/image/71/1/peugeot308sw.73711.png

PEUGEOT 308 SW

od 71 500 PLN z VAT *

TECHNOLOGIA BENZYNOWA PureTech

/image/73/3/moteur-pure-tech.53733.jpg

Peugeot 308 w specyfikacji 1.2L PureTech 130 S&Si wyposażono w najnowszy trzycylindrowy, benzynowy, turbodoładowany silnik z rodziny PureTech, który może współpracować z 6-stopniową skrzynią manualną lub 6-stopniową przekładnią automatyczną EAT6 (ang. Efficient Automatic Transmission 6)i. Kompaktowy, modularny i przyjazny środowisku silnik zapewnia znakomite osiągi i został naszpikowany najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi, które między innymi znacznie zwiększają jego wydajność paliwową.

Motor posiada wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa (200 barów) oraz wysokoobrotową turbosprężarkę najnowszej generacji (240 tys. obr./min), dzięki czemu oferuje wyjątkowe osiągi nawet przy niskich prędkościach obrotowych. Silnik generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 230 Nm przy 1750 obr./min i najkorzystniejszy w swojej klasie współczynnik mocy przy niskich prędkościach obrotowych. 95% momentu dostępne jest w zakresie od 1500 do 3500 obr./min, co przekłada się na optymalne osiągi w każdych warunkach jazdy.

Dzięki swym kompaktowym wymiarom, obniżonej masie własnej oraz zastosowaniu najnowocześniejszych materiałów o niskim współczynniku tarcia wewnętrznego silnik ten pozwala zachować idealny kompromis między osiągami a zużyciem paliwa, co jednak nie odbywa się kosztem obniżenia jakości lub wytrzymałości całej jednostki napędowej. Przy zachowaniu odpowiedniej mocy i radości z jazdy ten rewolucyjny motor pozwala o 21% zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję CO2.

 

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE BlueHDi

/image/73/4/moteurs_diesel_bluehdi_.53734.jpg

BlueHDi to oficjalna nazwa rodziny silników wysokoprężnych firmy Peugeot, które spełniają wymagania normy Euro 6. Technologia BlueHDi umożliwia ogromną, ponad 90-procentową redukcję emisji tlenków azotu (NOx), ograniczenie emisji CO2, oraz zmniejszenie zużycia paliwa w połączeniu z niemal całkowitym ograniczeniem emisji cząstek stałych (99,9%). Od dnia premiery rynkowej nowego Peugeot 308 SW można zamawiać z silnikiem 2.0 BlueHDi 150 i 6-stopniową przekładnią manualną.

Nowy silnik 2.0l BlueHDi 150, który stanowi połączenie znakomitych osiągów z bardzo ograniczoną emisją substancji szkodliwych, generuje 370 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr./min i wyróżnia się wyjątkową elastycznością. Peugeot 308 SW wyposażony w tę jednostkę napędową oraz 6-stopniową przekładnię manualną emituje zaledwie 99 g CO2 na kilometr.

 

PEUGEOT A ŚRODOWISKO NATURALNE

/image/73/5/peugeot-308sw-srodowisko-naturalne.53735.jpg

W gamie modelowej firmy Peugeot znajduje się wiele niskoemisyjnych pojazdów, a ponad połowę sprzedawanych produktów stanowią samochody emitujące poniżej 140 g CO2 na kilometr. Rezultaty te są wynikiem zastosowania sprawdzonych rozwiązań technologicznych, w których opracowywaniu firma Peugeot jest liderem. Dobrym przykładem jest tu filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych (technologia ta zadebiutowała w 2000 roku).

Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania na szeroką skalę obecnie ponad 2,1 miliona pojazdów z silnikami Diesla może poszczycić się niemal całkowitą redukcją (99,99%) emisji pyłu powstającego w wyniku spalania oleju napędowego. Urządzenie to posiada mechanizm samooczyszczający i ma za zadanie neutralizować gazy w układzie wydechowym silnika wysokoprężnego, ograniczając emisję cząstek stałych do dającej się zmierzyć wartości (0,004 g/km). Ponadto Peugeot wykorzystuje rewolucyjne rozwiązania technologiczne takie jak system automatycznego wyłączania silnika na postoju (Stop & Start) oraz nowe generacje silników benzynowych i wysokoprężnych z rodziny HDi.