PEUGEOT 208 WRX w norweskim piekle.

Aktualności

Team Peugeot Hansen – zespół zajmujący obecnie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie, 10-11 czerwca weźmie udział w wyznaczającej półmetek sezonu rundzie w Norwegii.

• Od czasu rozegranej w Lydden Hill angielskiej rundy bieżącego sezonu Team Peugeot Hansen odbywał testy na torze Lavaré (Francja) – w ramach rozwijania rozwiązań technicznych PEUGEOT 208 WRX 2017. Wiele regulacji podwozi wypróbowano specjalnie z myślą o zbliżającej się rundzie w Hell.
• Team Peugeot Hansen przeżył już chwile radości na tym norweskim torze. W sezonie 2015 właśnie tam francusko-szwedzki zespół zaliczył swoje pierwsze podwójne zwycięstwo od czasu utworzenia serii, jaką są Samochodowe Mistrzostwa Świata w Rallycrossie.
• W Hell szczególnie utrudnione zadanie mają spoterzy rywalizujących ze sobą zespołów. Naturalna konfiguracja terenu sprawia, że nie ma tam jednego punktu obserwacyjnego, z którego widać byłoby całą długość toru. Co więcej, wjazd na odcinek joker lap znajduje się wcześnie – już na końcu głównej prostej toru, co zwiększa ryzyko dla zawodników będących w fazie startu

 

Zasłyszane na padoku…

 

Kenneth HANSEN, szef zespołu
Hell to najprawdziwszy tor rallycrossowy! Zawsze z niecierpliwością czekamy na tę rundę. Trasa ma dużo zakrętów i bardzo nam odpowiada – tak się układa, że zawsze jesteśmy na niej konkurencyjni. W porównaniu z Lydden Hill jest nieco mniej wymagająca pod względem mocy silników. Jeśli chodzi zaś o regulację podwozi, to mamy parę gotowych rozwiązań, które się tam sprawdzają. Liczymy na to, że będziemy walczyli o zwycięstwo, co zresztą ostatnio miało miejsce nie raz, na przykład na Hockenheimie i w Mettet.

 

Sébastien LOEB (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 9)
Uważam, że ten tor jest dość interesujący pod względem technicznym. Odcinek joker lap jest stosunkowo śliski, więc gdy wpada się tam w kilka aut, robi się trochę gorąco… Fakt, że umieszczono go tak niedaleko za linią startu, ma duży wpływ na strategię wyścigu.