AKTUALNOŚCI

Dalej Następny
Nowości w gamie | 03 09 2013
PEUGEOT 3008 i 3008 HYbrid4 – nowe spojrzenie na crossovera zapewniające zupełnie nowe doświadczenie z jazdy

Peugeot 3008 został sprzedany w ilości ponad 506 tysięcy sztuk na całym świecie, o 50% przekraczając założone cele sprzedaży, odniósł sukces, do którego przyczynił się jego wyrazisty charakter. Ten kompaktowy crossover przeznaczony dla klientów którzy nie lubią kompromisów trudno zaklasyfikować w jednym segmencie – łączy w sobie to, co najlepsze w SUV-ach, hatchbackach i vanach.

Jego nowoczesność jest rezultatem połączenia stylu Peugeot z siłą crossovera, przyjemności z funkcjonalnością. Kokpit i zaawansowane technologicznie wyposażenie zapewnia kierowcy przyjemność z jazdy, pozwalając w pełni wykorzystać jego możliwości.

W modelu po raz pierwszy na świecie zaproponowano innowacyjne połączenie silnika wysokoprężnego z napędem elektrycznym. Od chwili wprowadzenia na rynek, technologia HYbrid4 zdobyła szerokie uznanie klientów. Wersja stanowi ponad 10% sprzedaży modelu 3008. 6% nabywców samochodów z napędem hybrydowym w Europie wybiera 3008 HYbrid4.

 

 

Nowe modele 3008 i 3008 HYbrid4 zachowują wszystkie swoje atuty. Dynamiczna i elegancka  elegancką stylistyka, której mocnym akcentem są nowe reflektory i układ świateł pozwala natychmiast rozpoznać oba modele.

„W przypadku modelu 3008 Marka zdecydowała się na śmiałe, antykonformistyczne połączenie i wyrazistą stylistykę. Wnętrze kabiny jest równie innowacyjne, a jego aranżacja pozwala działać na zmysły kierowcy.

Kolejnym dowodem na innowacyjność Marki i jej wiodącą pozycję w zakresie ochrony środowiska jest technologia HYbrid4, która odniosła ogromny sukces!”

Maxime Picat, Dyrektor Generalny Peugeot

 

Naturalny i elegancki styl o intensywnym zabarwieniu emocjonalnym

 

Innowacyjny charakter kompaktowego crossovera 3008 polega na nowatorskim połączeniu cech samochodów z różnych segmentów: dynamiki hatchbacka, dużej ilości miejsca typowej dla samochodów jednobryłowych i wysokiego nadwozia wyróżniającego SUV-a. Jego stosunkowo kompaktowe wymiary (4,365 m długości, 1,837 m szerokości) łączą się z wyrażającym solidność stylem.

3008 pokazuje jednocześnie mocny charakter i liczne zalety: wysokiej klasy, nowoczesny design, solidną konstrukcję, komfort w każdych okolicznościach, doznania z jazdy, zdolność adaptacji.

 

„Nowe 3008 i 3008 HYbrid4 to samochody o mocnym charakterze, a jednocześnie naprawdę eleganckie. Starannie dopracowaliśmy najdrobniejsze szczegóły i kontrastowe zestawienia. Projekt ten wyróżnia się ekstremalną precyzją.”

Keith Ryder, Szef Stylu modelu 3008

 

Solidność auta rzuca się w oczy już przy pierwszym kontakcie – elementy zabezpieczające dają poczucie bezpieczeństwa, a spasowania poszczególnych elementów są niezwykle precyzyjne. W nadwoziu zwracają uwagę starannie zarysowane łuki nadkoli, błotniki o wyrazistej linii, mocno wyprofilowane osłony podwozia ze stali nierdzewnej i spojlery progowe. Gra światłocieni w dolnej części nadwozia podkreśla stylistykę crossovera.

