AKTUALNOŚCI

Dalej Następny
Sport | 20 09 2012
Peugeot 208 R2 na Rajdzie Polski

Rajdowa wersja Peugeot 208 R2 staje się coraz bardziej popularna, czego dowodem są liczne zaproszenia, które Peugeot Sport otrzymuje z filii Peugeot do uczestnictwa w rajdach w całej Europie. Już za tydzień 208 R2 weźmie udział w Rajdzie Polski, a za kierownicą zasiądzie Bryan Bouffier.

Niedługo po udanym występie na Rajdzie Ulster w Wielkiej Brytanii to najmłodsze dziecko Peugeot Sport, 208 R2, zostanie zgłoszone jako „zerówka” otwierająca Rajd Polski. Wybór tej właśnie imprezy nie był przypadkowy – marka Peugeot była zawsze bardzo silna w sportach samochodowych, a sam Rajd Polski jest najbardziej prestiżową i jedną z najbardziej widowiskowych eliminacji krajowego czempionatu. Nie bez znaczenia był również fakt, że marce zależało na zaprezentowaniu samochodu w konfiguracji wyczynowej potencjalnym klientom na kluczowych rynkach.

Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport:

„Jesteśmy zachwyceni, że możemy zaprezentować 208 R2 podczas zagranicznych, prestiżowych rajdów. Klasa 208 R2 jest bardzo konkurencyjna, a my jesteśmy na tak zaawansowanym etapie prowadzonych badań i testów, by móc zaoferować jak najlepsze rozwiązania naszym klientom finalnym. Bierzemy udział w wielu rajdach w Europie, aby jak najlepiej rozpoznać rzeczywiste warunki i specyfikację poszczególnych regionów. Skorzystam z okazji by złożyć podziękowania filiom Peugeot w Wielkiej Brytanii, w Polsce, we Włoszech i Francji za włączenie się do tego programu wspierającego rozwój rajdów, zarówno szutrowych, jak i asfaltowych.”

 

Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska:

„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że będziemy mieli okazję zobaczyć ten samochód na Rajdzie Polski. To doskonała okazja do zaprezentowania modelu 208, który z powodzeniem podbija polski rynek, w nowej, tym razem rajdowej odsłonie. Dodatkową atrakcją będzie fakt, że za kierownicą zasiądzie wielokrotny Mistrz Polski Bryan Bouffier, pilotowany przez Xaviera Panseri. Tej dwójki nikomu nie trzeba przedstawiać – z jednej strony są bardzo lubiani i cenieni przez polskich kierowców i kibiców rajdowych, a po drugie trudno wyobrazić sobie lepszą załogę do pokazania pełnego potencjału 208 R2!”

 

208 R2

 

Dzień po zakończeniu Rajdu Polski planowane są jazdy testowe dla wybranych kierowców rajdowych, potencjalnie zainteresowanych zakupem 208 R2.

 

 


       Dane techniczne PEUGEOT 208 R2:

Silnik

Typ                                  EP6C (specjalne tłoki, korbowody, wałki rozrządu)

Pojemność                       1598 cm3

Średnica/skok                  77 mm x 85,8 mm

Moc maksymalna              185 KM / 7800 obr./min.

Moment maks.                 19 daNm / 6300 obr./min.

Moc / l                             116 KM/l

Zbiornik paliwa                 60 l

Zasilanie                          wtrysk pośredni (Magneti Marelli) z jedną, sterowaną elektrycznie, przepustnicą

Układ rozrządu                  2 wałki rozrządu w głowicy, napędzane łańcuchem, z systemem zmiennych faz w układzie dolotowym i wydechowym

 

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów                sekwencyjna 5- biegowa, sterowana mechanicznie, dostosowana do 3 momentów obrotowych

Mechanizm różnicowy         samoblokujący o zwiększonym tarciu wewnętrznym

Sprzęgło                           sterowane hydraulicznie, jednotarczowe, ceramiczno-metaliczne (Ø184 mm)

 

Hamulce / Układ kierowniczy

Hamulce przednie               „pływające” tarcze wentylowane

                                        - na nawierzchnię asfaltową: Ø310 x 30 mm

                                        - na nawierzchnię szutrową: Ø285 x 26 mm

                                        zaciski 4-tłoczkowe, mocowane radialnie

Hamulce tylne                    tarcze pełne Ø290 x 8 mm

                                        zaciski 2-tłoczkowe, mocowane radialnie

Hamulec ręczny                 sterowany hydraulicznie

Wspomaganie kierownicy    hydrauliczne

 

Zawieszenie

Zawieszenie przednie         pseudo McPherson, specjalne wahacze z przegubami

                                        specjalny drążek stabilizatora, na łożyskach ślizgowych (3 stopnie sztywności do wyboru)

                                        specyficzna belka rozporowa: kute aluminium (regulacja kąta pochylenia koła od strony zwrotnicy).

Zawieszenie tylne              tylna oś w kształcie „H”, wzmocniona i zmodyfikowana na potrzeby drążka stabilizatora (3 stopnie sztywności do wyboru)

Amortyzatory Przód / Tył    specjalne Öhlins 3 –kanałowe , z regulacja skoku

 

Nadwozie

Budowa                            Wzmocniona kabina, klatka spawana wielopunktowo (zgodnie z normą FIA)

   Wzmocniona podłoga stalowa

Masa                                Wg normy FIA : min. 1030 kg (nieuzbrojony), 1180 kg (z wyposażeniem)

Rozkład masy P/T             64% / 36%

 

Wymiary

Długość / szerokość          3962 mm / 1739 mm

Rozstaw osi                      2538 mm

Rozstaw kół P / T              1475 mm / 1470 mm

 

Koła

Felgi / opony                    

nawierzchnia asfaltowa:     felgi : 6,5 x 16 / opony Michelin 17/60-16

nawierzchnia szutrowa:      felgi : 6 x 15 / opony Michelin 16/64-15