AKTUALNOŚCI

Dalej Następny
Nowości w gamie | 28 08 2013
Peugeot na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie 2013

Na 65. Salonie Samochodowym we Frankfurcie, PEUGEOT prezentuje nowe atuty na miarę ambicji Marki i jej jeszcze lepiej wyposażonych samochodów. Głównym wydarzeniem będzie prezentacja NOWEGO PEUGEOT 308. Marka przedstawi również odnowione modele 3008 i 5008, technolgię BlueHDi, ofertę napędu hybrydowego w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4, zaawansowany technologicznie model 208 HYbrid FE będący wizytówką umiejętności Marki oraz concept car 2008 HYbrid Air, które potwierdzają zaawansowanie i przewagę w zakresie technologii, a także ochrony środowiska dziś oraz w przyszłości. PEUGEOT pokazuje również poprzez model RCZ R, concept car ONYX i dwie wersje 208, które mają już na swoim koncie sportowe zwycięstwa, że emocje samochodowe zawsze będą najważniejszym elementem oferty Marki.

 

 

Spośród 30 samochodów i concept car-ów prezentowanych na powierzchni 2 900 m² stoiska PEUGEOT we Frankfurcie, goście będą mogli zobaczyć w strefie poświęconej nowemu PEUGEOT 308 aż dziewięć wersji tego modelu reprezentatywnych dla oferty Marki w momencie jego debiutu rynkowego.

 

NOWY PEUGEOT 308 – stylistyka, która zwraca uwagę czystością linii, deska rozdzielcza PEUGEOT i-Cockpit w połączeniu z unikalnymi doznaniami z jazdy

NOWY PEUGEOT 308 reprezentuje mający strategiczne znaczenie na rynku segment C (ponad jedna trzecia rynku europejskiego), w którym hatchbacki stanowią 43% sprzedaży.

W odpowiedzi na ambitne dążenia Marki, styliści i konstruktorzy PEUGEOT zaprojektowali śmiały, intuicyjny w obsłudze i nowoczesny hatchback, spełniający bardzo wysokie wymogi jakościowe.

Dzięki nowej, modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2) NOWY PEUGEOT 308 jest najlżejszym modelem w swojej kategorii o masie obniżonej o 140 kg, a także najbardziej kompaktowym w segmencie (długość 4,25 m). Jednocześnie  zmniejszony zwis przedni i tylny zapewnia mu zdecydowanie dynamiczny wygląd i obszerne wnętrze. 

Wnętrze kabiny, zwracające uwagę wysmakowaną stylistyką, czystością linii i zaawansowanymi technologiami, a także wysokiej jakości materiałami, wyróżnia się innowacyjną deską rozdzielczą – PEUGEOT i-Cockpit, zainspirowaną concept car-em SR1. Kokpit, składający się z kompaktowej kierownicy zapewniającej intensywne doznania z jazdy, umieszczonych wysoko zegarów, ułatwiających odczyt informacji, wysoko poprowadzonej konsoli środkowej i intuicyjnego w obsłudze ekranu dotykowego o przekątnej 9,7’’, zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji.

Gama dostępnych w momencie debiutu rynkowego pięciu silników: trzech benzynowych i dwóch wysokoprężnych HDi o niskim zużyciu paliwa oraz zoptymalizowane parametry aerodynamiczne (Cx : 0,28, Scx : 0,63), pozwoliły na obniżenie emisji CO2 nawet do  93 g/km (1.6 HDi 92). Na wiosnę 2014 r. w NOWYM PEUGEOT 308 pojawią się nowe jednostki, w tym najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisji w tym segmencie  (82 g/km CO2). Ofertę napędów uzupełnią automatyczne, 6-przełożeniowe skrzynie biegów najnowszej generacji, dzięki którym nowy model będzie dysponował ofertą jednostek napędowych o wysokich osiągach i niskim spalaniu.

Kierowców czekają zupełnie nowe doznania z jazdy – w nowym modelu zostało wykorzystane całe know-how marki PEUGEOT. Nowy układ jezdny o zmniejszonej masie, system ESP najnowszej generacji w połączeniu z zaletami uzyskanymi dzięki nowej platformie (niższa masa, skrócony zwis przedni i tylny, obniżony środek ciężkości, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego), zapewniają NOWEMU PEUGEOT 308 wręcz wzorcowe, dynamiczne zachowanie na drodze łączące zwrotność, komfort i doskonałe trzymanie się drogi.