Felgi modelu 3008 łączą lekkość z wytrzymałością. Felgi 16 i 17-calowe są dostępne w ciemnoszarym kolorze Anthra, a 18-calowe – w błyszczącym czarnym.

Całkowicie odnowiony został przód samochodu. Przemodelowano osłonę chłodnicy i obramowania świateł przeciwmgielnych. Duży wlot powietrza, wykończony chromowanymi listwami, dodatkowo podkreśla imponujący wygląd modelu 3008. Kształt obramowania świateł przeciwmgielnych jest typowy dla najnowszych concept car-ów Marki.

Nowe, zaawansowane technologicznie reflektory zwracają uwagę kontrastem zastosowanych materiałów. Źródło światła jest wbudowane w czarny klosz obramowany chromowaną listwą. Reflektory wyposażono w kierunkowskazy wykonane w technologii LED i charakterystycznej światła do jazdy dziennej w technologii LED typu flat guide. Całość została ujęta w obramowanie z piaskowanego chromu tworząc bardzo technologiczny i elegancki styl. W najlepiej wyposażonych wersjach, reflektory posiadają lampy ksenonowe z automatyczną regulacją kąta pochylenia wiązki światła oraz systemem doświetlania zakrętów.

Nowe tylne lampy o ciemnych kloszach w innowacyjny sposób podkreślają charakterystyczny dla tego modelu układ świateł, stanowiący jego znak rozpoznawczy. Utworzone z diod LED trzy świetlne „ślady pazurów” o ostrym zarysie zdają się unosić w powietrzu, wystając ponad płaszczyznę klosza.

Aby sprostać gustom, gama 3008 obejmuje szeroką ofertę dziewięciu kolorów nadwozia, w tym nowy lakier czerwony Rubi oraz trójwarstwowy lakier biały Nacré. W modelu 3008 HYbrid4 dostępnych jest sześć kolorów nadwozia, w tym szary Shark.

 

Miejsce kierowcy –wyjątkowe doznania z jazdy

Miejsce kierowcy charakteryzuje wyjątkowa ergonomia i intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące. Kierowca ma do swojej dyspozycji prawdziwy kokpit, zapewniający ustawienie ciała podobne jak w klasycznych wersjach nadwoziowych, a jednocześnie unikalne w tym segmencie doznania z jazdy, typowe dla crossovera.

 

„Doznania z jazdy stanowią punkt wyjścia w projektowaniu naszych samochodów. W modelu 3008 wprowadzono nową architekturę wnętrza. Jest ona kluczem do sukcesu tego kompaktowego crossovera. Zainspirowała również rozwiązania stosowane we wszystkich naszych nowych projektach.”

Xavier Peugeot, Dyrektor ds. Produktu Peugeot

 

Na wprost kierowcy składana, przezroczysta płytka z poliwęglanu, wbudowana w deskę rozdzielczą, wyświetla prędkość samochodu (chwilową oraz prędkość zadaną tempomatu i ogranicznika prędkości), a także odległość od samochodu jadącego z przodu, podawaną przez radar odległości do pojazdu poprzedzającego ARTIV. Aby ułatwić natychmiastowy odczyt, każda z funkcji ma przypisany inny kolor: biały oznacza prędkość chwilową, pomarańczowy – prędkość zadaną ogranicznika prędkości, zielony – tempomatu, a czerwony – dane z radaru odległości.

Na umieszczonym w centralnym miejscu deski, składanym wyświetlaczu jest wyświetlany interfejs radioodbiornika i nawigacji, komputera pokładowego, systemów wspomagających parkowanie przodem i tyłem oraz obraz z kamery cofania.

Ustawienia wyświetlacza Head-Up Display i funkcji radaru odległości do pojazdu poprzedzającego można zmieniać bez najmniejszego wysiłku, czubkiem palca, za pomocą przycisków typu Toggle Switches.

