom uzyskanie maksymalnych korzyści ze współpracy:

  • Minivan segmentu C dla marki Opel / Vauxhall, crossover segmentu C dla marki Peugeot oraz minivany segmentu B dla obu producentów samochodów będą opracowywane na platformach PSA Peugeot Citroën.
  • GM będzie kierować rozwojem minivanów segmentu B dla obu Grup.
  • Unowocześniona platforma segmentu B dla pojazdów niskoemisyjnych, zaprojektowana z myślą o nowej generacji samochodów Opel / Vauxhall i PSA Peugeot Citroën w Europie i poza nią, będzie wspólnie opracowywana przez obydwu partnerów.

 

Organizacja ds. wspólnych zakupów w Europie

Obie firmy zawarły również ostateczną umowę dotyczącą zakupów. W międzyczasie uzyskano wszystkie wymagane zgody i organizacja ds. wspólnych zakupów wkrótce rozpocznie działalność. W etapie przejściowym, poprzedzającym początek działania organizacji, jeden z wysokich szczeblem pracowników GM zostanie mianowany kierownikiem ds. wdrożenia, ka jego zadaniem będzie przygotowanie struktur nowej organizacji. Po zakończeniu okresu wdrożeniowego, mającego trwać maksimum rok, kierownik ds. wdrożenia zostanie zastąpiony Wiceprezesem ds. Zakupów i Zastępcą Wiceprezesa ds. Zakupów – każdą z tych funkcji będą sprawowali na zmianę przedstawiciele obu firm.

 

Dalsze inicjatywy globalne

GM i PSA Peugeot Citroën potwierdziły również zamiar opracowania nowych projektów globalnych, służących poszerzeniu zakresu sojuszu i uzyskaniu nowych możliwości. W tym celu firmy badają możliwości dostępne na rozwijających się rynkach, jak Ameryka Łacińska i Rosja, które w tej chwili stanowią priorytet dla obu Grup.

Ponadto obie firmy motoryzacyjne planują wspólne prace nad nową generacją małych, oszczędnych i mocnych trzycylindrowych silników benzynowych, opartych na linii EB małych silników benzynowych produkowanych przez PSA Peugeot Citroën.

 

Informacje o General Motors

General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) i jej partnerzy produkują pojazdy w 30 krajach. Firma jest obecnie liderem na największych i najszybciej rozwijających się motoryzacyjnych rynkach świata. Do marek GM należą Chevrolet i Cadillac, a także Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Daewoo, Jiefang, Opel, Vauxhall i Wuling. Więcej informacji o firmie i jej spółkach zależnych, jak OnStar, globalny lider w dziedzinie motoryzacyjnego bezpieczeństwa, zabezpieczeń i usług informacyjnych, można znaleźć na stronie http://www.gm.com.

 

Informacje o PSA Peugeot Citroën

PSA Peugeot Citroën, producent powszechnie znanych samochodów marek Peugeot i Citroën, w roku 2012 sprzedał na całym świecie 2,9 miliona pojazdów, z czego 38% znalazło nabywców poza Europą. PSA Peugeot Citroën jest drugim co do wielkości producentem samochodów w Europie i sprzedaje swoje modele w 160 krajach. PSA Peugeot Citroën prowadzi też działalność w sektorze finansów (Banque PSA Finance) i sprzętu motoryzacyjnego (Faurecia).

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.psa-peugeot-citroen.com