Systemy wspomagania prowadzenia pojazdu dodatkowo poprawiają poczucie bezpieczeństwa kierowcy : monitor martwego pola, aktywny tempomat, system ostrzegania przed kolizją i system automatycznego hamowania awaryjnego. A także reflektory typu Full LED znajdą się w standardowym wyposażeniu wyższych wersji.

NOWY PEUGEOT 308 będzie produkowany blisko rynków zbytu – początkowo w zakładzie w Sochaux z przeznaczeniem na rynki europejskie, na których zadebiutuje 12 września, a w późniejszym okresie również w Chinach na potrzeby tamtejszego rynku.

 

W strefie poświęconej modelowi 308 pojawi się także 308 R Concept, sportowy concept car stanowiący radykalną interpretację stylistyki seryjnego modelu, podkreślającej czystość jego linii. Obniżone nadwozie, wyraźnie zaznaczone nadkola oraz 19’’ koła o wklęsłych felgach i szerokim rozstawie dobitnie świadczą o sportowych ambicjach 308 R Concept i jego gorącym temperamencie. Pod dwukolorowym, karbonowym nadwoziem kryje się 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 zapożyczony z RCZ R, z którego konstruktorzy PEUGEOT SPORT wypracowali 270 KM. Daje to moc jednostkową sięgającą niemal 170 KM/l – absolutny rekord w tej kategorii! Aby w pełni wykorzystać potencjał samochodu, przednie zawieszenie wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen) i potężne hamulce.

 

3008 i 5008 – na drodze do dalszych sukcesów

W 2009 r. PEUGEOT wprowadził na rynek 2 modele mające zdecydowanie poprawić pozycję marki w segmencie C. Były to dwa różne, ale uzupełniające się samochody o mocnych osobowościach, przeznaczone dla nowych grup klientów, ale mające wspólne zalety: zaawansowane technologicznie wyposażenie, komfortowe wnętrze, wysoką jakość wykonania oraz doskonałe zachowanie na drodze.

Cztery lata później crossover 3008 i kompaktowy van 5008 w znacznej mierze wypełniły postawione przed nimi zadanie – ich ogólnoświatowa sprzedaż wyniosła odpowiednio 506 tys. i 237 tys. sztuk łącznie (na koniec czerwca 2013).

 

Zwłaszcza model 3008 odniósł sukces zdecydowanie przekraczający wyznaczony cel dzięki entuzjastycznemu przyjęciu w Chinach, gdzie został wprowadzony na początku roku oraz dzięki wersji 3008 HYbrid4 – pierwszej hybrydzie z silnikiem wysokoprężnym, którego światowa premiera miała miejsce w 2012 r.

Aby kontynuować swój sukces oba modele – 3008 i 5008 – zostaną zaprezentowane we Frankfurcie ze zmodyfikowanym przodem i zaawansowanymi technologicznie reflektorami. Oba modele przyjęły nowe kanony stylistyczne Marki; przeprojektowano osłonę chłodnicy i wprowadzono nowy charakterystyczny układ świateł. Wszystkie zabiegi stylistyczne lepiej wyrażają wysoką jakość wykonania i aspiracje Marki. W środku pojawia się grawerowana laserowo środkowa konsola i nowe elementy wyposażenia: kamera cofania i kolorowy wyświetlacz Head-Up Display.

 

PEUGEOT – dalszy postęp w zakresie nowych technologii i ochrony środowiska

W 2013 roku Peugeot po raz kolejny obniżył średnią ważoną emisji CO2 swoich europejskich modeli: na koniec maja wynosiła ona 116,3 g/km, w porównaniu do 121,5 g/km w roku 2012.

Prowadzona przez Markę polityka ochrony środowiska przekłada się na stałą optymalizację silników  spalinowych (poprawa sprawności, downsizing, Stop&Start…) i wprowadzenie silników nowej generacji takich jak gama 3-cylindrowych silników benzynowych o pojemności 1.0 l i 1.2 l. 

PEUGEOT zaprezentuje we Frankfurcie swoją nową technologię oczyszczania spalin w silnikach Diesla BlueHDi oferowaną w NOWYM PEUGEOT 308 i 508 SW. Technologia BlueHDi, jako jedyna łącząca funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych, pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa, pozwala na ograniczenie emisji NOx nawet o 90% oraz optymalizację emisji CO2 i użycia paliwa, przy jednoczesnym zapewnieniu eliminacji 99,9% cząstek stałych. Technologia BlueHDi już teraz z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6 Diesel. Będzie wdrażana od końca 2013 r. we wszystkich modelach z silnikami wysokoprężnymi, pozwalając Marce na umocnienie pozycji lidera technologicznego w segmencie Diesli.