Przyciski pozwalające kontrolować jazdę samochodu są umiejscowione na konsoli środkowej, która poprowadzona jest aż do tylnych miejsc. Kierowca, siedząc z przedramieniem wygodnie opartym na podłokietniku, może błyskawicznie przechodzić od jednej funkcji do drugiej, co gwarantuje dużą szybkość reakcji: od dźwigni zmiany biegów do elektrycznego hamulca postojowego i Grip Control (system poprawiający trakcję).

Do wykończenia konsoli zastosowano metodę grawerowania laserowego za pomocą sterowanej cyfrowo wiązki światła. Wiązka laserowa pozwala uzyskać różne odcienie poprzez depigmentację górnych warstw lakieru, bez uszkodzenia warstwy podkładowej.

 

Nowe tapicerki

W wersji Active, pojawia się nowa, strukturalna tapicerka Grikol, o krzyżujących się w zmienny sposób włóknach. W zależności od kąta padania światła uzyskujemy efekt od matowego po błyszczący.

Poziom wyposażenia Allure oferuje natomiast elegancką tapicerkę w stylu high tech wykorzystującą różne materiały. Środkowa część siedzenia i oparcia jest pokryta tkaniną Grikol, a boki, górna część oparcia i zagłówki – skórą ekologiczną. Ten sam materiał pokrywa podłokietniki w płatach drzwi. Tapicerka jest dostępna w trzech kolorach: Guérande, Mistral i Ikoïa. Ostatni z nich został opracowany specjalnie dla 3008 HYbrid4.

Można również wybrać pakiet skórzany. Wtedy górna część płatów drzwi i deski rozdzielczej jest również pokryta skórą. Dodatkowo pakiet obejmuje elektrycznie sterowany fotel kierowcy.

 

 

Komfortowy i praktyczny w eksploatacji

 

Niezależnie od zajmowanego miejsca, pasażerowie poczują się w pełni swobodnie dzięki doskonałej akustyce i dużej powierzchni szyb, zapewniających doskonałe doświetlenie kabiny. Powierzchnia szyb w wersjach wyposażonych w panoramiczny szklany dach sięga 5 m². Jest on dodatkowo przyciemniany, aby ograniczyć nagrzewanie wnętrza. Można go również zasłonić elektrycznie sterowaną roletą.

Nocą, światło naturalne zastępują lampki umieszczone w dolnej części przednich drzwi oraz dioda LED w konsoli podsufitki. Światło towarzyszy użytkownikom 3008 również po wyjściu z samochodu. Funkcja Follow me homepozostawia przez 30 s włączone światła pozwalając np. na dojście do domu. Światło zapala się także przy każdym otwarciu drzwi. Wyłącznik czasowy można dowolnie ustawić, w zależności od potrzeb użytkownika.

 

3008 to unikalny model na rynku – stąd jego sukces. Zdobył uznanie klientów ze względu na swoją uniwersalność i wyrazisty charakter. W kabinie każdy ma zapewnione jak najlepsze miejsce dzięki intuicyjnemu w obsłudze kokpitowi, możliwościom zmiany aranżacji wnętrza, wysokiemu poziomowi komfortu i doskonałej akustyce...”

Christian Bonnet, Szef Projektu 3008

 

Ergonomiczny kokpit zapewnia kierowcy dynamiczną pozycję ciała, typową dla hatchbacka. Jest to możliwe dzięki kolumnie kierownicy wyposażonej w 3 przeguby Kardana, co zapewnia bardziej naturalny kąt pochylenia kierownicy.

Pasażer siedzący z przodu może się cieszyć trasą dzięki dominującemu nad drogą ustawieniu fotela. Ułatwieniem jest również uchwyt znajdujący się na połączeniu środkowej konsoli z deską rozdzielczą. Pasażerowie zajmujący tylne miejsca mają zapewnioną dużą ilość miejsca na nogi dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu przednich siedzeń.

Wszystkie fotele są pokryte pianką o zróżnicowanej gęstości w zależności od obciążenia danej części fotela. Dzięki temu siedzenia i oparcia oferują doskonały poziom komfortu, a boki są twardsze, co zapewnia lepsze podparcie.

