AKTUALNOŚCI

Dalej Następny
Nowości w gamie | 20 02 2012
Nowy Peugeot Expert: lider niskiej emisji CO2

Nowy Peugeot Expert jest ilustracją ewolucji, jaką przechodzą samochody Peugeot w dążeniu do podniesienia wartości marki. Zmiana to wyraża się poprzez nowy styl, nowe wyposażenia oraz gamę silników zgodnych z normą Euro 5. Dzięki temu Peugeot Expert jest liderem w swoim segmencie (kombivanów i lekkich samochodów dostawczych) pod względem niskiej emisji CO2.

Główne cechy charakteryzujące nowego Peugeot Experta (furgonu oraz osobowego Tepee):

Ø  nowoczesny wygląd, podkreślony nowo zaprojektowanym pasem przednim,

Ø  wysokie osiągi i efektywność silników spełniających normę Euro 5,

Ø  najniższa w klasie emisja CO2 w segmencie kombivanów i lekkich samochodów dostawczych,

Ø  zaawansowane technicznie wyposażenie, którego nigdy wcześniej nie oferowano w tym segmencie rynkowym,

Ø  6-biegowa przekładnia automatyczna współpracująca z silnikiem 2,0 l HDi 163 KM.

Światowa premiera nowego Experta Tepee będzie miała miejsce podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, a sprzedaż obu wersji (Tepee oraz furgonu) rozpocznie się wiosną tego roku.

Trzy generacje sukcesu

Peugeot był jednym z producentów, którzy wytyczali trendy w konstruowaniu kombivanów i lekkich samochodów dostawczych. Expert trzeciej generacji pokazuje, że Peugeot zamierza kontynuować sukcesy modelu, którego produkcja osiągnęła dotychczas 475 tysięcy samochodów (w wersji kombivan i dostawczej) od czasu premiery Experta pierwszej generacji w 1995 roku.

Styl podkreślający charakter i wytrzymałość

Odnowiony Expert otrzymał cechy charakterystyczne dla nowego stylu samochodów Peugeot. Firmowy lew w najnowszym wcieleniu zajął miejsce na pokrywie silnika, a wlot powietrza zyskał chromowane obramowanie, co dodało nadwoziu elegancji i dynamiki.

Siła technologii

Expert oferowany jest z nową paletą silników, które spełniając normę czystości spalin Euro 5, pozwoliły także uzyskać zużycie paliwa i emisję CO2 na poziomie wyróżniającym Experta w jego segmencie rynkowym. Przy mocach silników od 90 KM do 160 KM oraz przy współpracujących z nimi 6-biegowych przekładniach manualnych i automatycznej (w najmocniejszej wersji), każdy klient będzie mógł wybrać wersję samochodu najlepiej odpowiadającą jego potrzebom i wymaganiom.

Wersja furgon (L1H1):

Ø  1,6 l HDi 66 kW (90 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 177 g/km,

Ø  2,0 l HDi 72 kW (98 KM) z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 179 g/km,

Ø  2,0 l HDi 94 kW (128 KM) z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 168 g/km

    (najlepszy wynik w segmencie); średnie zużycie paliwa: 6,4 l/100 km,

 Ø  2,0 l HDi 120 kW (163 KM) z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 168 g/km

     (najlepszy wynik w segmencie); średnie zużycie paliwa: 6,4 l/100 km,

 Ø  2,0 l HDi 120 kW (163 KM) z automatyczną 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 189 g/km.

     W wersji Tepee (krótkie nadwozie L1):

Ø  1,6 l HDi 66 kW (90 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 177 g/km,

Ø  2,0 l HDi 72 kW (98 KM) z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 179 g/km,

Ø  2,0 l HDi 94 kW (128 KM) z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 172 g/km

    (najlepszy wynik w segmencie); średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km,

Ø  2,0 l HDi 120 kW (163 KM) z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 172 g/km

    (najlepszy wynik w segmencie); średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km,

 Ø  2,0 l HDi 120 kW (163 KM) z automatyczną 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 199g/km.

Wersje wyróżniające się rekordowo niskim zużyciem paliwa wyposażone są w silniki 2,0 l HDi o mocach 128 KM lub 163 KM. Zastosowano w nich specyficzne rozwiązania, pozwalające na zminimalizowanie emisji CO2, : pas pod nadwoziem w celu poprawienia aerodynamiki, sterowanie alternatorem poprzez system Volt Control oraz specyficzną kalibrację silnika. Należy podkreślić, że zmiany te opracowano z myślą o wprowadzeniu do masowej produkcji, nie rezerwując ich dla ograniczonej serii pojazdów.

