/image/52/4/peugeot308.73524.jpg

PEUGEOT 308

od 59 900 PLN z VAT *

Nowy Peugeot 308 może pochwalić się licznymi technologicznymi innowacjami. Dedykowane przyjemności, komfortowi i wygodzie eksploatacji innowacje te uświetniają każdą chwilę spędzoną na pokładzie auta.

MULTIMEDIALNY EKRAN DOTYKOWY

i

Na pokładzie Peugeot 308 kierowca ma do dyspozycji zwrócony w swoją stronę multimedialny ekran dotykowy o przekątnej 9,7 cala, który został perfekcyjnie zintegrowany z centralną częścią deski rozdzielczej. Dostęp do wszystkich jego funkcji jest możliwy przy użyciu zaledwie opuszka palca. Możliwość sterowania poprzez dotyk i zastosowanie wielu skrótów systemowych sprawiają, iż jest on łatwy w obsłudze. Co więcej, ekran pozwala też na dostosowanie ustawień do indywidualnych preferencji.

NAGŁOŚNIENIE I SYSTEM AUDIO

i

Multimedialny ekran dotykowy w Peugeot 308 zaprojektowano pod kątem pełnej kompatybilności z wieloma urządzeniami, oddając do dyspozycji użytkownika wejścia AUX oraz USB. Wybieraj albumy, przeglądając ich okładki, stwórz własną listę odtwarzania i przechowuj swą ulubioną muzykę: ekran dotykowy dysponuje dyskiem twardym o pojemności 6,9 GB w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji. Wybór następnej piosenki do odsłuchania będzie w tym wypadku najtrudniejszym zadaniem... Nie trzeba też wracać do domu, aby obejrzeć swoje zdjęcia: można po prostu je wyświetlić po zaparkowaniu pojazdu, podłączając przenośną pamięć USB do ekranu.

Elektryczne wspomaganie kierownicy

Dzięki zastąpieniu elektrohydraulicznego systemu wspomagania kierownicy układem elektrycznym Peugeot 308 jest wydajniejszy ekologicznie. Co więcej, elektryczny układ wspomagania umożliwia łatwe manewrowanie w warunkach miejskich, w czym pomaga również mniejszy promień skrętu modelu 308.

Aerodynamika

Stylistyka nadwozia, wymiary i niższy środek ciężkości w Peugeot 308 mają duży wpływ na aerodynamikę. Samochód osiąga współczynniki Cx i SCx na poziomach wcześniej niespotykanych w tym segmencie: zaczynają się one od odpowiednio 0,28 i 0,63. Wyniki te aktywnie przyczyniają się do obniżenia poziomu zużycia paliwa, a tym samym emisji CO².

KAMERA COFANIA

i

Kamera cofania pokazuje i sygnalizuje dźwiękiem to, czego nie można zobaczyć za pojazdem. Jest ona zintegrowana z pokrywą bagażnika i włącza się automatycznie po wybraniu biegu wstecznego, przekazując rejestrowany obraz do pokładowego ekranu dotykowego. Kolorowe linie wskazują odległość od poszczególnych obiektów.

AKTYWNE SYSTEMY WSPARCIA KIEROWCY

i

Peugeot 308 otrzymał gamę najnowocześniejszego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, łącznie z pakietem systemów wspomagających kierowcę obejmującym aktywny tempomat utrzymujący odległość od pojazdu poprzedzającego, system ostrzegania przed kolizją, system automatycznego hamowania awaryjnego.

Funkcje te są połączone z radarem zintegrowanym z dolną częścią osłony chłodnicy. Tempomat automatycznie redukuje zaprogramowaną prędkość w momencie, gdy Peugeot 308 porusza się za pojazdem, który jedzie wolniej. System wykorzystuje wówczas hamowanie silnikiem. Kiedy różnica prędkości między Peugeot 308 a samochodem znajdującym się z przodu jest zbyt wysoka, system ostrzegania przed kolizją zasugeruje kierowcy rozpoczęcie hamowania.

Jeśli kolizja jest już niemal nie do uniknięcia, system automatycznego hamowania awaryjnego obniży prędkość o maksymalnie 20 km/h, by uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego konsekwencje. Funkcje te nie zwalniają kierowcy od odpowiedzialności utrzymywania kontroli nad pojazdem w każdych okolicznościach zgodnie z wymogami kodeksu drogowego.

/image/55/7/frein-hill-assist-peugeo-nouvelle-308.73557.jpg

System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML

Układ elektronicznego rozpoznawania zastępujący tradycyjny kluczyk pozwala kierowcy odblokować zamki w drzwiach, uruchomić i wyłączyć silnik tylko poprzez naciśnięcie przycisku Start/Stop. Aby zablokować zamki, wystarczy dotknąć palcem przedniej klamki drzwi (upewniając się uprzednio, iż żaden z pasażerów nie pozostał wewnątrz auta).

/image/55/8/surveillance-peugeot-nouvelle-308.73558.jpg

Monitor martwego pola w lusterkach

Dzięki czterem czujnikom zlokalizowanym w przednim i tylnym zderzaku kierowca jest informowany o obecności innego samochodu lub motocykla w tzw. martwym polu widzenia. W momencie wykrycia takiego pojazdu w odpowiednim lusterku zapala się ostrzegawcza dioda LED.

WYDAJNOŚĆ STRUKTURALNA

i

Dzięki kompaktowym wymiarom Peugeot 308 jest lżejszy. Poprzez zmniejszenie rozmiarów nadwozia o 47 mm (wysokość), 23 mm (długość) i 10 mm (szerokość) model nowej generacji jest lżejszy od poprzednika. W zredukowaniu masy auta pomogło również wykorzystanie techniki spawania laserowego. Kolejne 70 kg udało się zaoszczędzić dzięki zastosowaniu opracowanej przez Grupę PSA nowej platformy modułowej EMP2.

WYDAJNE PODZESPOŁY

i

Poszczególne podzespoły Peugeot 308 zostały zaprojektowane w taki sposób, aby w jak największym stopniu ograniczyć ogólną masę pojazdu. Nowy układ jezdny jest dużo lżejszy dzięki wydrążonemu stabilizatorowi poprzecznemu i użyciu komponentów aluminiowych. Nawet układ hamowania dostosowany do zmniejszonej masy auta pomaga obniżyć jego wagę.

ELEKTRYCZNY HAMULEC POSTOJOWY I UKŁAD HILL ASSIST

/image/56/1/demarrage-mainslibres-peugeo-nouvelle-308.73561.jpg

Wersja Allure Peugeot 308 została standardowo wyposażona w elektryczny hamulec postojowy. Jest on aktywowany automatycznie po wyłączeniu silnika i dezaktywowany w momencie jego uruchomienia. W standardzie, poczynając od poziomu Active, oferowana jest funkcja Hill Assist, która ułatwia ruszanie na wzniesieniach (pojazd jest unieruchamiany na krótką chwilę - około 2 s - pozwalając kierowcy na przeniesienie nogi z pedału hamulca na pedał gazu).

WYDAJNOŚĆ

/image/56/2/efficience-peugeot-nouvelle-308-video.73562.jpg

Masa własna Peugeot 308 została znacząco obniżona w porównaniu z poprzednikiem, aby osiągnąć doskonałe wyniki w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2, gwarantując jednocześnie znakomite osiągi. W porównaniu z poprzednią generacją modelu 308 został odchudzony o 140 kg poprzez eliminację zbędnych kilogramów w każdym zakresie konstrukcji. Dotyczy to rozmiarów auta, aerodynamiki, zastosowania lżejszych materiałów i wyposażenia.