 

Zaawansowane technologicznie wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa

Peugeot 3008 oferuje całość technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak tempomat i ogranicznik prędkości.

Radar odległości do pojazdu poprzedzającego ARTIV wykorzystuje radar 24 GHz umieszczony z przodu samochodu do obliczania odległości w stosunku do pojazdu poprzedzającego, wyrażonej w sekundach. Jeśli wynik pomiaru jest niższy od wartości określonej przez kierowcę, na wyświetlaczu Head-Up Display pojawia się ostrzeżenie.

W mieście przydatny okazuje się system pomiaru dostępnego miejsca do parkowania, informujący kierowcę, czy dane miejsce jest wystarczające.

System wspomagania parkowania informuje kierowcę o odległości dzielącej samochód od przeszkody. Wykres toru jazdy na ekranie oraz szybciej lub wolniej następujące po sobie dźwięki w zależności od odległości wskazują kierowcy, na ile swobodnie może manewrować samochodem.

Pojawia się również nowe wyposażenie ułatwiające manewry. Kamera cofania przekazuje na wyświetlacz obraz strefy znajdującej się z tyłu samochodu. Obrys samochodu jest zaznaczony kolorową linią.

Po zaparkowaniu samochodu i wyłączeniu zasilania automatycznie aktywuje się elektryczny hamulec postojowy. Moduł elektroniczny wraz z systemem ESP, reguluje siłę zacisku hamulca w zależności od nachylenia podłoża. System pozostaje w stanie czuwania przez cały okres postoju samochodu, aby w razie potrzeby odpowiednio dostosować siłę działania. W przypadku zatrzymania samochodu bez wyłączenia zasilania, hamulec można jednym ruchem uruchomić ręcznie, za pomocą umieszczonej pod ręką dźwigni, znajdującej się na konsoli środkowej

Przy ruszaniu z miejsca, elektryczny hamulec postojowy zostaje automatycznie zwolniony jak tylko kierowca naciśnie na pedał gazu. Technologia ta, ze względu na niewielkie wymiary dźwigni, pozwala wygospodarować dodatkowy, obszerny schowek.

Model 3008 jest też wyposażony w system wspomagający ruszanie na wzniesieniu - Hill Assist, zwiększający zarówno komfort obsługi jak i bezpieczeństwo. Gdy samochód jest ustawiony na pochyłym podłożu, funkcja ta pozwala na utrzymanie zaciśniętego hamulca przez okres dwóch sekund w momencie, gdy kierowca zwalnia pedał. Dzięki temu ma on czas na wciśnięcie pedału gazu nie obawiając się, że samochód może się stoczyć podczas ruszania do przodu lub na wstecznym biegu, np. podczas parkowania równoległego na pochyłej ulicy.

 

Schowki na wszystkich miejscach

Dzięki licznym schowkom o łącznej pojemności niemal 50 litrów, kabina okazuje się bardzo praktyczna w codziennym użytkowaniu. Pod środkowym podłokietnikiem kryje się obszerny, stale wentylowany schowek o pojemności 13,5 l. Może pomieścić np. 1,5-litrową butelkę. Pasażerowie siedzący z przodu dysponują schowkami w drzwiach o pojemności 7 l, zamykanym na klucz schowkiem pod kierownicą oraz schowkiem w desce rozdzielczej o pojemności 4,1 l, a także siatką z prawej strony środkowej konsoli.

Podobnie z tyłu: pod stopami pasażerów wygospodarowano dwa zamykane schowki o pojemności 3,3 l po lewej stronie i 3,8 l - po prawej, kieszenie w drzwiach mają pojemność 2,5 l, a na oparciach przednich siedzeń znajdują się siatki.

