Polskie zespoły obsługi posprzedażnej nagrodzone w Paryżu

aktualności

Polskie ekipy startujące w 5. edycji Pucharu Świata dla Ekspertów Technicznych Peugeot oraz w 1. edycji Pucharu Świata dla Doradców Serwisowych Klienta Peugeot&Citroën odniosły wielki sukces!

Ekipa Ekspertów Technicznych w składzie Konrad Dyja (Peugeot Golemo Kraków), Grzegorz Falkiewicz (Peugeot Prasek Radom), Adam Kwaśny (serwis firmowy Warszawa) oraz osoba towarzysząca - Lech Steć, zdobyła Puchar Świata na zawodach, które odbyły się w dniach 7-8 grudnia w Paryżu.

Polska ekipa zakwalifikowała się do finału dzięki doskonałemu wynikowi uzyskanemu w teście kompetencji składającym się z 50 trudnych pytań z zakresu techniki samochodowej. W finale wystąpiło tylko 7 najlepszych krajów spośród 37, które uczestniczyły w eliminacjach.

Finał w Paryżu to 2 dni zadań praktycznych przy modelach RCZ, 308 SW i 3008. W każdym zadaniu ekipa miała 45 minut, aby zdefiniować usterkę i ją naprawić, korzystając z przyrządu Diagbox oraz z dostępu do dokumentacji technicznej, przestrzegając standardów i procesu diagnostyki producenta. Wymuszone usterki dotyczyły silnika (problem z rozruchem, ustawienie rozrządu), automatycznej skrzyni biegów, zawieszenia, jak również zamków drzwi.

Po każdym zadaniu ekipa miała 15 minut na jego podsumowanie, gdzie jury oceniało zastosowaną metodę poszukiwania rozwiązania oraz zgodność działań z procesem serwisowym. Oceniano także stosowanie i przestrzeganie standardów, jak np. założenie elementów ochronnych w samochodzie podczas przyjęcia do serwisu czy wykonanie pełnej kontroli samochodu przed wydaniem klientowi (kontrola ciśnienia i stanu opon, kontrole poziomu płynów, oświetlenia, wycieraczek, itp.).

W przypadku Doradców Serwisowych Klienta miejsce w finale w Paryżu wywalczyło 8 najlepszych ekip sieci Peugeot i Citroëna spośród 52 krajów uczestniczących w eliminacjach. Znalazła się wśród nich polska ekipa w składzie: Edyta Osojca (Peugeot Magurka), Piotr Marciniak (Peugeot Nordyński) oraz osoba towarzysząca – Marek Kałwa. Eliminacje polegały na rozwiązaniu testu kompetencji w ściśle określonym czasie.

Finał w Paryżu został rozegrany równolegle z zawodami dla Ekspertów Technicznych. Przygotowane zadania pozwoliły na ocenę wiedzy technicznej, znajomości narzędzi i standardów w obsłudze posprzedażnej, jak również na ocenę zachowania i „zmysłu handlowego”. Finaliści musieli np. przeprowadzić cały proces przyjęcia i wydania samochodu klientowi, przygotowując wszystkie związane z tym dokumenty. Musieli też np. wychwycić wszelkie nieprawidłowości, albo na podstawie wypełnionych już dokumentów, albo na podstawie filmów. Sprawdzana była także znajomość zasad gwarancji.

 

W końcowej klasyfikacji ekipa polska zajęła 4 miejsce, pokonując wszystkie ekipy Peugeot z pozostałych krajów i ulegając tylko trzem ekipom reprezentującym markę Citroën.