/image/87/9/peugeot308gt.65879.png

PEUGEOT 308 GT

od 99 900 PLN z VAT *

Model 308 GT zaprojektowano, wykorzystując bogatą wiedzę i doświadczenie konstruktorów z firmy Peugeot. Dzięki temu zapewniono najlepsze właściwości jezdne, komfort prowadzenia oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa.

SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE KIEROWCĘ

/image/90/6/peugeot-308gt-systemy-wspomagajace-kierowce.65906.jpg

Abyś mógł się w pełni cieszyć jazdą, nowy przedstawiciel serii GT oferuje szereg systemów i rozwiązań wspomagających kierowcę. Dzięki radarowi wbudowanemu w przednią część nadwozia w skład pakietuAktywny Tempomat można było włączyć następujące elementy:

  • tempomat adaptacyjny (Dynamic Cruise Control), który automatycznie dopasowuje prędkość jazdy, uwzględniając szybkość, z jaką porusza się pojazd poprzedzający. Kierowca decyduje, kiedy system ma być włączony,
  • system automatycznego ostrzegania o ryzyku kolizji (Emergency Collision Alert), który wysyła kierowcy wizualne i dźwiękowe sygnały ostrzegawcze, aby rozpoczął awaryjne hamowanie,
  • system wspomagania hamowania awaryjnego (Emergency Collision Braking System), który zawczasu uruchamia hamulce pojazdu, aby zapobiec kolizji lub ograniczyć jej skutki.
  • Działanie systemu monitorowania martwej strefy polega na zapalaniu się ostrzegawczych diod wbudowanych w lusterka zewnętrzne, jeśli w martwiej strefie znajdzie się inny pojazd.

Funkcja asystenta parkowania pomaga podczas manewru parkowania równoległego lub wjazdu tyłem na miejsce postojowe.

UKŁAD HAMULCOWY

Oferując taką dynamikę i osiągi, model 308 GT musi mieć niezawodny i skuteczny układ hamulcowy, który gwarantuje pełną kontrolę podczas wytracania prędkości i jest odporny na przegrzanie. Kluczowymi elementami tego układu są:

  • centralna jednostka Bosch 9CE rozdzielająca siłę hamowania pomiędzy cztery tarcze,
  • przednie tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i szerokości 30 mm utrzymywane przez pływający zacisk z tłoczkami 60 mm,
  • tylne tarcze hamulcowe o średnicy 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW,
  • dezaktywowany system ESP.

KONSTRUKCJA

/image/90/9/peugeot-308gt-konstrukcja.65909.jpg
/image/91/0/peugeot-308gt-konstrukcja1.65910.jpg

Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że pomimo redukcji masy własnej konstrukcja modelu 308 GT oraz 308 SW GT w sposób więcej niż zadowalający pochłania energię zderzeniową podczas różnych rodzajów kolizji, a tym samym ogranicza ich negatywne skutki dla pasażerów Peugeot, innych pojazdów oraz pozostałych użytkowników drogi.

PODUSZKI POWIETRZNE

/image/91/1/peugeot-308gt-poduszki-powietrzne.65911.jpg

Model 308 GT wyposażono w 6 poduszek powietrznych:

  • 2 przednie poduszki, które w razie kolizji czołowej zapewniają ochronę głowy oraz klatki piersiowej kierowcy i przedniego pasażera,
  • 2 przednie poduszki boczne, które chronią kierowcę i przedniego pasażera w razie kolizji bocznej,
  • 2 przednie i tylne kurtyny powietrzne, które chronią głowy osób podróżujących na przednich i tylnych fotelach.