/image/71/1/peugeot308sw.73711.png

PEUGEOT 308 SW

od 71 500 PLN z VAT *

Peugeot 308 SW może się pochwalić licznymi, nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, które zwiększają wygodę podróżowania oraz wspomagają kierowcę, jednocześnie potęgując przyjemność z jazdy.

PRZEKŁADNIA EAT6

/image/72/2/peugeot-308sw-przekladnia-eat6.53722.jpg

Automatyczna, 6-stopniowa przekładnia EAT6 (ang. Efficient Automatic Transmission 6) z układem zmiany przełożeń Quickshift umożliwia szybszą i bardziej płynną zmianę biegów, a w rezultacie większy komfort i przyjemność z jazdy.

Zaprojektowana z myślą o maksymalnym ograniczeniu emisji CO2 nowa wersja przekładni zapewnia idealny kompromis między oczekiwaniami użytkownika a wygodą obsługi, zmniejszając różnicę w poziomie emisji między skrzynią manualną a automatyczną do zaledwie 5 g/km (testy na oponach z certyfikatem ISO).

 

 

PAKIET SPORT

i

Sportowy 308 SW stanowi idealną ofertę dla kierowców ze sportowym zacięciem, bowiem w ofercie modelu dostępny jest teraz również pakiet Sport. Naciśnięcie przycisku Sport na konsoli środkowej powoduje aktywację systemu i zmianę niektórych parametrów pojazdu, aby w jeszcze większym stopniu uatrakcyjnić jazdę i prowadzenie.

Zwiększa się czułość reakcji układu kierowniczego i przepustnicy, odgłos pracy silnika staje się bardziej rasowy, podświetlenie panelu instrumentów zmienia się z białego na czerwone, a na wyświetlaczach zaczynają się pojawiać informacje dotyczące parametrów dynamiki jazdy: mocy, nadbiegu, przyspieszenia.

/image/72/4/peugeot-308sw-elektryczne-wpomaganie.53724.jpg

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego

Elektrohydrauliczny układ wspomagania zastąpiono nowym, w pełni elektrycznym systemem, co przyczyniło się do dalszego ograniczania emisji CO2. Ponadto zwiększyła się precyzja działania całego układu, jakość prowadzenia oraz łatwość manewrowania w ruchu miejskim.

/image/72/5/peugeot-308sw-innowacyjny-system-uruchamiania.53725.jpg

Innowacyjny system uruchamiania silnika

Tradycyjny kluczyk może zostać zastąpiony zdalnym, elektronicznym systemem dostępu ADML, który umożliwia ryglowanie zamków drzwi oraz rozruch i zatrzymanie silnika przy pomocy przycisku Start/Stop. Delikatne dotknięcie zamków w klamkach przednich drzwi powoduje zaryglowanie wszystkich drzwi.

/image/72/6/peugeot-308sw-elektryczny-hamulec-postojowy.53726.jpg

Elektryczny hamulec postojowy

Elektryczny hamulec postojowy, który załączany jest automatycznie po wyłączeniu silnika i rozłączany po ponownym uruchomieniu jednostki napędowej, należy do podstawowego wyposażenia wersji Allure.

SYSTEM UŁATWIAJĄCY PARKOWANIE (PARK ASSIST)

i

Układ wspomagający parkowanie (Park Assist) wykorzystuje zestaw czujników do precyzyjnego pomiaru dostępnych miejsc postojowych, co znacznie ułatwia wszelkie manewry związane z parkowaniem pojazdu (nawet parkowanie równoległe na niewielkiej przestrzeni).

System Park Assist przejmuje kontrolę nad układem kierowniczym pojazdu i wysyła sygnały informacyjno-ostrzegawcze dotyczące pracy pedału przyspieszenia, hamulca, zmiany przełożeń przekładni automatycznej oraz pedału sprzęgła (w wersjach z przekładnią manualną). Jednocześnie kierowca może w każdej chwili przejść w tryb manualnego sterowania układem kierowniczym.

SYSTEM UŁATWIAJĄCY RUSZANIE NA WZNIESIENIU (HILL ASSIST)

i

System wspomagania ruszania na wzniesieniu (Hill Assist) współpracuje z elektrycznym hamulcem postojowym, unieruchamiając pojazd na około 2 sekundy, dzięki czemu kierowca może spokojnie przenieść stopę z pedału hamulca na pedał przyspieszenia.

NAJLEPSZA WYDAJNOŚĆ

/image/72/9/peugeot-308sw-najlepsza-wydajnosc.53729.jpg

Podobnie jak wersja hatchback Peugeot 308 SW jest równie dynamiczny i wyróżnia się obniżoną masą własną (140 kg mniej w porównaniu z poprzednią generacją modelu) i stanowi obecnie najlżejszy pojazd wśród bezpośredniej konkurencji . Obniżenie masy pojazdu możliwe było dzięki zastosowaniu m.in. podzespołów z aluminium, kompozytów oraz technologii lutowania laserowego.

Modyfikacjom odchudzającym poddano nawet układ hamulcowy, co przyczyniło się do zwiększenia wydajności paliwowej i ograniczenia poziomu emisji CO2 przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej skuteczności i poziomu bezpieczeństwa.