AKTUALNOŚCI

Dalej Następny
Inne | 29 11 2011
Kolejna klasa patronacka Peugeot w Polsce

Otwarcie klasy patronackiej Peugeot w Zespole Szkół Samochodowych w Szczecinie

 

Po Kluczborku, w którym klasa patronacka powstała we wrześniu ubiegłego roku, tym razem Dyrektor Serwisu i Części Zamiennych, Tadeusz Mączyński, przekazał samochód Peugeot 407 pracowni Zespołu Szkół Samochodowych w Szczecinie. Lokalną opiekę nad klasą obejmie autoryzowany koncesjoner Peugeot - firma Drewnikowski.


Jest to już ósma inicjatywa Peugeot Polska, która wraz z siecią swych koncesjonerów od ponad 10 lat otacza opieką szkoły samochodowe, tworząc w nich klasy patronackie.


W ramach współpracy Peugeot Polska przekazuje pracowniom samochodowym dydaktyczne modele samochodów Peugeot oraz podzespoły i części zamienne: silniki, skrzynie biegów, osprzęt elektryczny itp.


Uczniowie klas patronackich mają możliwość odbywania praktyk w serwisach Peugeot na terenie Polski, a na początku każdego roku szkolnego otrzymują od Peugeot Polska broszury szkoleniowe oraz odzież roboczą niezbędną do odbycia praktyki. Ponadto mają możliwość nauki języka francuskiego, co w szkołach technicznych wciąż jest rzadkością.


Uczniowie maturalnej klasy patronackiej uczestniczą w specjalnie dla nich przygotowanych szkoleniach w Centrum Szkolenia Peugeot Polska. Cykl szkoleń kończy się uzyskaniem Certyfikatu Technika Dyplomowanego Peugeot, który stanowi bardzo ważny element na starcie kariery zawodowej młodych adeptów mechaniki samochodowej. Ponadto na zakończenie roku szkolnego uczniowie klas patronackich otrzymują nagrody rzeczowe za dobre osiągnięcia w nauce.


W ramach programu wsparcia edukacji zawodowej organizowane były także wymiany międzyszkolne - grupy uczniów z klas patronackich wyjeżdżały do Francji, gdzie między innymi miały możliwość zwiedzać fabryki Peugeot, odbywać praktyki w serwisach Peugeot oraz poznawać uroki regionu Alzacji.


Z kolei francuscy uczniowie, przybyli do Polski na zaproszenie polskiej szkoły, poza praktyką w serwisie Peugeot uczestniczyli także w zajęciach szkolnych z przedmiotów zawodowych oraz zwiedzali Warszawę.

Dzięki powstaniu klas Peugeot, uczniowie mają możliwość zapoznania się z najnowszymi technologiami w motoryzacji. Przedtem wyposażenie pracowni samochodowych bazowało głównie na podzespołach Fiata 125/126, czyli na technologii z lat siedemdziesiątych.


Do tej pory utworzono klasy patronackie Peugeot w 7 miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Radomiu, Nowym Sączu, Łodzi, Sosnowcu i Kluczborku.

Do tej pory firma Peugeot Polska przekazała klasom patronackim następujące egzemplarze dydaktyczne samochodów:

 

  • model 806 - Technikum Samochodowe w Poznaniu, maj 2000, Motomarket,
  • model 607 - Zespół Szkół Samochodowych w Warszawie, kwiecień 2002, Peugeot Polska,
  • model 406 - Zespół Szkół Samochodowych w Radomiu, marzec 2003, Prasek,
  • model 406 – Zespół Szkół Samochodowych w Nowym Sączu, maj 2006, Lider,
  • model 1007- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Łodzi,wrzesień 2009, Nordyński,
  • model 607 - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Sosnowcu, październik 2009, L’Emir,
  • model 407 - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kluczborku, wrzesień 2010, Lubos.
  • model 407 – Zespół Szkół Samochodowych w Szczecinie, listopad 2011, Drewnikowski.

 

 

Kontakt Peugeot Polska

Magdalena Klatka

Tel. +48 22 444 21 11, kom. +48 507 008 150

mailto:magdalena.klatka@peugeot.com

www.peugeot-pressepro.com

 

 

Peugeot

Peugeot jest jedyną marką, która rozwija ofertę zintegrowanego transportu globalnego realizowanego za pomocą samochodów osobowych, użytkowych, skuterów, rowerów oraz szerokiej oferty usług serwisowych. Obecny w 160 krajach, dzięki 10 000 punktom kontaktowym, Peugeot łączy na całym świecie wymagania techniczne i emocje. Silny dzięki 200-letniemu doświadczeniu, Peugeot odświeża w 2010 swoje linie stylistyczne i tożsamość wizualną, uzupełnia swoją ofertę transportową oraz potwierdza międzynarodowe ambicje. Marka kontynuuje swój rozwój dzięki kolejnym premierom: modelu RCZ, samochodu pozaseryjnego, modelu i0n, samochodu w 100% elektrycznego, modelu 408 w Chinach oraz trzem nowym modelom przeznaczonym na rynki Ameryki Łacińskiej.