 

Starannie przemyślane możliwości zmiany aranżacji wnętrza

Klapa bagażnika dwudzielna (otwierana góra/dół) typu Hobby, wytrzymująca obciążenie 200 kg, zapewniają doskonały dostęp do starannie zaprojektowanego bagażnika, który można zaaranżować na kilka sposobów. Podłoga bagażnika z możliwością ustawień na 3 wysokościach oferuje zmianę pojemności bagażnika PEUGEOT 3008 w zależności od potrzeb i możliwości złożenia oparć tylnych siedzeń.

Modułowa półka została wykonana z materiałów kompozytowych, dzięki czemu jest bardzo lekka – waży jedynie 3,5 kg – co ułatwia jej przekładanie. Jest wyposażona w 4 pierścienie do mocowania siatki przytrzymującej bagaże.

Tylną kanapę można bardzo łatwo złożyć. Wystarczy użyć dźwigni umieszczonej w bagażniku lub w górnej części oparcia, żeby złożyć siedzenie i oparcie. Siedzenie pasażera z przodu można przekształcić w stolik poprzez złożenie oparcia. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, jeśli chcemy umieścić tam jakieś rzeczy lub przewieźć długie przedmioty.

Pojemność bagażnika może więc wahać się od 432 dm3 zgodnie z normą VDA (od 512 l) do wysokości półki do 1241 dm3 zgodnie z normą VDA (1604 l), łącznie ze schowkami umieszczonymi z obu stron bagażnika. Po złożeniu oparcia siedzenia pasażera z przodu uzyskujemy długość załadunku sięgającą 2,62 m.

Bagażnik wyposażono też w inne, bardzo przydatne rozwiązania. Tylna półka podnosi się wraz z klapą, aby ułatwić dostęp do bagażnika. Można ją również wyjąć i złożyć pod wyjmowaną podłogą. Na lewej ściance bagażnika umieszczono elektryczną latarkę, która automatycznie ładuje się po umieszczeniu jej w uchwycie. Czas pracy po naładowaniu wynosi 45 minut.

 

3008 HYbrid4 – pierwszy crossover z hybrydowym napędem z silnikiem wysokoprężnym

Technologia HYbrid4 to pierwsze na świecie połączenie silnika wysokoprężnego 2.0 HDi FAP o mocy 120 kW (163 KM) z silnikiem elektrycznym o mocy 27 kW (37 KM). Jest to prawdziwy przełom w zakresie obniżania zużycia paliwa i emisji CO2, ale również napędu na cztery koła. Silnik spalinowy napędza koła przednie, a elektryczny – tylne.

Jego moc sięga 147 kW (200 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm na przedniej osi i 200 Nm na tylnej osi. Hybrydowy model imponuje osiągami, a jednocześnie jest przyjazny dla środowiska – zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostało zmniejszone do zaledwie 3,4 l/100 km, co daje emisję 88g CO2/km.

Prosta w obsłudze świecie technologia hybrydowa z silnikiem wysokoprężnym daje kierowcy możliwość wyboru jednego z czterech różnych trybów pracy:

- W trybie Auto elektronika steruje automatycznie całym systemem, optymalnie rozdzielając pracę pomiędzy silnik spalinowy i elektryczny. Tryb ten pozwala na pełne wykorzystanie dynamiki cechującej napęd hybrydowy z silnikiem wysokoprężnym – napędu przenoszonego z silnika wysokoprężnego na koła przednie, napędu elektrycznego osi tylnej lub napędu na cztery koła. Zapewnia też uzyskanie najniższego poziomu zużycia paliwa i emisji CO2.

Tryb ZEV (Zero Emission Vehicle) w szerokim stopniu wykorzystuje silnik elektryczny. PEUGEOT 3008 staje się wówczas idealnie „zielonym” modelem, nieemitującym żadnych spalin ani hałasu. Kierowca może wybrać ten tryb pracy do cichej jazdy po mieście lub po prostu by cieszyć się przyjemnością bezgłośnej jazdy. Gdy poziom naładowania akumulatora staje się zbyt niski, by zapewnić wyłącznie elektryczny napęd samochodu, zostaje włączony silnik spalinowy, a tryb działania przełącza się samoczynnie na automatyczny.