Kolejnym, wymownym przykładem postępu w zakresie ochrony środowiska i coraz bogatszego wyposażenia modeli PEUGEOT jest technologia hybrydowa z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4, wprowadzona po raz pierwszy na świecie w modelu 3008 HYbrid4, a następnie w 508 RXH i 508 HYbrid4. PEUGEOT proponuje ofertę samochodów o niespotykanych parametrach pod względem ochrony środowiska i doznań z jazdy. Trzy modele HYbrid4 przyciągnęły już ponad 28 tys. klientów.

Dzięki łącznej mocy 200 KM dostarczanych przez silnik 2.0 HDi FAP napędzający oś przednią i silnik elektryczny przekazujący napęd na tylną oś, modele HYbrid4 zapewniają nowe doznania z jazdy dzięki możliwości wyboru jednego z 4 trybów (automatyczny, „ZEV”, sportowy, 4WD) w połączeniu z niską emisją CO2, obniżoną nawet do 88 g/km.  

 

Aby finalnie osiągnąć cel, jakim jest zaprojektowanie seryjnego samochodu o przystępnej cenie zużywającego jedynie 2 l/100 km, PEUGEOT stawia na przełomowe rozwiązania.

Stanowiąca kluczowy etap tego projektu technologia HYbrid Air, stanowi kolejne potwierdzenie pionierskiej roli PEUGEOT. Model 2008 stanowi naturalną bazę dla nowego zespołu napędowego, łączącego silnik benzynowy z napędem na sprężone powietrze dzięki niskokosztowej technologii, która zostanie wprowadzona w 2016 r. w samochodach osobowych oraz lekkich samochodach dostawczych z segmentu B i C, dostępnych dla jak największej grupy odbiorców na pięciu kontynentach.

PEUGEOT 2008 HYbrid Air łączy dwa rodzaje napędu pozwalające osiągnąć najwyższą sprawność w różnych sytuacjach. Sprężone powietrze generowane podczas odzyskiwania energii w fazie hamowania i zwalniania będzie stanowiło napęd pomocniczy lub będzie mogło zastąpić 3-cylidnrowy silnik benzynowy o dodatkowo zoptymalizowanym działaniu. 

Układ hydrauliczny składa się z wysokociśnieniowego zbiornika umieszczonego w tunelu centralnym zbiornika niskiego ciśnienia, znajdującego się w pobliżu tylnej osi, oraz zespołu silnika i pompy zainstalowanego na wale napędowym. Układ napędowy HYbrid Air umożliwi zachowanie dużej ilości miejsca i możliwości aranżacji wnętrza, zapewniając kierowcy 3 tryby pracy: na sprężone powietrze (ZEV - zeroemisyjny), benzynowy i łączony.

Wraz z nowym układem napędowym HYbrid Air zostaną wprowadzone innowacyjne rozwiązania w innych dziedzinach, co pozwoli osiągnąć cel 2,0 l/100 km.

Technologie te zostaną przetestowane w pokazowym modelu 208 HYbrid FE.

Projektując go, firmy PEUGEOT i TOTAL, współpracujące z sobą od 1995 r., wykorzystały najlepsze elementy swojego know-how podejmując ambitne wyzwanie pogodzenia przełomowo obniżonej emisji z przyjemnością prowadzenia: 208 HYbrid FE emituje zaledwie 49 g/km CO2 – dwukrotnie mniej niż doskonały pod tym względem model 208 1.0 VTi –  ale przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund – jak 208 GTi…

Jest to pokazowy samochód hybrydowy, „non plug-in”, którego różne elementy konstrukcyjne PEUGEOT chce wykorzystać w swoich przyszłych samochodach.

Przebadano różne ścieżki rozwoju: optymalizację aerodynamiki, zmniejszenie masy o 200 kg dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów kompozytowych i poliwęglanów, napęd hybrydowy łączący 3-cylidnrowy silnik benzynowy współpracujący ze zautomatyzowaną skrzynią biegów oraz silnik elektryczny z akumulatorem opracowanym na podstawie doświadczeń w wyścigach wytrzymałościowych, specjalne smary i oleje silnikowe opracowane przez Total Lubrifiants. PEUGEOT 208 HYbrid FE został wyposażony jako pierwszy w kompozytowe zawieszenie. Zastosowanie specjalnych opon i felg pozwoliło zaś na zmniejszenie oporów toczenia.

