AKTUALNOŚCI

Dalej Następny
Wydarzenia | 22 11 2011
Technologia HYbrid4 wyróżniona prestiżową niemiecką nagrodą „Goldenes Lenkrad”

Nagrody „Goldenes Lenkrad” należą do najbardziej prestiżowych na europejskim rynku motoryzacyjnym. Podczas uroczystej gali rozdania nagród „Goldenes Lenkrad” (Złota Kierownica), która odbyła się 9 listopada w Berlinie, koncern PSA Peugeot Citroën odebrał wyróżnienie w dziedzinie ekologii za swoją pionierską technologię hybrydową HYbrid4 stworzoną w oparciu o jednostkę wysokoprężną. W Polsce tę prestiżową nagrodę z rąk redaktora naczelnego tygodnika „Auto Świat” odebrał Prezes Peugeot Polska, Guillaume Ducrest.


Wysokoprężna technologia HYbrid4 została wybrana z listy 16 pojazdów, koncepcji i projektów technologicznych, które w tym roku wyróżniły się jako rozwiązania służące ograniczeniu negatywnego wpływu motoryzacji na środowisko naturalne. W skład jury weszli czytelnicy Auto Bild oraz Bild am Sonntag, a także zespół uznanych ekspertów z 15 krajów.

Nagroda ta to prestiżowe wyróżnienie dla modelu Peugeot 3008 HYbrid4, czyli pierwszego w świecie pojazdu z hybrydowym napędem wysokoprężnym, oraz Citroëna DS5 HYbrid4 Airdream. Oba modele zadebiutują na rynku w pierwszym kwartale 2012 roku.

Podczas wieczornej gali 9 listopada nagrodę odebrał Jean-Marc Gales, prezes marek Peugeot i Citroën. „Jesteśmy niezwykle dumni, że po zeszłorocznym sukcesie elektrycznego modelu Peugeot iOn, drugi raz z rzędu otrzymujemy tę prestiżową nagrodę. Tegoroczny triumf w kategorii ekologicznej potwierdza wieloletnią, czołową pozycję koncernu PSA Peugeot Citroën jako pioniera w dziedzinie rozwiązań technologicznych ograniczających poziom emisji substancji szkodliwych. Wierzę, że układ napędowy HYbrid4 wkrótce stanie się wzorcem dla całego przemysłu motoryzacyjnego, podobnie jak silniki HDi, filtr cząstek stałych oraz technologia e-HDi Stop&Start, która na rynku pojawiła się w ubiegłym roku”.

Łącząc ekologiczne osiągi spalinowej jednostki wysokoprężnej z zaletami silnika elektrycznego, układ napędowy HYbrid4 koncernu PSA Peugeot Citroën gwarantuje znakomitą wydajność paliwową oraz niski poziom emisji. W porównaniu z konwencjonalnymi, wysokoprężnymi układami napędowymi pozwala o 30% obniżyć zużycie paliwa, emitując przy tym poniżej 100 g na kilometr.

200 KM, 3,8 l paliwa na 100 kilometrów oraz 99 g CO2 na kilometr

Zarówno w Peugeot 3008 HYbrid4, jak i w Citroënie DS5 HYbrid4 Airdream, przednią oś napędza 163-konna jednostka wysokoprężna (120 kW), wyposażona w filtr cząstek stałych, a tylną - silnik elektryczny o mocy 27 kW (37 KM). Dzięki temu oba modele mogą korzystać z dobrodziejstw napędu na cztery koła.

 

Kontakt z mediami:

Laure de Servigny – +33 1 40 66 35 42

Caroline Brugier-Corbière – +33 1 40 66 58 54