Lepsza przyczepność kół dzięki systemowi Grip Control

Innowacją niespotykaną wcześniej w tym segmencie rynkowym jest system antypoślizgowy Grip Control, poprawiający trakcję napędzanych kół. Za pomocą umieszczonego po lewej stronie deski rozdzielczej pokrętła kierowca wybiera jeden z czterech trybów w zależności od warunków jazdy: piasek, śnieg, błoto lub standard. Dzięki temu systemowi, nowy Expert pozwala niejednokrotnie dojechać tam, gdzie samochodem z tradycyjnym napędem na jedną oś byłoby to niemożliwe.

Więcej bezpieczeństwa

Peugeot Expert oferował już wcześniej bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, m.in. wzmocnioną strukturę nadwozia, pewniejsze zachowanie na drodze, system ESP, do 6 poduszek powietrznych czy tempomat/ogranicznik prędkości. Obecnie dochodzą do tego dwa ważne elementy wyposażenia dodatkowego: system wykrywania spadku ciśnienia w oponach, oparty o czujniki ciśnienia umieszczone w każdej z opon, a także stały ogranicznik prędkości, oferowany w wersji dostawczej. Ogranicznik ten może być, zgodnie z życzeniem właściciela, ustawiony (w serwisie) na jedną z 4 przewidzianych przez producenta prędkości: 90, 100, 110 lub 130 km/h.

Peugeot Expert Tepee wjechał na wyższą półkę

Wersja kombivan przeznaczona jest zarówno dla rodzin wymagających wyjątkowej przestrzeni we wnętrzu samochodu, jak i dla profesjonalistów zajmujących się przewozem pasażerów w komfortowych warunkach, dobrze wyposażonymi samochodami wyższej klasy.

Expert Tepee dostępny jest w dwóch wersjach długości nadwozia i zależnie od konfiguracji wnętrza może przewozić od 2 do 9 osób. Modułowa konstrukcja siedzeń umożliwia konfigurowanie wnętrza na wiele sposobów. Przestrzeń bagażowa jest tak duża, że nawet podróżując samochodem z kompletem pasażerów wciąż dysponujemy sporym bagażnikiem. Dokładniej mówiąc, w dłuższej wersji nadwoziowej, samochód z 3 rzędami siedzeń dla 8 lub 9 osób, dysponuje przestrzenią bagażową o objętości 1 239 dm3 (mierząc do dachu, wg normy VDA).

Komfort podróży wynika między innymi z wyjątkowej staranności, z jaką dopracowywano układy sterowania temperaturą we wnętrzu i z jaką wytłumiono hałasy. Dzięki powierzchni szyb wynoszącej łącznie 5,84 m² wnętrze jest dobrze doświetlone. Z myślą o profesjonalistach stworzono Experta z silnikiem 2,0 l HDi 163 KM z 6-biegową przekładnią automatyczną. Do oferty wprowadzono również bardziej ekskluzywną wersję, ze szczególnie bogatym wyposażeniem, skierowaną do wyjątkowo wymagających klientów.

Mnogość wersji dostawczego Experta

Dwie dostępne długości nadwozia (L1 i L2) oraz dwie wysokości wnętrza (H1 i H2) dają możliwość trzech konfiguracji nadwozia Experta furgona: L1H1, L2H1 oraz L2H2. Objętość przestrzeni ładunkowej wynosi odpowiednio 5, 6 lub 7 m3 oraz ładowność 1 000 lub 1 200 kg. Taki wybór wersji nadwoziowych pozwala na zaspokojenie potrzeb profesjonalistów z różnych branż. Dla osób o bardzo specyficznych wymaganiach przewidziano wersję podłoga z kabiną, na której specjalistyczne firmy będą mogły zabudowywać nadwozia i osprzęt według potrzeb odbiorcy.

Dostępna jest również wersja z powiększoną kabiną, wyposażona w zamontowane na stałe siedzenia w drugim rzędzie, dzięki czemu przy zachowaniu możliwości przewozu do 6 osób, wygenerowano bardzo dużą przestrzeń ładunkową. Aby ułatwić przebudowanie pojazdu do wersji z napędem na 4 koła, pojawiła się nowa opcja wstępne wyposażenie 4 x 4 oraz moduł pod podłączeń dla specjalistycznych firm zabudowujących nadwozia.

Podsumowując, nowy dostawczy Expert będzie oferował możliwość wyboru wielu ważnych parametrów pojazdu użytkowego, przy zachowaniu wygody i prowadzenia się typowych dla komfortowego samochodu rodzinnego.

Sprzedaż

Nowy Peugeot Expert będzie produkowany we Francji w Valenciennes, a w salonach sprzedaży pojawi się wiosną tego roku.

 

 

Kontakt Peugeot Polska

Magdalena Klatka

Tel. +48 22 444 21 11, kom. +48 507 008 150

mailto:magdalena.klatka@peugeot.com

http://www.press-room.peugeot.pl

http://www.peugeot-pressepro.com