Tryb napędu na cztery koła (4WD) zapewnia optymalny napęd. Oba silniki w maksymalnym stopniu pracują jednocześnie. Rozłożenie momentu obrotowego może sięgać 40% na tylną oś przy bardzo niskiej prędkości. Zmienia się w zależności od przyczepności i prędkości. Moduły elektroniczne zapewniają precyzyjną regulację napędu przenoszonego na tylną oś, aby ograniczyć zużycie energii.

Tryb Sport, nastawiony na dynamiczną jazdę, wykorzystuje algorytmy umożliwiające szybszą zmianę biegów i wyższe obroty silnika niż w trybie Auto. Pozwala wykorzystać cały potencjał mocy 3008 HYbrid4 i zapewnia maksymalne osiągi. W trybie tym pojęcie „ujarzmionej mocy” nabiera swego pełnego znaczenia – połączenie pracy silnika spalinowego i elektrycznego daje duży zapas mocy, optymalnie przenoszonej na koła i zapewniającej stabilność samochodu i mocne doznania, tak cenione przez amatorów dynamicznej jazdy.

Model 3008 HYbrid4 wyróżnia się specjalnym oznakowaniem z nazwą „HYbrid4”, umieszczonym na przednich drzwiach, osłonie chłodnicy i klapie. W różnych miejscach nadwozia pojawiają się akcenty fortepianowej czerni - na belce osłony chłodnicy, listwie spojlera, listwach bocznych...

Błyszczący czarny kolor pojawia się tez na 17-calowych diamentowanych felgach, z wygrawerowanym laserowo oznaczeniem „HYbrid4”.

 

Dynamika i optymalizacja

Zachowanie crossovera 3008 na drodze zachwyci kierowcę i pasażerów dzięki starannie dopracowanej aerodynamice (Cx: 0,296), stosunkowo niskiej masie (od 1399 kg) i układowi jezdnemu wysokiej klasy.

W celu obniżenia masy w PEUGEOT 3008 zastosowano stal o bardzo wysokiej granicy sprężystości i ultra wysokiej granicy sprężystości (stanowią one 12,5% masy pojazdu), oraz aluminium (maska) i materiały kompozytowe (przednie błotniki).

Kierowca będzie dzięki temu mógł cieszyć się precyzją prowadzenia i doskonałym trzymaniem się drogi, które gwarantują niespotykaną w tym segmencie dynamikę. Pasażerom zapewnia natomiast wysoki poziom komfortu dzięki ograniczonym przechyłom bocznym nadwozia.

 

Know-how Peugeot

Doskonałe właściwości jezdne 3008 zawdzięcza przedniemu zawieszeniu typu pseudo McPherson. Konstrukcja ta zapewnia precyzyjne prowadzenie i dobry poziom tłumienia drgań. Tylna oś składa się z belki skrętnej, dwóch wahaczy i zintegrowanego stabilizatora, i wyróżnia się kompaktową budową oraz znaczną sztywnością.

Szeroki rozstaw kół ma bezpośredni wpływ na precyzję prowadzenia oraz komfort (dzięki większej stabilności), niezależnie od tego, czy jedziemy po prostej, czy właśnie zdejmujemy nogę z pedału gazu i hamujemy przy wjeździe w zakręt.

 

Zredukowanie nadmiernych przechyłów bocznych dzięki Dynamic Rolling Control

PEUGEOT opracował tę technologię wspólnie z KYBSE® w celu znacznego zmniejszenia przechyłów bocznych. Jest to bierny układ hydrauliczny poprawiający dodatkowo zalety jezdne samochodu, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu komfortu. Oba tylne amortyzatory są połączone centralnym modułem składającym się z komory kompensacyjnej, gdzie utrzymywane jest ciśnienie 20 bar, oraz pływającego tłoczka.