 

Strategia premium i wyjątkowe doznania z jazdy

Na stoisku PEUGEOT we Frankfurcie goście będą mogli zapoznać się również z innym przykładem know-how Marki w dziedzinie stylistyki i doznań z jazdy. Wyjątkowy model PEUGEOT RCZ R, super mocna wersja kultowego sportowego coupé RCZ, który już podbił serca ponad 50 tys. pasjonatów, stanie się na początku 2014 r. najmocniejszym seryjnie produkowanym modelem w historii Marki.

Jego nowy silnik 1.6 o mocy 270 KM – który stanowi absolutny rekord mocy jednostkowej w tej kategorii – spełnia normy Euro 6 i emituje zaledwie 145 g CO2/km, co plasuje RCZ R na nieosiągalnym poziomie osiągów i sprawności energetycznej. Obniżone zawieszenie, stanowiące jego znak rozpoznawczy i zapowiadające intensywne doznania z jazdy oraz 19-calowe koła nadają RCZ R jeszcze bardziej wyrazisty wygląd. Siedząc za kierownicą w dyskretnie elitarnym wnętrzu tego modelu, kierowca będzie mógł w pełni rozwinąć osiągi silnika dzięki specjalnemu układowi jezdnemu wyposażonemu w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen).

 

ONYX - inspiracja : wpisujący się w najlepsze tradycje super samochodów Marki, ONYX z pewnością odciśnie swoje piętno w wyobraźni gości odwiedzających salon we Frankfurcie.

Pod muskularną sylwetką nadwozia o radykalnej linii i długości 4,65 m, z 20-calowymi kołami, kryje się mocarny silnik. To umieszczony centralnie z tyłu, zamocowany w karbonowym podwoziu, hybrydowy V8 HDi 3,7 l o mocy 600 KM wyposażony w 6-przełożeniową skrzynię sekwencyjną i układ jezdny opracowany z wykorzystaniem całego wyścigowego know-how Marki.

Nadwozie zwraca uwagę kontrastowym zestawieniem materiałów i szlachetną patyną uzyskaną w miarę upływającego czasu i pokonanych kilometrów: miedzi, z której wykonane są błotniki i drzwi oraz matowo czarnych włókien węglowych innych elementów nadwozia. 

Ujęty w obramowanie aluminiowych łuków, przeszklony dach z podwójnym wybrzuszeniem pozwala dojrzeć karbonową konstrukcję, a poniżej niezwykłe wnętrza auta, ukształtowane z jednego płata miękkiego filcu – jego użytkownicy tworzą jedno ciało z monolitycznym wnętrzem. ONYX to kolejny etap refleksji PEUGEOT nad materiałami. Przykładem może być Newspaper Wood – materiał wyprodukowany ze zużytych i zgniecionych gazet, z którego wykonano deskę rozdzielczą.

 

Rok 2013 to rok intensywnego rozwoju produkcji i sprzedaży modelu 208, a także niezwykle ważny rok dla PEUGEOT SPORT wraz z pojawieniem się wyścigowej wersji, która będzie mogła kontynuować tradycje słynnych modeli z serii 2!

Bez cienia wątpienia, model 208 T16 Pikes Peak będzie oblegany przez niemiecką publiczność. 25 lat po pierwszym zwycięstwie Ari‘ego Vatanena i jego 405 T16 w legendarnym amerykańskim wyścigu, za kierownicą niemniej już legendarnego 208 T16 Pikes Peak, najnowszej wersji 208-ki (V6 bi-turbo o pojemności 3,2 l, 875 koni przy masie 875 kg, od 0 do 100 km/h w 1’’8…) Sébastien Loeb pobił w fenomenalny sposób rekord na 20-kilometrowym odcinku podjazdu, uzyskując czas 8’ 13’’ 878. Wyzwanie dla ludzi i maszyny, doskonale oddające zamiłowanie Marki do doskonałości.

 

Z okazji debiutu rynkowego modelu 208 GTi, który przywróci do życia kultowy model, trzy 208 GTi PEUGEOT SPORT zostały wystawione w niezwykle wymagającym 24-godzinnym wyścigu w Nürburgring w 2013 r. Napędzane benzynowym silnikiem 1.6 l turbo o mocy 300 KM, odniosły potrójne zwycięstwo w swojej kategorii. Jeden z nich zostanie wystawiony na stoisku PEUGEOT we Frankfurcie.