Podczas przechyłu na zakręcie lub przy próbie ominięcia przeszkody oba amortyzatory są łączone w jeden układ, umożliwiając maksymalnie płaskie pokonanie zakrętu, co znacznie poprawia komfort i bezpieczeństwo czynne.

Podczas jazdy na prostym odcinku, oba amortyzatory pracują w identyczny sposób. Pływający tłoczek przesuwa się pod ciśnieniem generowanym podczas pracy amortyzatorów zapewniając optymalną amortyzację, korzystnie wpływającą na komfort jazdy.

System redukcji wahań wokół osi wzdłużnej pojazdu Dynamic Rolling Control jest dostępny z silnikiem 2.0 HDi FAP, zarówno ze skrzynią manualną jak i automatyczną.

 

Bogata oferta silników

Gama silników wysokoprężnych zaczyna się od jednostki mogącej się poszczycić emisją 110 g CO2/km, co daje zużycie paliwa na poziomie 4,2 l/100 km. Dostępne są 3 skrzynie biegów, wszystkie z 6 przełożeniami: manualna, automatyczna i zautomatyzowana z funkcją pełzania. Równie szeroki wybór silników benzynowych zaczyna się od jednostki emitującej 155g CO2/km, co daje spalanie 6,7 l/100 km i obejmuje 3 skrzynie biegów: manualną 5 lub 6-przełożeniową i automatyczną o 6 przełożeniach.

Gama silników wysokoprężnych

- 1.6 e-HDi 115 KM, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6 (Efficient Tronic Gearbox): od 4,2 l/100 km i 110 g CO2/km

- 1.6 HDi 115 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: od  4,8 l/100 km i 125 g CO2/km

- 2.0 HDi 150 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: 5,3 l/100 km i 139 g CO2/km

- 2.0 HDi  163 KM, z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: 6,1 l/100 km i 159 g CO2/km

Gama benzynowa:

- 1.6 VTi 120 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach: 6,7 l/100 km i 155 g CO2/km

- 1.6 THP 155 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: 6,9 l/100 km i 159 g CO2/km

- 1.6 THP 155 KM, z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: 7,6 l/100 km i 175 g CO2/km

- 1.6 THP 163 KM, z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: 8,4 l/100 km i 193 g CO2/km

 

Napęd hybrydowy z silnikiem wysokoprężnym:

- 2 .0 HDi 163 KM + silnik elektryczny 37 KM, zautomatyzowania skrzynia biegów ETG6 (Efficient Tronic Gearbox): zużycie paliwa od 3,4 l/100 km i emisja wynosząca od 88 g CO2/km

 

Grip Control – napęd odpowiedni do warunków na drodze

Ten opatentowany przez Grupę PSA system pozwala na poszerzenie możliwości eksploatacji crossovera 3008, dzięki zapewnieniu odpowiedniego napędu w warunkach słabej przyczepności. Wykorzystujący istniejące elementy wyposażenia elektronicznego samochodu, system Grip Control współpracuje z oponami Michelin Latitude Tour HP Mud & Snow o wymiarach 215/60 R16.

Ten uniwersalny i elastycznie działający układ dostosowuje się do warunków w terenie sterując pracą przednich kół, przy czym kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem. Może w każdej chwili przełączyć system na tryb standardowy lub wybrać, za pomocą pokrętła znajdującego się na środkowej konsoli, tryb, z którego chce skorzystać: do jazdy po śniegu, do jazdy po drogach nieutwardzonych, do jazdy po piasku oraz ESP Off.

Grip Control jest obecnie dostępny z silnikiem 1.6 THP 155 z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach oraz z jednostkami 1.6 THP 155 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 1.6 HDi 163 z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 1.6 e-HDi 115 ETG6, 1.6 HDi 115 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i 2.0 HDi 150 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.